خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۸۱۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه روزهای سردرگم بازار سرمایه/ افزایش سرمایه شستا ثبت شد

ادامه روزهای سردرگم بازار سرمایه/ افزایش سرمایه شستا ثبت شد

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه با افت ۸۴۵ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۰۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز افت ۸۴۵ واحدی معادل ۰٫۰۷ درصدی را ثبت کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار می‌گوید: اغلب سهام موجود در بازار ارزنده هستند و وضعیت بازار متعال است. اما خریدار و فروشنده حاضر نیستند در قیمت‌ها معامله کنند.

امروز نیز افزایش سرمایه ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شستا معادل ۱۰۵۲ درصدی روی پرتفوی سهامداران نشست.

کاهش ناچیز شاخص کل هم‌وزن بورس

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۷ درصد افت داشت و به محدوده ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۶ هزار و ۵۹۳ معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای شتران، خودور، شپنا، شبندر، وتجارت، تاپیکو و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای ومعادن، نوری، ونیکی، کویر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس افت کرد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افت یک واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز به ۷۱۵ هزار و ۷۱۹ معامله رسید.

امروز نمادهای تجلی، فزر، اتکای، آریا، بمپنا و کلر تاثیر مثبت و نمادهای شرانل، فرابورس، توسن، وملل نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

همچنین نمادهای فزر، تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت و گدنا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نمادها معادل ۸۶ نماد رشد داشتند. ۱۱۷ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار بورسی را در صفحه بازار سهام تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    سلام از مسئولین محترم در خواست داریم عوامل انسانی بازمانده از قبل که علت اصلی افت سرمایه کشور هستند در چارچوپ قانون رسیدگی نمایند حداقل ۱۰میلیون نفر متضرر شده اند.

  • ناشناس

    الحمد ا… اکثر کارشناسان از سوددهی خوب اغلب شرکت ها و افزایش سرمایه آنها می گویند.
    قیمت جهانی نفت و فرآورده های نفتی (پالایشی، پتروشیمی)، فلزات اساسی و کامودیتی محورها هم با توجه به بحران انرژی روز بروز در حال افزایش هستند.
    مجلس و دولت هم با بسته های حمایتی و تصویب لوایحی که به نفع بورس است حمایت خود را از بازار سرمایه انجام داده اند و جلوی شدت ریزش را گرفته اند که جای تشکر دارد.
    با توجه به دلایل بالا به نظر می رسد علت اصلی نوسانی شدن شاخص در شرایط فعلی اولا فروش هیجانی و در ثانی سهام داری کوتاه مدت است.
    برادران سهام دار، سهام داری یعنی شراکت با شرکت، شراکت هم در صورتی برای شرکت نفع ندارد که اکثریت سهام داران حداقل شش ماه به بالا سهام داری کنند تا شرکت ها مجال استفاده بهینه از پول های ورودی را بدست آورده و ارزش سهامشان رشد ذاتی کند.
    متاسفانه در اوایل سال ۹۹، هیجانی وارد بورس شدیم و در مرداد ماه ۹۹ شروع به خروج هیجانی کردیم و مجال استفاده بهینه از پول های ورودی توسط شرکت ها را گرفتیم و ریزش شارپ رقم خورد، هر چند که تکنیکال ها و قدیمی های بازار که در کف شاخص وارد شده بودند سودهای خوبی بردند ولی عده ای هم متضرر شدند پس گذشته را آینه عبرت برای آینده قرار دهید و وقتی سهمی را خریدید اکثریت سهام داری حداقل شش ماه تا یک سال به بالا کنید تا همگی از سود خوب شرکت ها در آینده استفاده کنیم.

    • ناشناس

      بیهوده جانماز به آب نکش کم استاندارد بکار .رفته شده فقط چندین افراد با دخالتهای بیجا موجب فروپاشی هزاران خانواده شده.

    • ناشناس

      چی می بافی با اون مغزت؟

    • ناشناس

      ۶ ماه؟؟؟؟؟!!!داره میشه ۲ سال هاااا

  • ناشناس

    جمع کنید این بورس مسخره رو تا کی از جیب مردم میخورید یه روز همه رو یکجا پس میدید

  • ناشناس

    کارگزاری مفید علت اختلال در سامانه هنگام فروش چیست توضیح بده

  • ناشناس

    سلام و درود
    مردم دیگه هوشیار شدن، جیب مردم رو طی 2 سال خالی کردین و پرتفوی اکثر سهمامدارا 80% منفی هستن ، دیگه مردم گول نمیخورن که جیبشون رو خالی کنید . عرضه اولی “فزر” رو ببینید که چقد کم مشارکت کردند و تا امروز هم نیم میلیون از مشارکت کننده ها سریع فروختن .دیگه عرضه های فجهان و فسبزوار و … براشون درس عبرت شده .عرضه هاتون هم بمونه برای خودتون .

  • یا الله

    این بود بورس جای امن؟ این بود بهترین مکان برای سرمایه گذاری؟ خب مردم چجور بهتون اعتماد کنند وقتی که وضع اینجوریه؟؟؟ , بدتر از این در کدام کشور سراغ دارید؟؟! اما ما هم خدایی داری,

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله. و اما ادامه داستان .هفته بعد بورس مثبت میشه اکثر سهاما. علل و تحلیلشو تو همین تجارت نیوز بهتون میگم .موفق در پناه حق.

  • ناشناس

    هی گفتم عرضه اولیه بدین ندادین اینطور شد حالا بفرما

  • ناشناس

    کاش وقتی ۱۰ درصد ضرر بودم خارج میشدم نه حالا با ۹۰ درصد و هرروزم منفی. هیچ عقل سالمی نمیتونه باور کنه که دیگه سهام داران به پولشون برسن