به گزارش تجارتنیوز، در بسته حمایتی که دولت برای حمایت از اقشار آسیبپذیر در جریان کرونا پیشبینی کرده بود یک بسته کمک بلاعوض برای حدود ۱.۵ میلیون خانوار (سه میلیون نفر) تعریف شد که شامل پرداخت به تناسب اعضای خانوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که حدود چهار ماه پرداخت خواهد شد.
اولین مرحله بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به عنوان کمک بلاعوض در ۲۷ اسفند ماه پرداخت شد و طبق آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، دومین مرحله نیز ۳۰ فروردین به حساب آنها واریز میشود.
اما تازهترین اعلام رئیسجمهور از این حکایت داشت که برای حمایت از این خانوارها یک بسته معیشتی برای ماه رمضان پرداخت میشود که پیگیری از سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که این بسته ماه مبارک رمضان تکرار همان مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که مجددا در روز دوشنبه هفته آینده به حساب همین حدود ۱.۵ میلیون خانوار فاقد درآمد واریز میشود.
در مجموع بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی طی پنج مرحله پرداخت میشود که اولین مورد اسفند بود و دو مورد در فروردین و دو مورد دیگر در اردیبهشت و خرداد انجام می شود.
در این بسته مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متناسب با اعضای خانوار به حساب آنها واریز شود؛ این مبلغ در خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.
هزینه پرداخت بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی در هر ماه حدود ۳۳۰ میلیارد تومان و از محل منابع دولتی است.
منبع: ایسنا
شوهربنده کاراساس خونه ست ازوقتی کرونا اومده همش خونست وخودمو ن هم مستاجر اجاره خونه میدیم صاحب خونه هاکه فکرشون پول وعین خیالشون نیست کارباشه یان به ماهاهم یه نگاهی کنین بدنیست
سلام هیچ درآمدی نداریم به خدا کرایه خونه دوماه ندادم بیکاربیکارم توروخدایه فکری بکنین یارانه کرونا چرابه مانمیدن ختوروقران توروقرابراماهم حقوق تعیین کنبن
باسلام چرا به ماهایی که جزء کارگرای کم در آمد هستیم معیشتی کرونا تعلق نگرفت
خداشاهده نون شب نداریم بخوریم اونوقت همسایمون دوتا ماشین داره به اون دادن به ما ندادن هنوز مارو مصخره هم میکنه البته حق داره خواهشن یا ندید یا برای همه بریزید
این قشرضعیف و کم درآمد که گفتید شامل کمیته امدادنمیشه خداوکیلی بررسی کنید ما کدوم کمک یابسته معیشتی درطول کرونا دریافت کردیم ازکمیته امداد که شامل معیشتی کرونانیستیم آیاواقعا قشرضعیف فقط سه میلیون نفرهست درایران
سلام من بیکارم وماههاست هیچ درامدی ندارم بیمه هم نیستم خانواده ۴نفری هستیم بدون درامد .فقط با یارانه ومعیشتی میگذرانیم.چرابه من تعلق نگرفته.کجا باید اعلام کنم وضعیتمو.به دادم برسید
چگونه بفهمیم که زنان بی سرپرست شاملشان میشود؟آیا با کد ملی میتوان فهمید که بسته حمایتی واریز میشود؟
سلام علیکم
پارتی بازی شده
من کارگر ساختمانی هستم
چرا تعلق نمی گیرد
جواب بدهید
هیچ پولی برای من که بیکارم وباپسرم زندگی میکنم ویک دوچرخه هم ندارم واریز نشده وفک نکنم بریزن
چرابماتعلق نگرفته ماکه مستاجریم ۴نفریم بیکاریم
ازهیچ جایی ساپرت مالی بجزیارانه ومعیشتی نمی شویم
چرا ب همسایه ماکه خانه داردمال دار است وخودروهم دارد۶۰۰تومن تعلق گرفته اصلآباشناسایی شدن فک فامیلاتون جمعآشدن حدودآیک نیم میلیون نفرفقط خدا
ب دادمافقرابرسه