کد مطلب: ۶۴۶۹۷۲

تجربیات ناب استارتاپ‌های ایرانی در پادکست شعاع

تجربیات ناب استارتاپ‌های ایرانی در پادکست شعاع

پارک دانشگاه شریف با همکاری آرمان صفایی مدیرعامل پلتفرم رپوتاژ آگهی تریبون اقدام به تولید مجموعه‌ محتوای ویدئویی با عنوان ویدئوکست شعاع نموده است که دوشنبه هر هفته در سایت‌های اشتراک ویدئو و پادکست منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، پارک دانشگاه شریف با همکاری آرمان صفایی مدیرعامل پلتفرم رپوتاژ آگهی تریبون اقدام به تولید مجموعه‌ محتوای ویدئویی با عنوان ویدئوکست شعاع نموده است که دوشنبه هر هفته در سایت‌های اشتراک ویدئو و پادکست منتشر می‌شود.

با توجه به گرایش سیاست‌ها در سال ۱۴۰۱ بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تحول دیجیتال صنایع، این برنامه ویدئویی در نظر دارد تا از دل تجربیات کارآفرینان استارتاپی موفق، دانش موردنیاز صنایع کشور برای دانش‌بنیان شدن و تحول دیجیتال را منتشر کند. به جهت نوپا بودن فرهنگ مدیریتی و توسعه یک استارتاپ در ایران و جهان، انتقال و اشتراک دانش و تجربه کارآفرینان موفق می‌تواند بسیار مفید باشد. ویدئوکست شعاع نمونه بومی‌شده مجموعه پادکست‌های مشهور جهانی به نام Masters of Scale ‌ بوده که در هر اپیزود آن، کارآفرینان بزرگ جهانی از تجربیات رشد کسب‌وکار خود می‌گویند.

ویدئوکست شعاع نیز برنامه‌ای است که در هر قسمت از آن میزبان برنامه، آرمان صفایی با یک کارآفرین و بنیان‌گذار کسب‌وکار موفق به مصاحبه نشسته و از تجربیات آن‌ها در توسعه استارتاپ خود و رسیدن به مرحله مقیاس‌پذیری یا اسکیل‌آپ می‌پرسد. کارآفرینان مهمان در هر برنامه از راهکارهای ابتکاری خود برای فائق آمدن بر چالش‌های مسیر مقیاس‌پذیری و رشد کسب‌وکار خود می‌گویند. از تجربیاتی که در این مسیر کسب‌ کرده‌اند و بینش و نوع نگاهی که به دست آورده‌اند. کسب‌وکارهایی مثل ازکی، دکترساینا، نوبیتکس و … از جمله کسب‌وکارهایی هستند که در قسمت‌های مختلف این برنامه حضور داشته‌اند.

از آن‌جا که درصد بسیار کمی از استارتاپ‌های راه‌اندازی شده در ایران و جهان می‌توانند شانس موفقیت در گذار از استارتاپ به اسکیل‌آپ و تبدیل شدن به سازمانی بالغ را داشته باشند، انتقال تجربه کارآفرینان موفق می‌تواند برای کسانی که به تازگی استارتاپ و شرکت دانش‌بنیانی راه‌اندازی کرده‌اند بسیار ارزشمند باشد و کمک کند تا آن‌ها نیز بتوانند از پس چالش‌‌های جدی این فرآیند برآیند.

علاقمندان می‌توانند قسمت‌های مختلف این برنامه را در اینجا یا در سایت آپارات و کست‌باکس ببینند یا بشنوند و به سایر علاقمندان معرفی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.