کد مطلب: ۷۲۷۴۷۹

پارچه شانل؛ انتخابی برای دوخت لباس‌های زمستانی

پارچه شانل؛ انتخابی برای دوخت لباس‌های زمستانی

جالب است بدانید این پارچه زمستانه در دوخت انواع لباس‌های پاییزه و زمستانه به کار می‌رود. یکی دیگر از نام‌های آن، پارچه بافت است.

اگر بخواهیم یکی از زیباترین پارچه های زمستانه را نام ببریم، پارچه شانل بهترین گزینه است. جالب است بدانید این پارچه زمستانه در دوخت انواع لباس های پاییزه و زمستانه به کار می رود. یکی دیگر از نام های آن، پارچه بافت است. این پارچه نوعی پارچه شاده با تار و پودهای مشخص است.

اگر بخواهیم یکی از زیباترین پارچه های زمستانه را نام ببریم، پارچه شانل بهترین گزینه است. جالب است بدانید این پارچه زمستانه در دوخت انواع لباس های پاییزه و زمستانه به کار می رود. یکی دیگر از نام های آن، پارچه بافت است. این پارچه نوعی پارچه شاده با تار و پودهای مشخص است.

این پارچه زمستانه دارای طرح و نقش نیست؛ طرح های این پارچه به دلیل وجود الیاف و نخ های گوناگون به کار رفته شده در بافت پارچه می باشد. این پارچه یکی از مدل های پارچه توییت به شمار می آید. این پارچه زمستانه از جمله پارچه های مجلل و گران قیمت است. با این پارچه می توانید ایده های جذاب زمستانی را اجرا کنید.

63

پارچه شانل دارای انواع گوناگون یا ضخامت های متنوعی می باشد. در هنگام خرید این پارچه، به لباس هایی که می خواهید بدوزید را در نظر بگیرید و سپس پارچه با ضخامت مناسب را تهیه کنید. برای مثال برای دوخت لباس های ریزش دار و شل می توانید از پارچه های کم تراکم شانل استفاده کنید.

پارچه شانل بافت از چه الیافی تشکیل شده است؟

الیاف متنوعی در تولید پارچه شانل به کار رفته شده است. به همین دلیل نمی توان گفت که این پارچه دقیقا از چه نوع الیافی تشکیل شده است. الیاف پشمی یکی از الیاف تشکیل دهنده پارچه زمستانه شانل هستند. در تولید این پارچه الیاف گوناگون و چند رنگ به صورت ساده و جناغی به کار رفته می شوند.

الیاف پشمی مصرف شده در تولید این پارچه زیبای زمستانه، بسیار لطیف بوده و دارای زیر دستی نرم می باشند. لازم به ذکر است که می توانید پارچه شانل را با الیافی نظیر پشم، پلی استر، ویسکوز ریون، اکریلیک و همچنین نایلون مخلوط کرد. نحوه تولید شانل به صورتی است که در بافت آن، نخ ها با گره های گوناگون در طول پارچه به کار می روند.

بافت پارچه شانل مانتویی

بافت پارچه زمستانی شانل به صورت ساده متقارن می باشد. این مدل پارچه دارای بافت تار و پودی می باشد. این نوع بافت پارچه از جمله ساده ترین نوع بافت ها به شمار می آید. همچنین پس از بافت شاهد طرح و نقش خاصی نیستیم. نخ های تار و پود ممکن است از یک الی چند نوع نخ متفاوت باشند. تولید کنندگان از 2 الی 10 نخ گوناگون برای تولید شانل بافت استفاده می کنند.

644

یکی از ترندترین پارچه های شنل، مدل هایی هستند که در بافت آن ها نخ های زر و براق به کار رفته شده است. این مدل پارچه های زربافت شانل برای دوخت لباس های مجلسی فوق العاده هستند. همچنین لباس هایی که با این نوع نخ ها بافته شده اند ظاهری لوکس و مجلل دارند.

در بین تار و پودهای این پارچه فضای خالی وجود دارد. پارچه شانل به صورت شل بافته می شود و در بین تار و پود آن فضای خالی دیده می شود. ایستایی این پارچه زمستانه به صورت لخت است. به دلیل ایستایی ریزش دار و لخت پارچه شنل با این پارچه می توانید لباس های مجلسی زیبایی بدوزید.

نرم و لطیف مثل شانل

یکی از ویژگی های عالی پارچه زمستانه شانل، حالت نرم و لطیف آن می باشد. این حالت نرم و لطیف به دلیل الیاف استفاده شده در بافت این پارچه می باشند. الیاف پشمی تشکیل دهنده این پارچه حالتی لطیف داشته و زیر دست نرمی نیز دارند. البته اگر در بافت پارچه شانل مانتویی الیاف سیم و زر به میزان زیاد استفاده شده باشد، دیگر زیر دست و تن خور این پارچه نرم و لطیف نخواهد بود.

