کد مطلب: ۲۸۹۳۳۵

وعده چین برای حمایت مالی از پاکستان در صورت کمک نکردن صندوق پول

وعده چین برای حمایت مالی از پاکستان در صورت کمک نکردن صندوق پول

در شرایطی که دولت جدید پاکستان برای مدیریت مسائل ارزی خود با وجود ذخایر نامناسب با مشکلات زیادی دست به گریبان است، چین به پاکستان برای حمایت مالی تضمین داده است.

مقامات چینی به پاکستان اطمینان خاطر داده‌اند که وام‌های بیشتری در اختیار این کشور قرار دهند. وابستگی پاکستان به منابع مالی چینی رو به افزایش است به گونه‌ای که این کشور تاکنون ۵ میلیارد دلار وام از چین دریافت کرده است. یکی از وزرای کابینه پاکستان که خواسته نامش فاش نشود گفته است چین وعده داده است به کمک‌های خود به پاکستان برای غلبه بر بحران پرداخت بدهی‌های خارجی کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،انتظار می‌رود تا چند روز آینده، عمران خان به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان سوگند یاد کند و یکی از اولین اقدامات وی در جهت برقراری ثبات تراز پرداخت بدهی این کشور باشد. به دلیل واردات بیشتر از صادرات اکنون پاکستان بیش از ۱۰ میلیارد دلار بدهی دارد.

این کشور در حال رایزنی با صندوق بین المللی پول برای دریافت یک بسته نجات دوازده میلیارد دلاری است که در صورت تحقق، سیزدهمین و بزرگ ترین بسته نجات صدوق به پاکستان خواهد بود. با این حال با توجه به مخالفت‌های آمریکا که بزرگ ترین سهامدار صندوق بین‌المللی پول است، احتمال دریافت این بسته ضعیف به نظر می‌رسد.

به جز چین، هفته گذشته بانک توسعه اسلامی هم به پاکستان وعده یک وام ۴ میلیارد دلاری داد. این وام هر چند برای حل بحران پاکستان ناکافی است اما احتمالا تا حد زیادی از بار مشکلات این کشور خواهد کاست. اسد عمر که محمتمل‌ترین گزینه وزارت دارایی پاکستان است در برنامه ۱۰۰ روزه خود گفته است که تمامی شرکت‌های دولتی را به صندوق ثروت مخصوصی منتقل خواهد کرد.

عمر، خصوصی سازی را یکی از مهم‌ترین نیازهای پاکستان دانسته است. او یکی از مخالفان دریافت بسته نجات از صندوق بین‌الملی پول است و آن را انتخابی اشتباه خوانده است.

منبع:پاکستان دیلی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.