کد مطلب: ۲۲۴۳۸۴

پیازهایی که اشک کشاورزان را در آورد

پیازهایی که اشک کشاورزان را در آورد

زخم دیرینه افت قیمت محصولات کشاورزی بر دل کشاورزان جنوبی، سریال تکراریست که انگار پایانی ندارد.

زخم دیرینه افت قیمت محصولات کشاورزی بر دل کشاورزان جنوبی، سریال تکراریست که انگار پایانی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال افت شدید قیمت پیاز، گوجه و سیب زمینی در شهرستان‌های منوجان، رودبار، قلعه گنج و کهنوج، این روزها کشاورزان جنوبی با سیلی از غم مواجه شده‌اند، چرا که فروش این محصولات حتی هزینه دستمزد کارگران برای برداشت محصولات را هم نمی‌دهد.

واردات پیاز پاکستانی دلیل این امر بوده است

احمد حمزه نماینــده مــردم کهنــوج، قلعــه گنــج، رودبــار جنــوب، فاریــاب و منوجــان در مجلــس شــورای اســلامی گفت: واردات پیاز از کشور پاکستان، بدتریــن اتفاقــی اســت کــه ممکــن بــود بیافتــد، این در حالیست که مقامــات مســئول تکذیــب می‌کنند ولــی بــه نظــر می‌رسد مقــداری واردات پیــاز داشته‌ایم.

وی افزود: این واردات پیاز بر روی قیمت پیاز جنوب کرمان تأثیــر گذاشــت.

حمزه بیان کرد: در بحــث کشــاورزی قیمــت محصــولات را عرضــه و تقاضــا مشــخص می‌کند و در ایــن زنجیــره، ضعیف‌ترین حلقــه کشــاورزان هســتند کــه بیشــترین ضــرر را می‌کنند وگرنــه دلال و سیســتم حمل ونقــل ســود خــود را می‌برد.

گوجه‌هایی که مفت هم نمی‌خرند

جنوب کرمان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور در تولید انواع محصولات صیفی نظیر گوجه فرنگی، خیار سبز، هندوانه، پیاز و … است.

این روزها قیمت گوجه فرنگی نوبرانه در شهرستان‌های جنوبی افت شدیدی داشته، بطوریکه نرخ این محصول هزینه دستمزد کارگران برای برداشت محصول را هم نمی‌دهد و این سریالی است که هرساله تکرار می‌شود اما هیچ گاه وزیر جهاد کشاورزی و یا نماینده وی به جنوب کرمان سفر نکرد تا درد مردم منطقه را از نزدیک ببیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.