کد مطلب: ۴۶۱۱۰۳

عرضه اولیه «ولپارس» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «ولپارس» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه ولپارس در حالی در دو روز کاری انجام می‌شود که این شرکت در سال مالی ۹۸ توانسته سود هر سهم خود را ۳۵۲ درصد افزایش داده و به ۴۲ تومان برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است عرضه اولیه شرکت لیزینگ پارسیان با نماد ولپارس انجام شود. در این عرضه اولیه که در روز کاری صورت می‌گیرد از ساعت ۱۳ امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت. علاوه بر این متقاضیان این نماد می‌توانند روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه نیز اقدام به ثبت سفارش کنند. این در حالی است که برای نخستین بار است که بورس اقدام به انجام ثبت سفارش عرضه اولیه در دو روز کاری می‌کند تا شاید از این طریق بتواند فشار را بر سامانه معاملاتی کاهش دهد.

سهامدار اصلی شرکت لیزینگ پارسیان که در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده گروه مالی پارسیان است که تقریبا تمام سهام این شرکت را در اختیار دارد. سود خالص پس از کسر مالیات این شرکت در سال مالی ۹۸ در حالی به ۵۴۵ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال مالی ۹۷ رشدی ۱۶۷ درصدی داشته است. این شرکت در سال مالی منتهی به دی ماه ۹۸ برای هر سهم خود ۴۲ تومان سود شناسایی کرده که ۳۵۲ درصد بیشتر از سال مالی ۹۷ بوده است.

این شرکت در خرداد ماه توانسته از خدمات خود حدود ۱۲۲ میلیارد ریال درآمد داشته باشد که در مقایسه با اردیبهشت ماه رشدی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

خلاصه ارزشیابی سهام این شرکت نشان می‎‌دهد که تا تاریخ ۳ تیرماه بر اساس روش ارزیابی ضریب قیمت به سود، ارزش هر سهم این شرکت ۴۱۴۳ ریال بوده است که با توجه به سقف قیمتی ۳۲۰ تومانی به نظر می‌رسد جای رشد خوبی داشته باشد.

در عرضه اولیه ولپارس ۴۰۰ میلیون سهم این شرکت عرضه می‌شود که برای هر کد بورسی حداکثر ۳۰۰ سهم در محدوده قیمتی ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ ریالی در نظر گرفته شده است. البته با توجه به میزان مشارکت در عرضه اولیه وپویا و همچنین کوچک بودن این عرضه، پیش‌بینی می‌شود حداکثر ۸۳ سهم در سقف قیمتی ۳۲۰ تومانی تعلق بگیرد که معادل حدود ۲۸ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۹۰تومن که دو سومش هم برمیگرده به حسابمون که این حرفارو نداره!
    عرضه هرچی بود بخریم

  • زهرا

    ارزش خرید نداره سودش بی نهایت کمه

    • Ebi Plays

      خب شما نخر

  • مصطفی

    به نظر من بهتر است ثبت سفارش عرضه اولیه بعد از ساعت معاملاتی بورس انجام شود تا این حجم از تقاضا هسته معاملاتی بورس را مختل نکند

  • مهتاب

    من خریدم اما با نظریان دوستان کاملا پشیمون شدم?

  • آبتین

    هرچقدر غگیلا تا حالا سود داده اینم میده فقط پرتفوی را شلوغ میکند وبس

  • ناشناس

    رئیس قبلی بود خیلی بهتر بود اصلن اختلال نداشت
    سودها بالا،عرضه اولیه ها معقول.
    ولی رئیس جدید اومد همش اختلال،عرضه اولیه هاهم که چنگی بدل نمیزنه

  • حسين

    عرضه اولیه درگذشته تامدتی حجم مبنای صفرداشت وسهامدارتامدتی عرضه راادامه میدادواخیراعرضه های اولیه حجم مبناراپرنمیکندوروزانه نیم،یک وشاید2درصدسودبدهدکه بامقدارتعلق گرفته روزی1000تومن رشدمیکنه??

  • ناشناس

    پس باقی پول چرا برنگشته اونا ۹۶ تومن گرفتن ولی سهم که ۲۵ تومن شده!

  • مهتاب

    هر کد نفر 75 سهم ? فکر کنم ?در سال 5 تومن سود بده ???

  • حسنک

    سلام؛ عزیزان چرا اینقدر از چند غاز حرف می زنید؛ شما ها بهتر است بروید پفک و چیپز تون رابخورید جای سهام داری؛عرضه اولیه بیشتر برای تازه کارها است شما شرکت نمی کردید تا به آنها سهم بیشتری برسد وگریه هم نمی کردیدهر چه پول بدید آش می خورید!!