خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۷۱۹۵

پژو ۲۰۰۸ همچنان در انتظار تولید

پژو 2008 همچنان در انتظار تولید

با گذشت 7 ماه از افتتاح خط تولید پژو 2008 به عنوان نخستین محصول مشترک ایران خودرو و پژو در پسابرجام، آمار تولید خودرو نشان می‌دهد که این محصول هنوز وارد فاز تولید نشده است.

با گذشت ۷ ماه از افتتاح خط تولید پژو ۲۰۰۸، آمار تولید خودرو نشان می‌دهد این محصول هنوز به تولید نرسیده است. به این ترتیب تاخیر در اجرایی‌شدن طرح‌های تولید خودرو مشترک فرانسوی همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گذشت 7 ماه از افتتاح خط تولید پژو 2008 به عنوان نخستین محصول مشترک ایران خودرو و پژو در پسابرجام، آمار تولید خودرو نشان می‌دهد که این محصول هنوز وارد فاز تولید نشده است. بر این اساس، طی 9 ماهه امسال تنها 4 دستگاه پژو 2008 در ایران‌ خودرو به تولید رسیده که آن هم مربوط به محصولات مونتاژ شده در زمان افتتاح خط تولید این خودرو با حضور رئیس‌‌جمهور بوده است.

به این ترتیب اقدام خودروسازان ایرانی و فرانسوی برای تولید محصول مشترک پسابرجامی در کشور هنوز در حد همان نمایش اولیه بوده و مشخص نیست چرا تولید خودروی مشترک با تاخیر روبرو است؟ در عین‌ حال، آماری از میزان سرمایه‌گذاری پژو در ایران نیز منتشر نشده و معلوم نیست دلیل تاخیرها در تولیدات مشترک دو خودروساز ایرانی و فرانسوی و عملی نشدن قراردادهای تولید چیست.

این در شرایطی است که سازمان گسترش پیش‌تر در واکنش به گزارش فارس مبنی بر ادامه تاخیرها در تولید محصول مشترک خودروسازان ایرانی و فرانسوی اعلام کرده بود که این تاخیرها تحت کنترل است. اما معلوم نیست این کنترل‌ها تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد!

بررسی وضعیت تولید خودرو طی 9 ماهه امسال نشان می‌دهد در این مدت یک میلیون و 103 هزار و 631 دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 16.1 درصد رشد داشته است. در 9 ماهه امسال 519 هزار و 635 دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌ خودرو به تولید رسیده که نسبت به 9 ماهه سال قبل 11.4 درصد افزایش داشته است. در گروه صنعتی سایپا نیز 470 هزار و 548 دستگاه انواع خودرو طی 9 ماهه امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.8 درصد رشد داشته است.

همچنین آمار تولید خودرو در آذر امسال نشان می‌دهد که تولید انواع خودرو با رشد 13.4 درصدی نسبت به آذر 95 به 146 هزار و 276 دستگاه رسیده است. در نهمین ماه سال، ایران‌ خودرو 66 هزار و 808 دستگاه خودرو تولید کرد که رشد 9.8 درصدی را نسبت به آذر 95 نشان می‌دهد. تولید خودرو در سایپا نیز طی آذرماه به 66 هزار و 693 دستگاه رسید که نسبت به آذر 95 رشد 13.5 درصدی را داشته است.

در مورد وضعیت تولید سواری در کشور طی 9 ماهه امسال نیز باید به افزایش 17.5 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کنیم، به‌‌طوری‌‌که در 9 ماهه امسال یک میلیون و 34 هزار و 881 دستگاه سواری در کشور به تولید رسیده است، در این میان سهم ایران‌ خودرو 510 هزار و 297 دستگاه و سهم سایپا 432 هزار و 21 دستگاه سواری بوده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.