خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۲۶۰۵

پایان روزهای پرتلاطم بورس؛ فردا چه می‌شود؟

پایان روزهای پرتلاطم بورس؛ فردا چه می‌شود؟

امروز شاخص کل بورس با افزایش دو هزار و 232 واحدی در رقم 182 هزار واحدجای گرفت، دلیل این رشد چیست و آیا رشد شاخص کل بورس تا پایان هفته ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از نوسانات شدید شاخص کل بورس طی روزهای گذشته، امروز سه شنبه (24 مهرماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 11836 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 2232 واحد در رقم 182834جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 7939 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 32 واحد در رقم 2027 جای گرفت.

درجریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای وبملت، شسپا، های وب، تاپیکو، شنفت، ونفت، دلر، وتجارت، خساپا، حکشتی، پارس، حفاری، شاراک، کاوه، خزامیا، شبندر، حفاری، شاراک، کاوه، شبندر، دشیمی، نمرینو، وساپا، رمپنا، سفانو، ونفت صفوف خرید تشکیل شد.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «تاپیکو، وبملت، فولاد، فارس، پارس» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « ومعادن، شپنا، وامید، پارسان، وپارس» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «ومعادن، شتران، وسینا، کگل، وامید» بود و نمادهای «خساپا، های‌وب، وبملت، تاپیکو، رمپنا» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

بازار سرمایه جریان معاملاتی امروز را مثبت و متعادل آغاز کرد به طوری که در همان 10 دقیقه ابتدایی فعالیت نزدیک به دو هزار و 400 واحد رشد پیدا کرد. در نیمه اول فعالیت بازار سهام هسته معاملاتی با کندی‌هایی مواجه شد، اما رشد بیش از دو هزار واحدی شاخص کل بورس تا پایان معاملات ادامه پیدا کرد.

به گفته معامله‌گران بازار سرمایه، بعد از چند روز که بازار منفی بود، انتظار رشد شاخص کل بورس می‌رفت و دلیل اصلی رشد بیش از 7 هزار واحدی شاخص کل بورس طی دو روز گذشته رسیدن قیمت‌ها به نقاط جذاب و حمایتی خواهد بود، اما اینکه رشد شاخص کل بورس در روزهای آینده پرشتاب خواهد بود یا خیر باید منتظر گزارش‌های 6 ماهه نخست شرکت‌های بورس و همچنین اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا در آبان‌ماه بود.

هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص رشد دو هزار و 232 واحدی شاخص کل در چهارمین روز جریان معاملاتی بازار سرمایه در هفته جاری، گفت: پیش‌بینی شده بود که با نزدیک شدن به تاریخ انتشار گزارش‌های عملکرد 6 ماهه نخست امسال شرکت‌های بورسی و با توجه به اینکه اکثر شرکت‌ها گزارش‌های جذابی خواهند داشت، اکثر نمادهای بورسی به ویژه شرکت‌های بنیادی و بزرگ به روند مثبت بازگردند که این پیش‌بینی هفتگی بورس نیز محقق شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم که بازار به تعادل و ثبات رسیده است و مثبت و آرام پیش خواهد رفت و از رشدهای شارپی صعودی و نزولی دیگر خبری نخواهد بود.

نصیری در پاسخ به این سوال که روند شاخص کل فردا به چه صورت خواهد بود؟ افزود: متاسفانه منفی‌هایی که در این دو هفته اخیر در بازار سرمایه داشتیم خصوصا در روز شنبه هفته جاری تمام پیش بینی‌ کارشناسان و تحلیلگران را زیر سوال برده است، اما معتقدم باید روند شاخص کل بورس تا پایان هفته صعودی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا شاخص تا پایان امسال قله 200 هزار واحد را رد می‌کند؟ گفت: باتوجه به شرایط مساعد شرکت‌های بزرگ شاخص کل بورس تا پایان امسال به بیش از 230 هزار واحد خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سپهدار

    متاسفانه لیدر اصلی بازار .فولاد و فملی به خواب خرسی رفته اند ده روز است منفی میخورد فکر کنم 10500 ریال ریال مقاومت فولاد است که همه فروشنده اند