کد مطلب: ۷۱۴۵۳۸

پاییز فصل سفر به کدام شهرهای داخلی است؟

پاییز فصل سفر به کدام شهرهای داخلی است؟

پاییز هزار رنگ هزار نقش، از نظر رمانتیک‌گردها، بهترین فصل برای سفر به نقاط مختلف کشور است. دو دلیل عمده دارند. یکی مناظر کارت پستالی فوق‌العاده شگفت‌انگیز که چشم‌اندازهایی رویایی را برای شما رقم می‌زند، دومی خلوت بودن بسیاری از مقصدهای گردشگری به دلیل آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها.

پاییز هزار رنگ هزار نقش، از نظر رمانتیک‌گردها، بهترین فصل برای سفر به نقاط مختلف کشور است. دو دلیل عمده دارند. یکی مناظر کارت پستالی فوق‌العاده شگفت‌انگیز که چشم‌اندازهایی رویایی را برای شما رقم می‌زند، دومی خلوت بودن بسیاری از مقصدهای گردشگری به دلیل آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها. پاییز ایران چهار فصل، از سوباتان (بهشت اردیبهشت ایران) تا گلستان (نگارستان ایران)، روایتی است دیدنی از طنازی قلم نقاش طبیعت بر بوم سرزمین اهورایی ایرانیان.

جاده اسالم به خلخال

اگر از خرید اینترنتی بلیط هواپیما صرف نظر کرده‌اید و عاشق جاده گردی و پاییز نوردی هستید، جاده اسالم به خلخال را در نظر داشته باشید. یکی از رویایی‌ترین نقاط پاییزگردی ایران است و مناظری دوست‌داشتنی در انتظار شما خواهد بود. پاییز، به دلیل خنک بودن هوا، فرصت خوبی برای جاده‌گردی و آفرود و کمپینگ فراهم می‌شود، لذا گشت زدن در جنگل‌ها و مسیرهای جنگلی مجاز کشور، گزینه هوشمندانه‌ای برای عاشقان سیر و سیاحت است.

8 2

جاده اسالم به خلخال، جاده‌ای است که کلکسیونی از رنگ‌های طبیعت، میزبان شایسته‌ای برای پاییزگردهای رمانتیک می‌شوند و لوکیشنی عالی و بعضا باورنکردنی برای عکاسی و سلفی، برای گردشگران مهیا می‌کند. جاده اسالم به خلخال را در پاییز گردی خود در نظر داشته باشید.

اگر بدون خرید بلیط قطار از سفرمارکت اقدام به سفر کردید، این جاده حدود هفتاد کیلومتر طول دارد و از شهر اسالم در استان سرسبز گیلان آغاز و به شهر خلخال در جنوب استان زیبا و خوش آب و هوا در جنوب اردبیل، ختم می‌شود. البته دو استان آذربایجان شرقی و زنجان که پاییزی شگفت‌انگیز دارند نیز در انتهای این جاده واقع شده‌اند. پیشنهاد سفر به جاده اسالم به خلخال در نیمه نخست پاییز هر سال، توصیه همیشگی تورلیدرهای حرفه‌ای و عکاسان طبیعت به توریست‌های داخلی و خارجی است.

پاییز لرستان

لرستان، طبیعتی خارق‌العاده دارد. درباره‌اش کم‌تر شنیده‌ایم. مقصدی عالی برای رمانتیک‌گردهای پاییزی بوده و فرصت خوبی برای گشت و گذار در سه ماهه چهارم سال در عروس آبشارهای ایران برای توریست‌ها رقم می‌زند. اگر در پاییز به لرستان رفتید، سری هم به آبشار بیشه بزنید در درود لرستان. بیش از چهل و پنج متر ارتفاع داشته و رنگین کمانی خاطره انگیز را در فصل پاییز به تصویر می‌کشد. جنگل‌های بلوط لرستان در پائیز، جایی برای تماشای طبیعت رویایی لرستان در پاییز هزار رنگ ایران است.

جاده چمستان به نور

مثل جاده اسالم به خلخال، جاده چمستان به نور در استان مازندران نیز از دیگر مقصدهای عالی پاییز گردی در مناطق شمالی کشور به شمار می‌رود. عاشقان پیاده‌روی صبحگاهی و جنگل‌نوردی و کمپین، جاده چمستان به نور را در برنامه پاییز گردی خود داشته باشند. مسیری که دریاچه دارد و یادآور لوکیشن‌های کارت‌پستالی در مناطق اسکاندیناوی اروپا است.

دریاچه الیمالات در واقع نگین درخشان شهرستان نور است. مقصد پرندگان مهاجر و پاتوق پاییز‌گردهای عاشق‌پیشه ایرانی و غیر ایرانی. این دریاچه در هشت کیلومتری نور و سه کیلومتری جاده چمستان به نور واقع شده و راهنمای محلی را برای گشت در این منطقه دیدنی در نظر داشته باشید.

