کد مطلب: ۴۷۲۹۱۲

مجموع پذیره‌نویسی دارا یکم و دارا دوم ۵ میلیون تومان است

مجموع پذیره‌نویسی دارا یکم و دارا دوم 5 میلیون تومان است

یک مقام مسئول با بیان اینکه جمع پذیره‌نویسی دارایکم و پالایشی یکم ۵ میلیون تومان است، گفت: اگر کسی فرضا دارا یکم را ۲ میلیون تومان خریده باشد این صندوق را ۳ میلیون تومان می‎تواند بخرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داوود رزاقی، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۱۹ شهریور ماه ادامه دارد، گفت: سهام ۴ پالایشگاه معتبر و بزرگ کشور یعنی پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز هرکدام ۱۵ درصد، جزو دارایی‌های این صندوق منظور شده است.

وی ادامه داد: مصوبه هیات وزیران سقف پذیره‌نویسی دو صندوق را به صورت همزمان ۵ میلیون تومان تعیین کرده است یعنی اگر کسی دارا یکم را خریده باشد رقمی که می‌تواند این صندوق را بخرد جمعا ۵ میلیون تومان است به عبارت دیگر اگر دارا یکم را ۲ میلیون تومان خریده باشد این صندوق را ۳ میلیون تومان، اگر دارا یکم را ۱ میلیون تومان خریده باشد، این صندوق را ۴ میلیون تومان و اگر دارا یکم را نخریده باشد، این صندوق را ۵ میلیون تومان می‌تواند بخرد.

رزاقی درباره محدودیت سنی این صندوق گفت: هر شخص حقیقی ایرانی که دارای کد ملی است می‌تواند این صندوق را بخرد و محدودیت سنی در آن قرار ندارد بنابراین کسانی که کدملی ندارند، ایرانی نیستد و همچنین شرکت‌های حقوقی نمی‌توانند این صندوق را بخرند.

وی افزود: افرادی که کد بورسی ندارند برای خرید نیاز به ثبت‌نام در سجام ندارند اما چون معامله این صندوق در سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود برای معامله آن باید برای گرفتن کد بورسی اقدام کنند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    وزیر اقتصاد گفت همه می توانند 5 میلیون بخرند فقط کسانی که دارایکم خریده اند تخفیف نمی گیرند

    • ناشناس

      واقعا؟

    • محمد

      به خودت گفته؟ در پذیره نویسی نمیتونن با تخفیف بگیرن بعد از شروع معاملات میتونن بدون تخفیف هر چه قدر خواستن بخرن آخه شما که سواد بورسی نداری چرا نظر میدی؟

    • ناشناس

      یعنی چه تخفیف نمیگیرند؟ پس از اولش ۲۰ درصد ضرر!؟

    • مجید مکانیک

      محمد جان. خودت را ناراحت نکن. این نا شناس در همه جا حرف های بی ربط و مزخرف می زند.
      طرف الفبای بازار سرمایه وبورس را یاد نگرفته امده تحلیل تکنیکال میکند.

    • سید

      کلا به هرایرانی به ارزش ۵میلیون سهم با تخفیف ۲۰ درصد تعلق خواهد گرفت. اونایی که دو میلیون دارا یکم با تخفیف گرفته بودن، دارا دوم (پالایش) رو حداکثر سه میلیون می تونن ثبت سفارش کنن. چرا که دارا دوم هم با تخفیف ۲۰ درصد قیمت هرسهمش شده ده هزار تومن

    • ارش

      تو که بلدی دوستم پالایشی یکم بخرم یانه

    • ارش

      دوستم شما که از بورس میدونی پالایش یکم بخرم یا نه

  • ناشناس

    ۷۵ هزار میلیارد تومان ارزش واحدهای صندوق است با ۲۰ درصد تخفیف ۶۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده که چون هر واحد ۱۰ هزار تومان است ۶ هزار میلیارد واحد سقف صندوق است چون قبلا خیلی دارا یکم را خریدند ۳ میلیون تومان بیشتر نمیتوانند خرید کنند یعنی ۳۰۰ واحد هر نفر اگر همین حداکثر را بخرند میشود ۲۰ میلیون نفر که بعید است با توجه به دارا قبلی این تعداد شرکت کنند پس جای نگرانی برای تکمیل سقف نداشته باشید اگر هم از ۲۰ میلیون بیشتر شرکت کردند مثلا ۴۰ میلیون که بسیار بعید است کل واحدها بین آنها تقسیم میشود ۱۵۰ واحد به هر یک تعلق می‌گیرد. پس هیچ جوره نگران
    پُر شدن سقف صندوق نباشید

  • ناشناس

    جایی خواندم دارا یکم ۳/۵ میلیون نفر خرید کردند و خیلی کمتر از کل سهام صندوق چرا لااقل این یکی را امکان خرید بیشتر ندادند

  • ناشناس

    آقا مردم رو گمراه نکنید، همه می‌توانند 5 میلیون خرید بزنند، کسانی که 2 میلیون دارا یکم خرید زدند تنها 3 میلیون از پالایشی یکم برای اونها تخفیف داره و اون 2 میلیون باقی مانده بدون تخفیف لحاظ میشه

  • امیر

    سلام.خواستم بدونم کسی که دومیلیون یکم روخریده.برای سه تومن دوم شامل تخفیف میشه یانه