کد مطلب: ۵۲۰۸۵۵

روحانی:

پیروزی نزدیک است / بعید می‌دانم مردم تلاش‌های ما را کافی بدانند

پیروزی نزدیک است / بعید می‌دانم مردم تلاش‌های ما را کافی بدانند

رئیس جمهوری با بیان اینکه بعید می‌دانم مردم تلاش‌های ما را کافی بدانند، گفت: امروز اگر متحد و یکصدا و در کنار هم باشیم می‌توانیم پیروزی را بزودی لمس کنیم، طراحان شکست ایران و نظام، امروز به شکست خودشان صراحتا اعتراف می‌کنند و این نشان می‌دهد که پیروزی نزدیک است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه امروز اگر متحد و یکصدا و در کنار هم باشیم می‌توانیم پیروزی را بزودی لمس کنیم، گفت: طراحان شکست ایران و نظام، امروز به شکست خودشان صراحتا اعتراف می‌کنند و این نشان می‌دهد که پیروزی نزدیک است.

روحانی اظهار کرد: وقتی یک ملت در برابر یک ابرقدرت سه سال ایستاد و منتخبان تازه در آن کشور صراحتا بیان می‌کنند که راه چهار ساله قبلی شکست خورده است این یعنی موفقیت ایران و حتما اگر با وحدت و اتحاد راه خودمان را ادامه دهیم، به پیروزی خواهیم رسید.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر در برابر خواست مردم تواضع نکردیم و به فکر این باشیم که انتخابات چه خواهد شد و خواست مردم را کنار بگذاریم پیروزی از آن ما نخواهد بود و در آن انتخابات هم به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید چرا که مردم آگاه تر از آن هستند که بخواهیم آنها را از جاده اصلی و درست به سمت راست و چپ منحرف کنیم.

رئیس جمهور در آغاز سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، این روز را بالاترین روز در طول تاریخ و بعثت را بزرگ‌ترین رخداد تاریخ خواند و گفت: خداوند پیغمبر را مامور نکرد تا مردم را به سمت حق و هدایت بکشاند یا مجبور کند یا فرمان صادر کند، بلکه از پیامبر خواست مردم را به هدایت، رحمت، اخوت، علم، تقوا و پاکدامنی دعوت کند.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی افزود: دینی که پیامبر به ترویج آن مبعوث شد نامش اسلام است، یعنی صلح، سلامتی، تسلیم در برابر قانون و فرمان خدا؛ اسلام دینی است که سراسر آن سلام و امن است. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام آمد تا با خرافات بجنگد و جامعه‌ای را که همه افتخارش به شمشیر و شعر جاهلی بود به جامعه‌ای برگرداند که علم، دانش و ارزش‌های اخلاقی در آن فضیلت است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه غایت بعثت پیامبر تکمیل فضائل اخلاقی بود، اظهار کرد: اگر فضائل اخلاقی را بر فضای اجتماع حاکم کردیم به دعوت پیامبر عمل کرده‌ایم، اگر نه همچنان در پله‌های اول این راه هستیم. انقلاب اسلامی برای این نبود که بیاییم بگوییم ما چنین و چنان هستیم، برای این بود که با هم برادر باشیم، همدیگر را یاری کنیم و دست همدیگر را بگیریم و کمک کنیم.

روحانی با بیان اینکه امروز بعثت باید روح ما را برای حرکت به سوی تحقق اهداف بعثت پیامبر برانگیزد، تصریح کرد: نگاهی که از جانب پیامبر(ص) و وحی بود می‌تواند ما را متحول و یکپارچه کند و مشکلات امروز جامعه ما با نگاه به غار حراء و بعثت پیامبر(ص) و نه نگاه غربی و شرقی قابل حل است.

رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس این نگاه باید در کارهای مهم نظر مردم را اصل بدانیم، همانطور که پیغمبر(ص) نظر مردم را اصل می‌دانست. مشورت که خداوند پیامبر(ص) را بر آن امر کرد، امروز برای ما هم هست. ما هم بر همان مبنا باید حرکت کنیم. اگر نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات را به عنوان راه اصلی برای مدیریت کشور پذیرفت و به انتخاب و نظر مردم احترام گذاشت، آن وقت می‌توانیم به راحتی از همه مشکلات و پیچ و خم‌هایی که امروز پیش روی ما است، عبور کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز، روزی است که ۳ سال جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشتیم. اگر متحد و در کنار هم باشیم، می‌توانیم به زودی پیروزی را لمس کنیم. ملت ایران به بزرگترین موفقیت و برتری تاریخی دست یافته است. اگر با وحدت و اتحاد راه خودمان را ادامه دهیم به پیروزی می‌رسیم ولی اگر خدای ناکرده به نظر مردم توجه نکردیم، به فکر مردم احترام نگذاشتیم، در برابر خواست مردم تواضع نکردیم و در برابر مردم فروتنی نکردیم، پیروزی از آن ما نخواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده است که اگر طرف پیمان‌شکن برجام پای تعهد خود بازگردد، ایران نیز به اجرای کامل تعهدات خود باز می‌گردد، گفت: امیدواریم آنهایی که دیروز قانون‌شکن بودند و امروز می‌گویند می‌خواهیم به قانون عمل کنیم، در عمل این واقعیت را نشان دهند که در پی اجرای قانون هستند و نمی‌خواهند تروریسم اقتصادی دولت قبل را ادامه دهند. از روز ۲۰ ژانویه تا امروز هر ساعت که می‌گذرد معنایش این است که دارید قانون را زیر پا می‌گذارید و این باید در تاریخ ثبت شود.

