کد مطلب: ۲۱۱۸۴۸

پادشاه اردن در هند

پادشاه اردن در هند

پادشاه اردن ضمن سفر خود به هند با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین روابط دوجانبه میادن دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با سوشما سواراج، وزیر خارجه هند در دهلی نو بر اهمیت نقش هند در حمایت از تلاش‌ها جهت دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه، تحکیم امنیت و ثبات، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این دیدار راه‌های تقویت همکاری میان اردن و هند و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت ادامه هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها میان دو کشور درخصوص مسائل مهم و مشترک و برقراری روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف بویژه اقتصادی، تجاری، دفاعی و سرمایه گذاری تاکید کرد.

همچنین دو طرف درمورد تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی درخصوص بحران‌های خاورمیانه و مبارزه با تروریسم در چارچوب یک استراتژی جامع بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه هند نیز از نقش محوری اردن در تحقق امنیت و ثبات در خاورمیانه و جهان و تعامل با بحران‌های منطقه قدردانی کرد.

پادشاه اردن همچنین در بخشی از فعالیت‌های «همایش همکارری اردن و هند» که با مشارکت بیش از ۳۰۰ بازرگان و نمایندگان شرکت‌های دو کشور در دهلی نو برگزار شده بود، حضور یافت.

مشارکت‌ کنندگان در همایش مذکور تحت عنوان «تقویت سرمایه گذاری، تجارت و مشارکت میان اردن و هند» فرصت‌های تقویت همکاری میان این دو کشور را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند.

پادشاه اردن در این دیدار تاکید کرد: فرصت‌های زیادی برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان اردن و هند وجود دارد و این کشور سومین شریک تجاری بزرگ هند است.

پادشاه اردن در سفر خود بر اهمیت تحکیم همکاری،‌ تبادل مهارت‌ها میان دانشگاه‌های اردن و هند نیز تاکید کرد و گفت: استفاده از تجربه بارز هند در زمینه فناوری اطلاعات و پژوهش علمی حائز اهمیت است.

عبدالله دوم همچنین خواهان افزایش همکاری میان موسسه فناوری هند و دانشگاه‌های اردن در برخی از زمینه‌ها از جمله فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات،‌ انرژی و راه حل‌های ذخیره انرژی شد.

در حاشیه این دیدار همچنین یادداشت تفاهم همکاری علمی پنج ساله‌ای میان موسسه فناوری هند و دانشگاه فنی «الحسین» امضا شد که هدف از آن تبادل اطلاعات و مهارت‌ها میان دانشجویان و هیات علمی دانشگاه و تحکیم همکاری در عرصه‌های علوم، فناوری و مهندسی است.

منبع:پایگاه خبری البوابة

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.