کد مطلب: ۳۶۶۰۲۹

پلمب مراکز پزشکی فاقد کارتخوان آغاز شد

پلمب مراکز پزشکی فاقد کارتخوان آغاز شد

با دستور دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام فرایند پلمب مراکز پزشکی و درمانی فاقد دستگاه کارتخوان از دیروز کلید خورد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، براساس گزارش ایبنا، با وجود توسعه زیرساخت خدمات کارت و دستگاه‌های کارتخوان در کشور همچنان بسیاری از مراکز پزشکی و درمانی کشور فاقد دستگاه کارتخوان هستند که مشکلات متعددی را برای مراجعان ایجاد کرده است؛ به طوری که آن‌ها باید هزینه را در یک حساب دیگر با مراجعه به شعبه بانک واریز یا به صورت نقدی از بانک و خودپرداز دریافت و به این مراکز پرداخت کنند که باعث می‌شود ضمن ایجاد مشکل برای شهروندان، درآمدهای پزشکان شفاف نباشد و در برخی موارد نیز فرار مالیاتی رخ دهد.

در این زمینه، نمایندگان مجلس در نشست علنی یکم اسفند ماه سال ۹۷ با بند الحاقی یکی از تبصره های ماده واحده لایحه بودجه 98 در خصوص الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت خوان موافقت کردند.

بر این اساس، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی ایران، سازمان دام پزشکی یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف هستند در چهارچوب آیین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارت خوان) استفاده کنند.

نصب دستگاه کارت خوان بر اساس موافقت و تصویب قانون در مجلس الزامی است و پزشکان باید این قانون را در راستای شفافیت مالیاتی و تسهیل حق پرداخت خدمات پزشکی اجرا کنند. البته اجرای این طرح از سوی پزشکان و انجمن‌های صنفی پزشکی با مخالفت روبه رو شده است.

با این حال، هم اینک با دستور دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام، فرایند پلمب مراکز پزشکی و درمانی فاقد دستگاه کارت خوان از دیروز بیست و چهارم فروردین ماه کلید خورده است که در صورت اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور قانون وضع شده به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.