کد مطلب: ۶۱۵۴۵۱

صفر تا صد استعلام و پرداخت خلافی خودرو و جریمه در کمتر از ۳ دقیقه

صفر تا صد استعلام و پرداخت خلافی خودرو و جریمه در کمتر از ۳ دقیقه

شما به عنوان یک مالک خودرو چقدر با اهمیت استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی خودرو آشنا هستید؟ آیا می‌دانید به چه روش‌هایی می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید؟

خاطرتان هست تا همین چند سال گذشته بسیاری از رانندگان و سرنشینان از بستن کمربند ایمنی خودرو خودداری می‌کردند که خود عامل مهمی در افزایش فاجعه‌بار مرگ و میر ناشی از پرت شدن سرنشینان از داخل خودرو در اثر بروز حادثه بود. اما زمانی رسید که پلیس راهنمایی و رانندگی جرایم سنگینی برای کسانی در نظر گرفت که کمربند ایمنی خود را نمی‌بستند. شاید از نظر برخی از افراد این قوانین سخت‌گیرانه و پُرهزینه در آن زمان ناعادلانه به نظر می‌رسید اما زمانی که کاهش آمار مرگ و میر تصادفات به دلیل بستن کمربند ایمنی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که پلیس راهنمایی و رانندگی توانسته به بهترین شیوه ممکن بستن کمربند ایمنی را در میان رانندگان و سرنشینان انواع وسیله نقلیه موتوری فرهنگ‌سازی کند و از میزان مرگ‌ و میر جاده‌ای بکاهد. یکی دیگر از مواردی که پلیس راهنمایی و رانندگی روی آن تأکید دارد، دریافت بیمه شخص ثالث است. لازم به ذکر است که عدم دریافت بیمه شخص ثالث توسط مالک وسیله نقلیه، منجر به توقف خودرو خواهد شد. بنابراین تمامی مالکان خودرو موظف به دریافت بیمه شخص ثالث هستند. این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا رانندگان توجه بیشتری به قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشد.

تعریف خلافی خودرو

خلافی خودرو به مفهوم انجام تخلفاتی است که منجر به نقض قوانین راهنمایی و رانندگی و در نتیجه دریافت برگ جریمه به روش‌های مختلف خواهد شد. نیروی انتظامی تمامی این تخلفات را در پرونده خودروی شما ثبت و ضبط خواهد کرد. طی سال‌های گذشته علاوه‌بر جریمه‌های نقدی، نمره منفی نیز برای برخی از متخلفان در نظر گرفته می‌شود که به واسطه افزایش میزان نمره منفی حتی امکان جلب گواهینامه فرد خاطی نیز وجود دارد. از طرفی در بسیاری از موارد عدم پرداخت خلافی خودرو در موعد مقرر بار مالی سنگینی برای راننده مقصر به دنبال خواهد داشت، چرا که معمولاً جرایم رانندگی پس از مدتی دو برابر می‌شوند. علاوه‌براین، هر شخصی که مایل به نقل و انتقال سند خودروی خود و یا فروش آن باشد، باید حتماً برای پرداخت خلافی خودرو و صفر کردن آن اقدام کنند در غیر این صورت از انجام معامله جلوگیری خواهد شد.

انواع جرایم رانندگی خودرو

جرایم رانندگی خودرو در گذشته تنها شامل یک برگ جریمه تسلیمی بود که پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل نقض قوانین توسط راننده خاطی، صادر می‌کرد. در حال حاضر چهار نوع جریمه شامل تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دو برگی برای خودرو وجود دارد. اما جریمه خودرو تنها شامل جرایم نقدی نیست و می‌تواند جریمه نمره منفی و توقف خودرو را نیز شامل شود. در ادامه به بررسی انواع جرایم نقدی و جریمه نمره منفی می‌پردازیم و از روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو خواهیم گفت.

2 11

مواردی که منجر به جریمه ماشین می‌شود

با یپشرفت تکنولوژی پلیس هم در ثبت و ضبط جرایم رانندگی دقیق و عمیق تر عمل می‌کند. گواه این مطلب نصب دوربین های کنترل سرعت است: هر راننده که پایش را چند دقیقه روی کلاژ و دنده بگذارد( حتی در مسیرهای کوتاه) نیز آن را تجربه می کند. اطلاعات میزان تخلفات رانندگی در سیستم‌های راهنمایی و رانندگی ثبت می گردد و روش ها و اپلیکیشن های مختلفی برای بررسی آنان وجود دارد.

