کد مطلب: ۱۹۲۴۲۸

پایان دی آخرین فرصت بیمه محصولات کشاورزی

پایان دی آخرین فرصت بیمه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی‌ها در فصل کشت و به منظور کمک به کشاورزان استان، فرصت بیمه محصولات کشاورزی تا 30 دی‌ماه سال جاری تمدید شد.

خسرو شهبازی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی تنها راه کمک به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده و یکی از مسائلی که می‌تواند از ریسک‌پذیری در کشاورزی جلوگیری کند بیمه است؛ با پیگیری‌های انجام شده و با هدف کمک به کشاورزان استان برای چندمین بار و آخرین بار مهلت بیمه کردن محصولات زراعی تا پایان دی امسال تمدید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار کرد: با توجه به نوع قرار داد سهم کشاورزان در پرداخت حق بیمه 20 تا 30 درصد بوده و مابقی را دولت پرداخت می‌کند.

شهبازی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بیمه محصولات کشاورزی، افزود: در این راستا و در سال‌های 95 و 96 یک هزار و 100 میلیارد تومان دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 580 هزار هکتار از اراضی استان گندم و جو کشت شده است، تصریح کرد: در استان 97 هزار هکتار گندم آبی، 316 هزار هکتار گندم دیم، 12 هزار هکتار جو آبی و 157 هزار هکتار جو دیم در پاییز امسال کشت شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی و ادامه کاهش بارش‌ها ممکن است باعث افت تولید محصولات کشاورزان استان شود؛ از کشاورزان درخواست کرد تا فرصت باقی است نسبت به بیمه محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا و نخود خود اقدام کنند.

استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.