کد مطلب: ۲۷۷۸۱۵

پالایشگاه تبریز با شرکت آلمانی قرارداد همکاری امضا کرد

پالایشگاه تبریز با شرکت آلمانی قرارداد همکاری امضا کرد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرد: قرارداد همکاری با کنسرسیومی متشکل از یک شرکت آلمانی و یک شرکت ایرانی برای بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی امضا شده است.

غلامرضا باقری دیزج آمروز شنبه در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری اظهار داشت: این طرح همکاری به مدت 24 ماه با اعتبار 12 میلیون دلار در راستای اهداف زیست محیطی شرکت اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باقری، ظرفیت واحد بازیافت گازهای انتهایی را متناسب با ظرفیت واحد گوگردسازی به میزان 110 تن در روز عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش راندمان بازیافت گوگرد و افزایش توان استحصال گوگرد اجرا می شود.

وی تاکید کرد: شرکت پالایش نفت تبریز همگام با تولید، به مسایل زیست محیطی و تولید فرآورده های با استاندارد روز جهانی توجه ویژه دارد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: امروزه توجه به مسوولیت‌های اجتماعی یکی از مقوله‌های مهمی است که همه صنایع تولیدی و حتی خدماتی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند وظیفه برخی صنایع همچون پالایشگاه خدمات رسانی است، پالایشگاه تبریز نیز نسبت به محیط اطراف و جامعه خود نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و در این راستا پالایشگاه تبریز اقدامات مهمی انجام داده است.

باقری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فرآورده‌های پالایشگاه تبریز خدماتی است، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف خود نسبت به موضوعات زیست محیطی توجه ویژه دارد.

وی گفت: بر اساس توافق نامه منعقد شده با شهرداری کلانشهر تبریز، این شرکت همگام و همزمان با اجرای طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه جهت ارتقا کیفی فرآورده‌های تولیدی، توسعه فضای سبز در ۱۰ هکتار از زمین‌های شرکت و اطراف آن را بصورت درختکاری در دست انجام دارد.

مراحل اجرایی پالایشگاه تبریز از سال ۱۳۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسید.

نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز، توسط یک خط لوله ۱۶ اینچ تامین می‌شود. شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویس‌های جانبی است.

بنزین معمولی و یورو 4 ، گاز مایع، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، بنزن، گوگرد و قیر از عمده تولیدات این پالایشگاه است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.