نگاهی به کاربردهای عالی شانل بافت

یکی از کاربردهای پارچه ظریف و زیبای شانل در دوخت انواع مانتوهای گرم است. پارچه شانل مانتویی را می توانید تهیه کنید و با آن انواع مانتوهای گرم و زمستانه را برای خودتان بدوزید. اگر قصد رفتن به یک مجلس مجلل زمستانی را دارید، پیشنهاد می کنیم که مانتوی شانل زربافت را به عنوان مانتوی خود انتخاب کنید. چرا که ظاهری لوکس، چشم نواز و زیبا دارد.
بسیاری از طرفداران پارچه خاص و زیبای شانل از این پارچه برای دوخت پالتو و کت های زمستانی استفاده می کنند. با این پارچه می توانید انواع کت های بلند و کوتاه و پالتوهای بلند و کوتاه زمستانه بدوزید.

نکات مراقبتی از پارچه شانل

پارچه شانل مانتویی از جمله پارچه های حساس و ظریف محسوب می شود. این پارچه بر اساس نوع و جنس حساس و ظریف خود، به مراقبت نیاز دارد. یکی از نکات مهم در نگهداری از پارچه و لباس های شانل این است که از نباید آن ها را از رخت آویز، آویزان کنید. چرا که آویزان کردن شانل باعث آسیب رساندن به پارچه شانل بافت شده و در نتیجه پارچه و لباس شما شل می شود.

روش شست و شوی پارچه شانل بافت چگونه است؟

پارچه شانل بافت یا مانتویی دارای الیاف پشمی و پرز دار در بافت خود است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که این پارچه را به روش دستی بشویید. یکی از مواردی که باعث آسیب رساندن به بافت شانل می شود، استفاده از خشک کن چرخشی می باشد. دمای مناسب آب برای شست و شوی لباس و پارچه، دمای 25 درجه سانتی گراد می باشد.
همیشه در شستن لباس های شانل دقت کنید که نباید آن ها را چنگ بزنید.

نکاتی که در هنگام خرید پارچه شانل باید به آن ها دقت کنید!

65

در هنگام خرید هر پارچه ای بهتر است به یک سری نکات ویژه دقت داشته باشید و خرید خود را با آگاهی و دقت کامل به انجام برسانید. با در نظر گرفتن نکات مهم و اساسی در هنگام خرید دیگر از خرید خود پشیمان نمی شوید و یک خرید لذت بخش و مطلوب خواهید داشت.

در ابتدا پیش از خرید شانل به این نکته دقت داشته باشید که می خواهید چه نوع لباسی بدوزید. سپس برای آن لباس، پارچه شانل مخصوص آن را تهیه کنید. چرا که این پارچه دارای ضخامت های متنوعی است. ضخامت های متنوع این پارچه موجب شده اند که ایستایی آن نیز متفاوت باشد.

توجه داشته باشید که لباسی که می خواهید بدوزید باید چه میزان ضخامت داشته باشد و نوع ایستایی آن نیز به چه صورت باشد. برای مثال لباس های شل شانل که روی شانه می افتند دارای ایستایی لخت هستند. به همین دلیل برای این نوع لباس ها نمی توانید پارچه شانل پر تراکم تهیه کنید. در نتیجه ضخامت و ایستایی پارچه شانل را با توجه به مدل مدنظرتان انتخاب کنید.

از ترفندهای دوخت پارچه شانل بافت چه می دانید؟

برای دوخت لباس های شانل حتما باید نکات و ترفندهای دوخت این پارچه را بدانید تا دوختی تمیز و مرتب داشته باشید. اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، انتخاب سوزن مناسب می باشد. برای دوخت این پارچه زمستانه از سوزن نو با شماره های 14 یا 16 می توانید استفاده کنید. شماره دقیق سوزن با توجه به ضخامت پارچه شانل در نظر گرفته می شود.

در دوخت شانل مانتویی، سردوز زدن یا نوار دوزی پارچه را فراموش نکنید. پارچه های شانل معمولا دارای تراکم بافت کمی می باشند. به همین دلیل این پارچه ها پش از برش، ریش ریش می شوند. روش کاربردی که برای جلوگیری از ریش ریش شدن این پارچه می توانید انجام دهید، سر دوز زدن یا نوار دوزی این پارچه می باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم ساریخانی مقدم

    خیلی زیبا هستن