روستاگردی در پاییز

روستای خورخه در استان مرکزی، یکی از بهترین مقصدهای روستاگردی در سه ماهه چهارم سال است. کوچه باغ‌های روستای خورهه، فوق‌العاده زیبا و خوش منظره برای عکاسی است. روستای زیارت در نزدیکی پارک جنگلی معروف گرگان، ناهارخوران و النگدره واقع شده است و برای عاشقان گلستان‌گردی پاییزی، انتخابی عالی به نظر می‌رسد. روستای واریان در جاده چالوس نیز از دیگر مقصدهای پاییز گردی در مسیر شمال ایران است.

روستاگردی پاییزی در منطقه گردشگری سموش از توابع رحیم آباد شهرستان رودسر نیز در نظر داشته باشید. در کنار آن، پاییز طلایی آهار و پاییز سیور را نیز در نظر داشته باشید. ییلاق‌هایی چون اکراسر، چاک چرته و جیررود از جمله مناطقی هستند که در محیط کوهستانی شمال ایران، فضایی رمانتیک را برای عاشقان پاییز گردی به تصویر می‌کشند.

پاییز آمل

پاییز آمل حتما زیباست. مقصد های بکری برای پاییز گردی دارد. جنگل الیمستان آمل، جایی است که در پاییز، معمولا در فهرست تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی مناطق شمالی کشور قرار گرفته و مسافران زیادی دارد. الیمستان آمل، شما را به ضیافت رنگ و نور و زیبایی درخشنده می‌برد. اگر می‌خواهید مثل جنگل فندقلو اردبیل، شاهد گذر اسب‌های وحشی در طبیعتی بکر و رویایی باشید، الیمستان را در نظر داشته باشید. در ارتفاعات بالای شهرستان آمل بوده و مثل جواهر ده و سوباتان، بهشتی را در برابر دیدگان شما به تصویر می‌کشد.

برای عزیمت به این جنگل، بایستی به هراز رفته که حدود ۱۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد. جنگل الیمستان حدود پنجاه کیلومتر از آمل فاصله دارد. البته از جاده فرعی امام زاده قاسم نیز می‌توان رهسپار این مقصد پاییز گردی کشور شد.

پاییز گردی در تهران

بله! پاییز در تهران نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. طبیعت کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد در پاییز، دل‌انگیز است. درکه و فشم و پل طبیعت و محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس، مکان خوبی برای پاییز گردی عصرگاهی و پیاده‌روی است. روستای آهار از دیگر مقصدهای پاییز گردی در تهران است. در مسیر جاده لشکرک به فشم قرار داشته و مثل دماوند و فیروزکوه، شما را به تماشای پاییزی رویایی دعوت می‌کند.

رودخانه‌های پر آب دارد و اگر عازم این روستا شدید، حتما لباس گرم به خصوص در نیمه دوم پاییز به همراه داشته باشید. آتشگاه باستانی قصران در ارتفاعات روستا قرار دارد.

پاییز گیلانی‌ها

گیلان حتما یکی از اولویت‌های گردشگری پاییزی خواهد بود. هر شهرش، روایتی دل‌انگیز از طبیعت هزار نقش ایران است. گیلان و پائیز، لیلی و مجنون هستند و تماشای آن در این فصل، فوق‌العاده! جنگل‌های لوندویل گیلان، لوکیشن عالی برای عکاسی در پاییز است. منطقه‌ای است رویایی که شما را به چشمه و جنگل و آبشار دعوت می‌کند. آرامش فوق‌العاده جنگل و سکوت حاکم، فضایی دوست‌داشتنی برای پائیز گردهای رمانتیک رقم می‌زند.

برای عزیمت به لوندویل، از شهر رشت به سمت آستارا رفته و در پانزده کیلومتری این شهر، تابلویی وجود دارد که شما را به این منطقه خوش آب و هوا راهنمایی می‌کند. البته مازیچال و فیلبند را نیز از نظر دور نکنید. آبشار لاتون که از بلندترین آبشارهای کشور به شمار می‌رود، در پانزده کیلومتری جنوب آستارا واقع شده و از مقصدهای پاییز گردی زیبا در ایران است.

7 1

پائیز گردی در کویرهای ایران

پاییز، بهترین فصل برای کویر گردی است. فضای کویر، فضایی محسور کننده و آرامش بخش است. کویرها را در برنامه گردشگری و طبیعت‌گردی خود قرار دهید. کویر مصر، یکی از آنهاست. البته کویر، شب‌های سردی دارد.

کویر مصر اصفهان و کویرهای یزد را در برنامه کویر گردی پاییزی خود قرار داده و از لوکیشن‌های بکر در ایران برای عکاسی در طبیعت استفاده کنید.

