کد مطلب: ۳۸۳۵۸۹

پرواز نخستین هواپیمای برقی از سال ۲۰۲۰

پرواز نخستین هواپیمای برقی از سال 2020

یک شرکت استارتاپی در نمایشگاه هوایی پاریس از یک هواپیمای برقی رونمایی کرد و اعلام کرده که این هواپیما از 2020 رسما پرواز خواهد کرد.

یک شرکت استارتاپی در نمایشگاه هوایی پاریس از یک هواپیمای برقی رونمایی کرد و اعلام کرده که این هواپیما از 2020 رسما پرواز خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ پس از ظهور خودروهای الکتریکی حالا نوبت به هواپیماها رسیده است که به سمت برقی شدن بروند.

یک شرکت استارتاپ این هفته از هواپیمای تولیدی خود در نمایشگاه هواپیمایی پاریس رونمایی کرد.

این هواپیما می‌تواند با یک بار شارژ ۹ نفر را تا فاصله حدود هزار کیلومتری جابجا کند.

باید گفت که این هواپیما فقط یک مدل مفهومی نیست؛ چراکه شرکت سازنده اعلام کرده است این هواپیما در سال ۲۰۲۰ رسما توسط شرکت هواپیمایی کِیپ‌ایر آمریکا وارد عرصه هوانوردی جهانی خواهد شد.

شرکت سازنده می‌گوید این هواپیما هزینه حمل‌ونقل را کاهش خواهد داد و پروازها را نیز راحت‌تر خواهد کرد و آلودگی صوتی آنها را نیز کاهش خواهد داد.

در حال حاضر چندین پروژه ساخت هواپیمای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برقی در جهان در جریان است. بعید نیست که با توجه به اینکه فشارها برای کاهش آلایندگی هوا افزایش یافته است بسیاری شرکت‌های حمل‌ونقل به سمت استفاده از حمل‌ونقل شهری هوایی روی بیاورند.

شرکت اوبر نیز در این زمینه طرح‌هایی داشته و اعلام کرده که حمل‌ونقل هوایی شهری این شرکت از سال ۲۰۲۳ آغاز به کار خواهد کرد.

قرار است شهرهای دالاس، لس‌آنجلس و ملبورن نخستین شهرهایی باشند که شرکت اوبر حمل‌ونقل شهری هوایی خود را در آنها به اجرا دربیاورد.

باید گفت که برای رسیدن به هدف کاهش قابل توجه آلایندگی ناشی از پرواز هواپیماها، هواپیماهای بزرگ هم باید برقی شوند.

شرکت ایرباس قصد دارد یکی از هواپیماهای قدیمی خود را که یکی از ۴ موتور آن برقی شده، به زودی تست کند.

این موتور هیبریدی است و با استفاده از سوخت معمولی و برق کار می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی این پروژه‌ها این است که باتری‌های بزرگ بسیار سنگین هستند و نمی‌توانند برابر با سوختی که هواپیماها حمل می‌کنند، نیرو درون خود ذخیره کنند.

شرکت سازنده هواپیمای برقی گفته که با سبک کردن وزن هواپیما، بخشی از این مشکل را جبران کرده‌اند.

البته باید گفت که تا روی آوردن شرکت‌های بزرگ سازنده هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی به استفاده از هواپیماهای الکتریکی راه زیادی باقی مانده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.