کد مطلب: ۶۵۵۴۶۵

به پارکبان‌های مستقل هزینه جای پارک بدهیم؟

به پارکبان‌های مستقل هزینه جای پارک بدهیم؟

مجددا فعالیت پارکبان‌های مستقل در تهران گزارش شده است. آیا مردم باید برای پارک هزینه مستقلی به پارکبان‌ها پرداخت کنند؟ این کار پارکبان‌ها قانونی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ پارکبان‌های مستقل در بعضی از نقاط تهران مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. پارکبان‌ها به‌ ازای پارک خودرو مبالغی از رانندگان دریافت می‌کنند. این در صورتی است که پلیس و مسئولان شهری فعالیت پارکبان‌ها را غیرقانونی می‌دانند. با این وجود پلیس می‌گوید فعالیت پارکبان‌هایی که تحت‌نظر شرکت‌های انتظام فعال هستند ایرادی ندارد.

براساس گزارش تسنیم ،‌ حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: فعالیت مستقل پارکبان‌ها کاملاً غیرقانونی است. با این وجود مجوز و اجازه لازم به شرکت‌های انتظام را داده‌ایم. با صدور مجوز فعالیت پارکبان‌ها در قالب و پوشش شرکت‌های انتظام مجاز است،

همچنین خود شرکت‌های انتظام مبالغ را تعیین می‌کنند.

حسین رحیمی افزود: اگر در مکانی نیاز به پارکبان‌های مستقل باشد باید این پارکبان از شرکت‌های انتظام درخواست دهد. شرکت‌های انتظام نیز مکلف هستند از لباس‌هایی استفاده کنند که حاوی آرم و علائمی است که توسط پلیس به آن‌ها ابلاغ شده است.

عنوان و نام شرکت نیز حتماً روی یکی از بازوهای لباس آن فرد باید قرار گیرد.

او یادآور شد: اگر فرد پارکبان شرایط مذکور را نداشت شهروندان حتماً با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و ما این پارکبان‌های غیرقانونی را جمع‌آوری می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.