  • جریمه مادی خلافی رانندگی

جریمه مادی خلافی رانندگی که می‌تواند شامل روش‌های مختلف اعمال قانون توسط نیروی راهنمایی و رانندگی باشد، معمولاً به ۴ صورت ذکر شده در فوق یعنی تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دو برگی خواهد بود. در جریمه مادی تسلیمی، پلیس راهنمایی و رانندگی برگه جریمه‌ای که شامل کلیه اطلاعات خودرو، شماره گواهینامه راننده، مکان و زمان تخلف و نوع تخلف است را صادر کرده و به صورت دستی به راننده متخلف تسلیم خواهد کرد. در جریمه مادی الصاقی، پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی متوقف شده در محل پارک ممنوع را که راننده در آن حضور ندارد جریمه کرده و برگ جریمه را به خودرو الصاق می‌کند. جریمه مادی دوربینی توسط دوربین‌های نصب شده در خیابان‌های شلوغ و همین‌طور جاده‌ها و اتوبان‌های پُرتردد کشور ضبط شده و در نهایت اطلاعات تخلف صورت گرفته و مبلغ جریمه برای راننده خاطی ارسال خواهد شد. جریمه دو برگی در شرایطی انجام می‌شود که راننده خاطی به صورت سهوی یا عمدی دستور توقف پلیس را نادیده گرفته و به مسیر خود ادامه دهد. بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی برگ اول جریمه را که شامل جریمه تخلف صورت گرفته و همین‌طور برگه دوم جریمه را که شامل عدم توجه به دستور توقف پلیس است برای راننده خاطی صادر خواهد کرد.

چرا باید جریمه‌های پرداخت‌نشده را استعلام کرد؟

برای پرداخت جریمه‌ها تا ۶۰ روز پس از صدور جریمه فرصت دارید. در غیر این صورت مبلغ جریمه دو برابر شده و در ریز خلافی‌های شما ثبت خواهد شد. هر زمان که اقدام به فروش خودرو کنید، باید خلافی خودرو را صفر کنید. حال اگر به موقع از صدور جریمه اطلاع حاصل نکرده باشید، ناچار خواهید بود مبلغ زیادی را به عنوان جریمه خودرو به پلیس راهور بپردازید. به همین دلیل لازم است که در دورهای زمانی کوتاه برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. اگر امکان مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ را ندارید، نمی‌خواهید بابت دریافت پیامک خلافی هزینه‌ای پرداخت کنید و یا می‌خواهید بلافاصله پس از اطلاع از خلافی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید، پیشنهاد ما به استفاده از شیوه های آنلاین و تلفنی استعلام خلافی خودرو است که در زیر به آن ها می پردازیم:

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

برای پرداخت خلافی خودرو استعلام آن روش‌های مختلفی وجود دارد که مالکان خودرو با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از این روش‌ها را برای دریافت استعلام میزان خلافی و همین‌طور پرداخت خلافی خودرو انتخاب کنند.

از جمله متداول‌ترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به پلیس ۱۰+
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک به شماره‌های ۳۰۰۰۵۱۵۱، ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD بدون نیاز به اینترنت و دریافت کد دستوری #۱۱۰*
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایلی

بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

اما ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث را از کدام کارگزاری بخریم که معتبر و مطمئن باشد؟ ما برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. برای خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث ماشین به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

انتخاب میان فرهنگ رانندگی یا پرداخت خلافی خودرو

بسیاری از افراد قوانین رانندگی را به خوبی رعایت می‌کنند اما خطا و اشتباه جزئی جدایی‌ناپذیر از رانندگی در خیابان‌های شلوغ است که تاوان آن پرداخت جریمه‌های نقدی و دریافت نمره منفی خواهد بود. همان‌طور که پلیس راهنمایی و رانندگی با تعریف قوانین سخت‌گیرانه و جریمه‌های سنگین تلاش می‌کند تا ریسک تصادف در خیابان‌ها را کاهش دهد، شرکت‌های بیمه مانند کارگزاری آنلاین بیمه دات کام نیز تلاش می‌کنند تا با ارائه بیمه‌های شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو، ریسک خسارات ناشی از تصادفات رانندگی را به شدت کاهش دهند.

3 11

خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث

زمانی که برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه اقدام می‌کنید، عملاً برای شرایط غیرقابل اجتناب و غیرقابل پیش‌بینی در آینده سرمایه‌گذاری کرده‌اید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین در تصادفات رانندگی، برای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودروی خود به صورت آنلاین اقدام کنید. تنها کافی است وارد سایت بیمه دات کام شده و از بخش محصولات، نوع بیمه‌ای که مایل به دریافت آن هستید را انتخاب کرده و سپس برای استعلام قیمت، مقایسه بین بیمه‌های مختلف و سپس خرید اقدام کنید. شرکت بیمه دات کام با مجموعه‌های بیمه‌گر مختلفی در سراسر ایران همکاری دارد، بنابراین به عنوان یک بیمه‌گزار حق انتخاب زیادی خواهید داشت و از طرفی به راحتی می‌توانید با تماس تلفنی مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب بهترین پوشش بیمه‌ای را نیز دریافت کرده و بیمه نامه را نیز به صورت رایگان تحویل بگیرید.

روش‌های ارتباط با بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

برای کسب اطلاعات جامع در مورد خلافی اتومبیل و نحوه استعلام آن به سایت بیمه دات کام ( www.bimeh.com ) مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.