جنگل ابر: پاییز جادویی سمنانی‌ها

سمنان، دیار تاریخی و دیدنی ایران، پاییز محشری را در جنگل ابر، تجربه می‌کند. سمنان، نزدیک پایتخت است اما مثل قزوین دیدنی و تاریخی، پاتوق گردشگری شمار کمی از پایتخت‌نشینان مشکل‌پسند است. جنگل ابر سمنان، در فهرست بهترین مقصدهای گردشگری پاییزی است. حتی اقامت یک روزه و چند ساعته شما در این جنگل رویایی، می‌تواند تصاویر کارت‌پستالی ممتازی را برای شما به ارمغان آورد. عکس‌هایی که درک نقاشی بودن یا واقعی بودنش، سخت است!

این جنگل، گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی داشته و یکی از خاطره‌انگیز ترین مناطق برای تصاویر پاییزی به شمار می‌رود. جایی که مثل مازیچال و فیلبند و سوباتان گیلان، بهشت پاییز گردی ایران را می‌توان بر آن نهاد. در پاییز ایران، به تماشای اقیانوسی از ابر در معجون رنگ‌های پاییزی طبیعت سمنان ایران بروید.

گردش در جنگل ابر، مسیرهای پر پیچ و خم دارد و بهتر است که با راهنمای و تور لیدر مجاز، سفر کنید. تغییر ناگهانی هوا و وجود ابر و مه غلیظ نیز ممکن است سبب شود تا مسیر را گم کنید. البته خطر حمله حیوانات نیز وجود دارد. لذا در پاییزگردی، به این مسائل نیز دقت کنید و از سفر انفرادی پرهیز کنید. جنگل ابر شاهرود، بخشی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی بوده که گونه‌های گیاهی نادر است.

پاییز ناهار خوران

گرگان، مرکز نگارستان ایران، جایی است که در فهرست مقصدهای گردشگری پاییزی رمانتیک‌گردها قرار دارد. ناهارخوران استان گلستان، پاییز وصف‌ناشدنی دارد. طبیعتی بکر و باشکوه داشته و شما در فضایی به وسعت سیصد هکتار، در کنار درختان تنومند با برگ‌های هزار رنگ هزار نقش قرار خواهید گرفت تا تصاویری لذت‌بخش ثبت کنید.

پوشش گیاهی ناهارخوران از افرا تا بلوط و کاج، کلکسیونی دیدنی از ظرافت‌های طبیعت نگارستان ایرانیان است. اگر قصد پاییز گردی در مناطق شمالی کشور داشتید، پاییز نگارستان ایران را در نظر داشته باشید. برای سفر به نگارستان ایران، از خدمات رزرواسیون بلیط هواپیما سفرمارکت استفاده کنید.

پاییز پارک ملی خارتوران

خارتوران، نام آشنایی برای بسیاری از پاییز گردها نیست! پارک ملی خارتوران، مثل ناهارخوران گرگانی‌ها، یکی از مقصدهای دیدنی پاییز گردی ایران است. پارک ملی خارتوران شاهرود را آفریقای ایران نیز لقب داده‌اند. گشتی در این منطقه فرصت بازدید از سایت تکثیر یوزپلنگ و گورخر ایرانی را نیز به شما می‌دهد. تماشای حیات وحش منطقه در کنار طبیعت بکر آن، فضایی دل‌انگیز را به تصویر می‌کشد.

کویر مرنجاب نیز شما را به تماشای دریاچه نمک آران و بیدگل ملقب به دریاچه سرگردان می‌برد. نزدیکی کاروانسرایی تاریخی است که یادگار جاده ابریشم است.

کویر گردی در طبس خراسان نیز انتخاب خوبی برای سفرهای پاییزی است. طبس پر رمز و راز، با کویر حلوان و دره جن یا کال جنی شناخته شده است. دره مرتضی علی و چشمه‌های آب‌گرم و آب‌سرد طبس خراسان جای خوبی برای گردشگری پاییزی خواهد بود.

گشتی پاییزی در بزرگ‌ترین دریاچه نمکی کشور

گشتی در دریاچه نمک خور اصفهان، فرصتی برای تماشای طبیعت زیبای نصف جهان در فصل پاییز است. اگر عاشق پلی‌گون (اشکال هندسی نامنظم نمکی) هستید، به دریاچه نمک خور اصفهان بروید. دریاچه نمک خور اصفهان که از مناطق عالی برای پاییز گردی است، در شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان واقع شده است. بزرگ‌ترین دریاچه فصلی نمک ایران به شمار می‌رود.

پاییز گردی در ماسال

آخرین مقصد پاییز گردی که سفرمارکت safarmarket.com در این گفتار به شما پیشنهاد می کند، ییلاق اولسبلنگاه در جنوب ماسال است. برای سفرهای دو نفره عالی است. ییلاقی خوش منظره با خانه‌های چوبی و مردمانی با صفا و مهمان‌نواز. ییلاق جنوب شهرستان زیبای ماسال را در نظر داشته باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.