کد مطلب: ۳۱۵۲۷۶

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پتروشیمی‌ها به تعهدات ارزی خود عمل کردند

پتروشیمی‌ها به تعهدات ارزی خود عمل کردند

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت می‌گوید: صادرات پتروشیمی‌ها از لحاظ ارزشی در بهترین شرایط به 12 میلیارد دلار می‌رسد که براساس توافق‌های انجام شده تولیدکنندگان این صنعت ماهانه حدود 800 میلیون دلار را در اختیار دولت قرار می‌دهند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در واکنش به سخنان احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه برخی افراد می‌گویند پتروشیمی‌ها 24 میلیارد دلار درآمد صادراتی داشته‌اند و تنها 4.5 میلیارد دلار از آن را به سامانه نیما عرضه کرده‌اند، جای سوال دارد.

حمید حسینی افزود: صادرات محصولات پتروشیمی از لحاظ ارزشی در بهترین شرایط 12 میلیارد دلار است. بخشی از منابع حاصل شده از فروش این محصولات در بازارهای هدف صرف خرید تجهیزات و قطعات این صنعتگران می‌شود. بدهی‌های ارزی آنها به دولت هم موضوع دیگری است. بخش اعظمی از واحدهای پتروشیمی بدهی‌های ارزی دارند. با این حال با دولت توافق کرده‌اند که 70 درصد ارزشان را به سامانه نیما قرار دهند.

او اظهار کرد: پتروشیمی‌ها قرار است مبلغی معادل هشت میلیارد دلار را در اختیار دولت بگذارند. قانون نیز حدود 800 میلیون دلار را تعهد کرده، اعداد و ارقام هم نشان می‌دهد پتروشیمی‌ها نسبت به دیگر صادرکنندگان به وعده‌هایشان متعهد بودند. احتمالا رقم 24 میلیارد دلار اعلامی آقای توکلی با احتساب میعانات گازی حاصل شده که فروش این محصولات نیز در اختیار دولت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.