کد مطلب: ۵۶۱۷۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه جدید کی پرداخت می‌شود؟

یارانه جدید کی پرداخت می‌شود؟

حدود هفت میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی محروم هستند و ۲۵ میلیون نفر یارانه معیشتی بنزین نمی‌گیرند. قرار بود به متقاضیان دریافت یارانه فرصت ثبت نام داده شود. اما نام‌نویسی کی شروع می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماهانه دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در روز دهم هر ماه یارانه معیشتی بنزین و در روز بیستم هر ماه یارانه نقدی پرداخت می‌شود. آیا مردم منتظر یارانه جدید باشند؟

مبلغ یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ ازای هر نفر و مبلغ یارانه معیشتی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای هر خانوار است. همچنین تعداد یارانه‌بگیران نقدی ۷۸ میلیون نفر است و ۶۰ میلیون نفر نیز یارانه بنزین می‌گیرند.

بنابراین هفت میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی محروم هستند و ۲۵ میلیون نفر نیز یارانه معیشتی نمی‌گیرند.

اول خرداد امسال هیات وزیران برای ثبت‌نام کسانی که یارانه نمی‌گیرند مصوبه‌ای منتشر کرد که براساس آن همه‌ افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

این طرح را قرار است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی کند، اما تا پایان دولت فعلی کمتر از یک ماه باقی مانده است. به نظر می‌رسد ثبت‌نام از متقاضیان یارانه در دولت روحانی انجام نشود.

یارانه جدید در نیمه دوم سال

از سوی دیگر نیز ابراهیم رئیسی از پرداخت یارانه جدیدی در دولتش گفته است.

طبق وعده رئیسی، قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

یعنی خانوار پنج نفره‌ای که در سه دهک اول باشد یک کارت اعتباری دریافت می‌کند که هر ماه یک میلیون تومان شارژ می‌شود. اگر همین خانواده پنج نفره در دهک چهار و پنج باشد، کارت اعتباری که می‌گیرد ماهانه ۷۵۰ تومان اعتبار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در مصاحبه‌ای با جام‌جم گفته که در تاریخ انقلاب اسلامی اولین‌بار است که ۸۰ درصد نمایندگان یک مجلس از حضور یک نفر در انتخابات حمایت و برای رای‌آوری او کمک کردند. او می‌گوید مجلس به دولت بعدی کمک می‌کند.

محمدرضا ابراهیمی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است: دلار ۴۲۰۰ تومانی به هدف اصابت نکرده و تبدیل شده به یک مسیر رانتی در اقتصاد ایران. ما به‌جای ارز ترجیحی، مابه‌التفاوت آن را به خود مردم بدهیم و این به عدالت نزدیک‌تر است.

از آنجایی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط برای نیمه اول امسال تصویب شد وسا همان طور که پورابراهیمی گفته احتمالا منابع تخصیص داده شده به این ارز را به مردم بدهند.

بنابراین مجلس و دولت در پرداخت یارانه جدید هم‌نظر هستند. در پاییز پارسال نیز مجلس پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر را تصویب کرد. اما زیر بار پرداخت آن نرفت.

در مجموع احتمالا در نیمه دوم سال با موافقت مجلس و دولت جدید برای حمایت از معیشت خانوارها یارانه جدید یا کارت اعتباری پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو را به خدا یه فکری هم برا جانبازان مستمری بگیر کنین آخه با حقوق زیر سه میلیون می شه زندگی کرد

    • ناشناس

      والا تو فامیل ما دو تا جانباز داریم
      خونه آپارتمان باغ ماشین وام پشت وام خلاصه وضع شون توپه

  • پوریا

    سلام،،خاستم بگم داستان این کارمزد دیگه چیه؟؟!!!
    گرونی که دیگه سر به فلک کشید،،هرروز ما با افزایش قیمت روبرو میشیم،،یکی هم‌نیست که تو این کشور جلو اینارو بگیره،،
    از آقای رئیسی خاهش میکنم اول جلو گرونی رو بگیره بعد خاهشن پول نقد بده و کارمزد دیگه نگیره،،خداییش ما مستاَجریم،،درآمدمون پایینه،،
    کارت اعتباری بدردمون نمیخوره،،حداقل با پول نقد میتونیم بخشی از اجارهامونو بدیم.

  • ناشناس

    مگه تتاثیر هم داره نظر بدیم
    یارانه ی خانم خانه رو هم به خودش بدن چراکه بعضی آقایون بد سرپرست هستن ممکنه براچیزهای ضروری زندگی ویا پول دوا دکتر خانم و بچه ها پول ندن اگه زن هم حق زندگی داره پس یارانه خانمهارو به خودشون بدید

    • ناشناس

      اره واقعا یارانه خانوما باید بگیرن

  • ناشناس

    سلام فریناز هستم از سردشت ولا اگر یارانه ماهی یک ملیون بدن کمه چون خوراکی خیلی گرون شده بابا یارانه نمیخواهیم پولو با ارزش کنین بهتره

  • سحر

    هههه شمازرنگین یارانه کارت اعتباری میدین به همون بهانه یارانه روکمکم قطع میکنین که مردم وبکشین.یکی نیست بگه سگ خوره خودتون یک ماهه این جوری زندگی کنین ببینیم خوبه. دیگه جوونای چندسال دیگه به جای پرایدبایدایران دوگوش(همون خروسواربشن) خاک عالم برسرشماهاکه اینم مملکت برامادرست کردین.. یک روزبخوای مثل امام هانون وشیروخرماغذای ساده بخوری میشه ۷۰هزارتومان.مادردوتابچه ام خورشت که درست میکنیم دوتاتیکه گردن مرغ میندازیم اونم فقط نگاش میکنیم بعدم اگه کنارش گوشتی باشه جدامیکنیم که بچمون بخوره خداروشکر خودمونم ازشکلش سیرمیشیم. لعنت بهتون

  • ناشناس

    سلام ما داریم از فقر میمیریم نه تحت پوشش هیج کجاییم نه کمکی ن هیچی یارانه بنزین یاهمون معشیتی هم نمیگیریم بخداااا ….صد بار اعتراض زدم میگن حسابت ۲۰ ملیون ماهی کار میکنه بخداآاااا ک نیست حالا چجوری ب کجا ثابت کنم ک اینجوری نیست مستاجر ۳ تا بچه کوچیک بدون کار .اگ واقعا یارانه معشیتی باید میگرفتم ک نگرفتم اون دنیا هیج وقت ازتون نمیگذرم چون این حق ماست

  • مریم

    سلا م چرا یارانه ۲۰مردادبرای من واریز نشده ؟

  • ناشناس

    سلام پس کی یارانه هاافزایش پیدامیکنه ؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام فقط میگن نظر بدید مردم بخدا برا نون شبشون موندن دولت به فکر مردم بدبخت باشید با سه تا بچه سال تا سال رنگ گوشت نمیبینیم چرا ما باید توی ایران با فلاک زندگی کنیم به جای اینگه به کشورهای دیگه کمک کنین به ملت خودتون برسین دارن میمیرن اگه یه شب مثل ما گشنه بخوابن بعدا میفهمن ما چی میکشیم پول یارانه پول نون خشک مون نمیشه جلوی گرونی رو بگیرن مردم دارن پوست میندازن

  • ناشناس

    سلام این پول ملت حق تمام مردم است بخدا داری ظلم میکنی ما که یارانه معیشتی نمیگیریم اما هم مستجر هستیم هم یک ماشین اوراقه نداریم فقط و فقط یک جواز به اسممون که مغازه هم مال خودمان نیست تو رو خدا ظلم نکنید