خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۵۰۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ترکش‌های جنگ روسیه برای دنیا / از بحران غذا تا اختلال در خدمات مالی

ترکش‌های جنگ روسیه برای دنیا / از بحران غذا تا اختلال در خدمات مالی

افزایش قیمت‌های غذا با قطع صادرات غلات روسیه و اوکراین، توقف فعالیت شرکت‌های هواپیمایی و اختلال در خدمات مالی در روسیه از پیامدهای جنگ اوکراین است که می‌تواند تمام دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جنگ اوکراین و روسیه پیامدهای وحشتناکی برای مردم اوکراین و همچنین بازارهای جهانی و اقتصاد سایر کشورها داشت. پیامدها و ترکش‌های این جنگ کماکان ادامه خواهد داشت و اینکه چه کسانی و تا کجا از این فاجعه انسانی آسیب می‌بینند هنوز مشخص نیست.

بی‌بی‌سی گزارش می‌کند روسیه جهنم زمین را در اوکراین به پا کرده است. جنگ اوکراین و روسیه می‌تواند قیمت‌های غذا را تا حد زیادی افزایش دهد و تاثیر این اتفاق بر کشورهای فقیر جهان بسیار مخرب‌تر خواهد بود. روسیه و اوکراین هر دو از صادر کنندگان اصلی مواد غذایی مانند گندم، جو، ذرت و دانه‌ و روغن آفتابگردان هستند. غیبت این دو در بازار جهانی می‌تواند به کمبود منابع و به تبع از آن به افزایش قیمت مواد غذایی منجر شود.

کشورهای جهان به کمک اوکراین می‌آیند

بانک جهانی اما بودجه‌ای را برای وام و کمک‌های بلاعوض به اوکراین در نظر گرفت. میزان این بودجه به گفته بی‌بی‌سی ۷۲۳ میلیون دلار است. این مبلغ شامل کمک‌هایی از سمت بریتانیا،هلند، سوئد، دانمارک، لیتویا، لیتونیا و ایسلند و البته ژاپن است. بانک جهانی همچنین برای کشورهای همسایه اوکراین که بیش از ۱٫۷ میلیون پناهنده اوکراینی را پذیرفته‌اند نیز کمک‌هایی در نظر گرفته است. پناهندگان بیشتر زنان، کودکان و سالمندان هستند.

به نقل از سی‌بی‌اس ، شرکت‌های ویزا (VISA)، مسترکارت (MASTERCARD) و امریکن اکسپرس (American Express)که هر سه شرکت‌های بزرگ خدمات مالی هستند نیز فعالیت خود را در روسیه متوقف کردند. ویزا و مسترکارت به فاصله ۱۶ دقیقه از یکدیگر تعلیق فعالیت خود را در این کشور اعلام کردند. کارت‌های امریکن اکسپرس نیز در هیچ کدام از خودپردازها و واحدهای تجاری روسیه کار نمی‌کنند. طبق توییت یک دموکرات از کالیفرنیا زلنسکی از آمریکا خواسته بود تا ویزا و مسترکارت در روسیه فعالیت نکنند و آن‌ها هم پذیرفتند.

طبق گزارش رویترز نیز شرکت‌هایی که در حوزه سیستم هواپیمایی فعالیت می‌کنند تحت تاثیر تحریم‌ها علیه روسیه قرار گرفته‌اند. سازندگان هواپیما، بیمه‌گذاران و شرکت‌های مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیماهای روسی، اگر چه ممکن خارج از روسیه باشند، همگی به طور مستقیم تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این مسیر پروازهایی که پیش‌تر از آسمان روسیه می‌گذشت اکنون طولانی‌تر شده است و شرکت‌های هواپیمایی مجبور به افزایش قیمت بلیط‌های پرواز شده‌اند.

جلسه بوریس جانسون با زلنسکی

بی‌بی‌سی صبح امروز از جلسات بوریس جانسون با رئیس جمهور اوکراین و پس از آن با رهبران لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک خبر داد. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا امروز، سه شنبه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه (به وقت تهران) با ولودیمیر زلنسکی یک جلسه ویدیویی برگزار می‌کند. موضوع این گفتگو در خصوص حمایت امنیتی بریتانیا از اروپای مرکزی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.