کد مطلب: ۵۴۸۲۵۴

مهرعلیزاده، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری:

برنامه اقتصادی آلمان را در ایران اجرا می‌کنم/ یارانه ۵ دهک، ۵ برابر می‌شود

برنامه اقتصادی آلمان را در ایران اجرا می‌کنم/ یارانه ۵ دهک، ۵ برابر می‌شود

محسن مهر علیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برنامه اقتصادی آلمان را در ایران اجرایی می‌کنم. این امر شدنی است. اگرنشده به دلیل این بوده که تیم‌ها یا هیات دولت‌ها بلد نبودند این کار را انجام بدهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌هایی از گفتگوی وی در برنامه «بدون تعارف» را در ادامه می‌خوانید.

-من دو سال است از استانداری اصفهان منفک شدم به لحاظ قانون بازنشستگی و در این دو سال با تیم کاملم، کار کردم الان هم دقیق‌ترین برنامه را من دارم و در ابعاد مختلف مسائل سیاسی، مسائل اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی دارم هم ابعاد کیفی و هم ابعادکمی.

-از اوضاع سخت زندگی مردم خبر دارم. متاسفانه گرانی یک مشکل اساسی برای مردم شده، همه زندگیشان را به هم ریخته، بیکاری اعصابشان را به هم ریخته، ناامیدی به فردا و آینده‌شان را از بُعد تامین زندگی بچه‌هایشان، و من آشنا هستم من در میان مردم هستم.

-اگر جای مردم بودم به شعار‌ها و وعده‌ها به صورت مشروط اعتماد می‌کردم. مشروط به اینکه ببینیم این شعار‌ها بر مبنای یک برنامه است یا نه، دوم اینکه این آدم از نظر سابقه اجرا و تجربه‌ای که از او سراغ داریم اهل کار است یا نه، امده فقط رئیس‌جمهور بشود، آمده کاری را که می‌کرده را در حد وسیع‌تری انجام دهد.

-درصد خیلی کمی از مشکلات کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد، من فکر کنم که تحریم‌ها فقط کند کننده راه هستند و بی‌تاثیر نیستند، ولی مانع کار نیستند آنچه که مانع کار است، بروکراسی‌هاست آنچه که مانع کار است کار بلد نبودن‌هاست آنچه که مانع کار است این قومی‌گرایی‌ها و قبیله‌گرایی‌ها، خویشاوندسالاری‌ها و اینهاست.

- مشی دولت من مشی اصلاح‌طلبی است، هرکسی دلسوز باشد آگاه باشد و با تمام قدرت برای خدمت به مردم بیاید در دولت من جا دارد و در سازمان‌های زیر نظر دولت جا دارد البته سازمان‌هایی که می‌گویم سازمان‌های بسیار بسیار کمتر از آن که الان است، چون باید دولت بسیار سبک شود.

- الان ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال یارانه می‌دهیم منتهی برای هر ۱۰ دهک می‌دهیم، اولا طبق قانونی که مجلس تصویب کرده سه دهک واقعا نیازی ندارند، دهک‌های پایین قشر فقیر جامعه هستند و می‌بینیم که چگونه له می‌شوند. پول پنج برابر کردن یارانه‌ها برای برای پنج دهک الان موجود است، اما دارد به جیب واحد‌ها و شرکت‌هایی می‌رود که محصول نهایی را به قیمت جهانی روز به مردم می‌دهند. این چند برابر شدن یارانه‌ها، ازماه دوم عملیاتی می‌شود و از ماه سوم در جیب مردم است.

- برنامه اقتصادی آلمان را در ایران اجرایی می‌کنم. این امر شدنی است. اگرنشده به دلیل این بوده که بلد نبودند. روسای جمهور ما -همه را حذف نمی‌کنم - زحمت کشیدند، اما یا تیم‌ها یا هیات دولت‌ها بلد نبودند این کار را انجام بدهند.

- فرزندانم تحصیل کرده رشته مهندسی مدیریت مالی هستند. یکی از آن‌ها در شرکت خصوصی و دیگری در یک شرکت استارتاپی که با دوستانش که همگی ازبچه‌های صنعتی شریف هستند کار می‌کنند یکی هم در یک شرکت خصوصی به عنوان مدیر آی تی و طراحی سیستم‌های کامپیوتر فعالیت می‌کند. ایران هستند. یکی از آن‌ها در سازمان مناطق آزاد کیش به عنوان کارشناس نظارت کارمی کند.

- بدون تعارف عرض می‌کنم که اگر مردم ایران با این بزرگی و بزرگواری دست به انتخاب خوب بزنند، دست به انتخاب صحیح بزنند، اطمینان دارم که زندگی را درست می‌کنند. یک زندگی برازنده ایرانی. یک زندگی شرافتمندانه و شایسته ایرانی ایجاد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.