کد مطلب: ۲۷۸۴۶۱

ونزوئلا طلای استخراجی از معادن خود را در ترکیه تصفیه می‌کند

ونزوئلا طلای استخراجی از معادن خود را در ترکیه تصفیه می‌کند

ونزوئلا که با تحریم‌های آمریکا مواجه شده است طلای استخراج شده از معادن این کشور را در ترکیه تصفیه می‌کند.

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی، ونزوئلا مجبور است به جای سوئیس عملیات پالایش طلا را در ترکیه انجام دهد و بعدا طلای تصفیه شده را به مجموعه دارایی بانک مرکزی ونزوئلا انتقال دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وزیر معادن ونزوئلا ، بانک مرکزی ونزوئلا امسال پس از مواجه شدن با موجی از تحریم‌های بین‌المللی عملیات پالایش طلا را در ترکیه آغاز نمود.

بانک مرکزی ونزوئلا برای چندین سال متوالی خریدار طلا از معدنچیان کوچک در جنوب این کشور بوده است.

ویکتور کانو وزیر معادن ونزوئلا گفت: طبق توافقی میان ترکیه با بانک مرکزی ونزوئلا قرار شده این عملیات توسط کشورهای هم متحد صورت بپذیرد زیرا شما تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ما طلا به سوئیس بفرستیم و سپس بگویند به دلیل تحریم‌ها این طلاها باید آنجا بماند.

ویکتور کانور در کنفرانس مطبوعاتی هیچ اشاره‌ای به نام کمپانی های ترکیه ای که درگیر چنین قراردادی با ونزوئلا شده اند ننمود و حتی به مقدار طلای تصفیه شده نیز هیچ اشاره‌ای نکرد اما به این نکته بسنده نمود که دولت ونزوئلا در سال جاری مقدار 9.1 تن طلا از معدنچیان کوچک خریداری کرده است.

وی در ادامه افزود، طلای تصفیه شده در ترکیه مجددا به ونزوئلا بازخواهد گشت و به بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی این کشور تبدیل خواهد شد.

دولت آمریکا در سال گذشته به بهانه رفتارهای ضد حقوق بشری و تضعیف دموکراسی چندین تحریم سخت علیه ونزوئلا تحمیل نمود از جمله آنکه هیچ یک از شهروندان آمریکایی نمی‌توانند خریدار محصولات شرکت های دولتی ونزوئلا باشند.

به گفته نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، تحریم ها بخشی از جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورش می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.