روحانی اضافه کرد: همه شرایط برای اینکه همه ۷ کشور به تعهدات خود برگردند، آماده است. آمریکا از آنجا که در شکستن پیمان پیش قدم بوده باید در بازگشتن به پیمان هم پیش قدم باشد. آمریکا بداند ما برای اجرای پیمان آماده‌ایم. برای اجرای کل با کل آماده‌ایم و برای اجرای جزء با جزء هم آماده‌ایم. برای عمل به همه تعهد در برابر همه تعهد آماده‌ایم و برای عمل به بخشی از تعهد در برابر بخشی از تعهد باز هم آماده‌ایم.

رئیس جمهور با اشاره به فرا رسیدن ایام عید و نوروز اظهار کرد: مردم در این ایام زندگی و روح خود را نو می‌کنند و طبیعتا خرید هم بخشی از رسوم این ایام است. باید زمینه را برای آنها آماده کنیم و نگذاریم یک مشت دلال سودجو، زندگی مردم را با مشکل مواجه کنند.

روحانی تصریح کرد: البته یک مقدار از مشکلات طبیعی است، یک مقدار از مشکلات مربوط به دولت تروریست آمریکاست که متأسفانه این دولت هم هنوز راه دولت قبل را ادامه می‌دهد، اما یک مقدار از مشکلات به دلال‌بازی‌های غلط، نادرست و ناروا در جامعه مربوط می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اصرار دولت برای احیای وزارت بازرگانی و ارائه لایحه دو فوریتی به این منظور به مجلس خاطرنشان کرد: امروز وزیری که به فکر زندگی و مصرف مردم باشد، به فکر این باشد که توزیع چگونه انجام شود، نداریم. توزیع بی‌صاحب است و این مشکل اصلی ماست. کسانی که با تحقق این تصمیم دولت همراهی نکردند باید در برابر مردم بابت مشکلاتی که در اثر عدم تحقق این تصمیم پدید آمده است، پاسخگو باشند.

روحانی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که دست روی دست بگذاریم. معتقدم وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی، مسئولیت بسیار سنگینی در برابر مردم دارند. نمی‌توانیم در دولت بنشینیم و راحت بگوییم تحریم بود. نمی‌توانیم بگوییم چون مجلس لایحه دولت را تصویب نکرد، پس دست روی دست بگذاریم.

رئیس جمهور گفت: امروز باید برای حل معضلات مردم به صحنه بیاییم. می‌دانم که وزارتخانه‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اما معیار اینکه تلاش‌های ما کافی است یا نه، مردم هستند، اگر مردم به دولت بگویند تلاش‌های شما کافی است خوب است، اما بعید می‌دانم مردم تلاش‌های ما را کافی بدانند. نه اینکه مردم از تحریم اطلاع نداشته باشند، یا ندانند که لایحه دادیم و لایحه رد شده است. اینها را می‌دانند اما علیرغم این می‌گویند ما تلاش بیشتر می‌خواهیم و درست هم می‌گویند و آنها می‌گویند دست دلال‌ها را در این بازار بازنگذارید.

روحانی افزود: از وزرا، مجریان، استانداران، مدیران کل، بازرسان و دست اندرکاران امور تعزیزات درخواست می‌کنم امروز با همه توان بیایند و شب عید مردم را شیرین کنند البته تصمیماتی در دولت برای بازارچه‌های مرزی و گشایش‌ها با این هدف که روی این کالاها اثر بگذارد، اتخاذ کردیم و از مسئولان ذیربط می‌خواهم که به سرعت این مصوبه دولت اجرا و پیاده شود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بی خیال بابا. خواهشا تا 4 ماه دیگه حرف نزن بعد هر چی دلت خواست بگو

  • ناشناس

    پیروزی به چه قیمتی آقای ریس جمهور…یه نگاه به شاخص ها بنداز….

  • ناشناس

    ای کلاهبردار …….

  • علي

    پیروزی چی ؟ ما که 40 ساله داریم میبازیم اخرین دارای مونم تو بورس به شما باختیم

  • علي

    ما جز شکست چیزی نمیبینیم
    از کدام پیروزی صحبت میکنی ؟

  • ناشناس

    آبروی مملکت و ایران و ایرانی رو بردی

  • میثم

    پیروزی ملت ایران روزیه که تو و دارو دسته نیویورکیت برید

  • علي

    شما همیشه پیروزید ..!!!! عین زدن جیب مردم در بورس ….!!!!!!!

  • علی

    خواهشا سکوت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    فعلا که از آخر پیروزیم کل عمرمون که گذشت هنوز پیروزی شمارو ندیدیم ولی هر روز مثل آدمای عقب افتاده دارید میگید پیروزیم ای بابا از صف مرغ جاموندم