خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۹۶۱۹

بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: باقی مانده مطالبات تا پایان ماه تسویه می‌شود.

رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: باقی مانده مطالبات تا پایان ماه تسویه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب جهان‌ساز، رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که تنها کمتر از سه میلیارد تومان از مطالبات باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه باقی مانده مطالبات چایکاران تا پایان‌ دی ماه به طور کامل تسویه می‌شود، افزود: دولت تا تاریخ ۹ آبان ماه‌ ۱۲۷ میلیارد تومان مجموع مطالبات خود را پرداخت کرده و هم‌اکنون ۳ میلیارد تومان باقی مانده مربوط به چند کارخانه چای‌سازی است که به مرور تا پایان ماه پرداخت خواهد شد.

جهان‌ساز با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش کیفیت و رونق فروش چای داخلی، کارخانه‌های چای سازی مشکلی بابت فروش و بازاریابی محصول خود همانند چند سال گذشته ندارند.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۵ هزار تن چای در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: امسال ۲۵ هزار و ۶۳۳ تن چای خشک در داخل تولید شد که مابقی آن باید از طریق واردات تامین شود.

وی از واردات ۳۹ تا ۴۰ هزار تن‌ چای در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: همچنین بنا بر آمار رسمی گمرک در هشت ماهه امسال ۱۲ هزار و ۵۷۱ تن چای خشک با ارزش بالغ بر ۱۸ میلیون دلار به ۳۴ کشور اروپایی و آسیایی نظیر هند، چین، اسپانیا، استرالیا، آلمان و اوکراین صادر شده است.

رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به چایکاران افزود: تا کنون از محل صندوق چای برای تسهیلات به زراعی ۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم، ناگفته نماند که امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش چایکاران در نظر گرفتیم که بهای آن به مرور از مطالبات چایکاران کسر می‌شود.

جهان‌ساز در پایان تصریح کرد: از محل سرمایه‌گذاری سازمان چای با صندوق توسعه در یکی از بانک‌ها، حدود ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۴ تا ۳۰ ماهه برای تامین ماشین‌آلات بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.