خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۳۴۶۶

هشدار مرکز ملی مدیریت بحران/ چه کسانی باید تهران را ترک کنند؟

هشدار مرکز ملی مدیریت بحران/ چه کسانی باید تهران را ترک کنند؟

امروز (۲۰ فروردین ماه) با انتقال توده گردوخاک از کشورهای غربی همسایه به مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب به‌تدریج در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش کیفیت هوا و کاهش دید انتظار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا ، صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوغبار پیش‌بینی می‌شود. این شرایط یکشنبه (۲۱ فروردین ماه) در نواحی مرکز، جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۳ و ۲۴ فروردین ماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب و غرب کشور انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: امروز (۲۰ فروردین ماه) در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: یکشنبه سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و با شدت کمتر در بخش هایی از شمال غرب فعالیت خواهد داشت و اواخر وقت آن روز از شمال شرق کشور خارج خواهد.

وی با اشاره به وضعیت دمای کشور گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتیگراد و چهارشنبه کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان امروز تنگه هرمز و یکشنبه و دوشنبه نواحی مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود همچنین یکشنبه و روزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ فروردین ماه) نیمه‌ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه ( ۲۲ فروردین ماه) صاف گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ فروردین ماه) اهواز با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

به نقل از گزارش خبری امروز صداوسیما ، سالمندان و گروه‌های حساس از سفرهای درون شهری غیرضروری خودداری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.