کد مطلب: ۳۳۳۳۰۲

پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های شبکه توزیع برق

پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های شبکه توزیع برق

دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی شرکت مادر تخصصی توانیر، از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش برق در کشور خبر داد.

دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش برق در کشور، گفت: ویژگی پروژه‌های امسال این بخش رویکرد توزیعی آن‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از وزارت نیرو؛ مسعود معین‌پور مشاور مدیرعامل و دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی توانیر در دومین جلسه کارگروه کاربرد فهام در حوزه بهره‌برداری شبکه توزیع افزود: بحث اقتصاد مقاومتی سالیان زیادی است که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است و طی سال‌های قبل پروژه‌های خوبی در حوزه انتقال و توزیع داشته‌ایم که هفت پروژه مربوط به بخش توزیع، انتقال، پست‌ها و خطوط فاینانس بوده و به خوبی درحال انجام است.

معین‌پور ویژگی پروژه‌های امسال حوزه اقتصادی مقاومتی را رویکرد توزیعی آن‌ها دانست و افزود: هر چهار پروژه‌ای که ما در بحث اقتصاد مقاومتی در توانیر داریم رویکرد توزیعی دارند و مباحثی همچون مولدهای پراکنده، کاهش تلفات، کنتورهای هوشمند را در بر می‌گیرند. در سال گذشته پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بالای ۸۵ درصد پیشرفت داشته‌اند و امسال نیز تحرک و رویکرد خوبی درحال انجام است و شاهد به تحقق رسیدن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی می باشیم.

دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی توانیر با اشاره به دستاوردهای مقاومتی در بخش تولیدات پراکنده تصریح کرد: امسال عملکردها بسیار عالی است و در حوزه تولید پراکنده برنامه مورد نظر ۲۰۰مگاوات بود که تا کنون ۱۷۶مگاوات به نتیجه رسیده است.

وی همچنین با طرح مبحث تلفات انرژی الکتریکی ادامه داد: تلفات انرژی در کل کشور بالا بوده به ویژه در خوزستان و اهواز به ۴۵ درصد می‌رسید ولی طبق آخرین گزارش‌های موجود در حال حاضر تلفات انرژی الکتریکی کشور ۱۰.۳ درصد است. تلفات شبکه برق اهواز نیز به ۱۳ درصد رسیده است که کاهش این مقدار واقعا کار بزرگی بوده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.