کد مطلب: ۶۳۵۷۳۹

وعده معاون اول رئیس جمهور از احیای واحدهای تولیدی

وعده معاون اول رئیس جمهور از احیای واحدهای تولیدی

با امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق کارآفرینی امید و نهضت احیای واحدهای اقتصادی، رسیدگی به مشکلات واحدهای اقتصادی نیمه فعال و غیرفعال برای احیاء، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی شتاب می گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مخبر در آیین بهره‌برداری از ۱۰۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال احیا شده صندوق کارآفرینی امید، گفت: یکی از شعار‌های محوری دولت، ایجاد یک میلیون شغل در سال بوده است و دولت با همه ظرفیت خود برای اشتغال جوانان می‌کوشد.

معاون اول رئیس جمهور، فعال کردن بنگاه‌های بزرگ و جریان پیشران ساختن و تولید، بنگاه‌های متوسط و بنگاه‌های خرد و اشتغال خانگی را از برنامه‌های دولت توصیف کرد و افزود: فعالیت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نیرو‌های جوان، نخبه و دانشمند در سراسر کشور می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را بیش از پیش فراهم کند.

مخبر، گفت: این نخبگان اقتصادی به تهران و دانشگاه‌های آن محدود نمی‌شوند، بلکه در همه روستا‌ها چنین جوانان نخبه‌ای حضور دارند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر این‌که دولت در همه وزارتخانه‌ها اتاق فکر را فعال کرده است، افزود: محور همه کار‌های دولت سیزدهم، مردم هستند و بنگاه‌های پیشران با محوریت مردم می‌کوشند تا آنها را به صحنه آورند و کار تولید و اقتصاد را آسان کنند.

مخبر، گفت: اگر بخواهیم به رشد ۸ درصد اقتصاد و ایجاد یک میلیون شغل در سال برسیم، باید بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب، از مسیر میانبر، بنگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل را احیا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور، افزود: ما می‌توانیم بخش بزرگی از سرمایه‌های معطل شده را به چرخه تولید بیاوریم. در این‌باره، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و بخش خصوصی باید به وظایف خود، عمل و به احیای واحد‌های تولیدی کمک کنند.

مخبر، اظهار کرد: دولت باید بتواند کانون‌هایی برای رفع موانع تولید ایجاد کند تا این موانع را شناسایی و برای رفع آن بکوشند. ما باید تکیه‌گاهی برای مردم باشیم تا آنها بتوانند ایده‌های خود را به مرحله اجرا درآورند.

معاون اول رئیس جمهور با تشریح کارهای دولت در حوزه صنعت و تولید، گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز برنامه دارد و می‌کوشد این طرح‌ها زودتر فعال شوند.

در این مراسم، سید امیر حسین مدنی نماینده معاون اول رییس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق ‌کارآفرینی امید و نهضت احیای واحدهای اقتصادی، رسیدگی به مشکلات واحدهای اقتصادی نیمه فعال و غیرفعال برای احیاء، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی شتاب می گیرد.

مدنی اعتبار انجام این تفاهم نامه را بالغ بر ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال و با هدف گذاری احیای ۱۰۰۰ واحد تولیدی اعلام کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.