کد مطلب: ۷۲۲۰۲۳

پرداخت سود سنواتی به ۲۱ میلیون سهامدار

پرداخت سود سنواتی به 21 میلیون سهامدار

از آغاز سال 1401 تا پایان هفته دوم آبان ماه 204 ناشر، 4 هزار و 494 میلیارد تومان مطالبات سنواتی 20 میلیون و 759 هزار و 69 سهامدار را با استفاده از سجام به حساب سهامداران واریز کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تازه‌ترین آمار از پرداخت سود سنواتی سهامداران را منتشر کرد.

به نقل از روابط عمومی سمات، تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه حاکی از آن است که از آغاز سال 1401 تا پایان هفته دوم آبان ماه، 204 ناشر سود سنواتی سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه جامع مشتریان «سجام» پرداخت کردند.

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی 204 ناشر، 4هزار و 494میلیارد تومان مطالبات سنواتی 20میلیون و 759هزار و 69 سهامدار را پس از سال‌ها با استفاده از سجام به حساب سهامداران واریز کردند.

افزون بر این، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان هفته دوم آبان‌ماه، سود جاری 290 ناشر به مبلغ 43هزار و 644میلیارد تومان با استفاده از طریق سامانه سجام به حساب 38میلیون و 201هزار و 624 سهامدار واریز شده است.

سامانه سجام چیست ؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره‌حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت‌نام و احراز هویت سجام را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.