کد مطلب: ۶۶۱۴۳۴

پیش بینی آب‌وهوا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱/ افزایش دما تا ۵ درجه بیش از حد نرمال

پیش بینی آب‌وهوا ۱۰ خرداد ۱۴۰۱/ افزایش دما تا ۵ درجه بیش از حد نرمال

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات آ‌ب‌وهوا اعلام کرد: در هفته جاری افزایش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال در دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز و رشته‌کوه زاگرس و نواحی غربی دور از انتظار نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات آب‌وهوا گفت: کشور در خرداد ماه دمایی بیش از حد نرمال تجربه می‌کند. انتظار می‌رود افزایش دما در هفته جاری بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال باشد.

بر اساس گزارش ایسنا ، صادق ضیاییان اظهار کرد: در نیمه شرقی کشور به جز سواحل دریای عمان و شمال شرق دمای هوا از یک تا سه درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال است.

ضیاییان اضافه کرد: در دو هفته پایانی خرداد در دو سوی دامنه‌های البرز، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس بین یک تا سه درجه سانتیگراد دما بیش از حد نرمال و در نواحی جنوب شرقی کشور دما در حد نرمال می‌باشد.

وی توضیح داد: از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه دمای هوا در شمال غرب، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و امتداد رشته‌کوه البرز و دامنه‌های غربی رشته‌کوه زاگرس بین یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش دمای بیش از حد نرمال مورد انتظار است و سایر مناطق در محدوده نرمال هستند.

پیش‌بینی وضع هوا در تیر و مردادماه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره دمای هوا گفت: از نیمه تیرماه تا نیمه مردادماه میانگین دمای هوا در شمال غرب، دامنه جنوبی رشته کوه البرز، رشته کوه زاگرس بین یک تا ۲ درجه بیش‌تر از نرمال و در مناطق شمالی دریای عمان تقریبا شرایط دمایی نرمال و یک درجه کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان ادامه داد: از نیمه مرداد تا شهریورماه میانگین دما در مناطق شمال و شمال غرب بین یک تا سه درجه بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و در نواحی ساحلی دریای عمان که در سیستان و بلوچستان قرار دارد، دمای نرمال و مقداری بیش از حد نرمال انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، به طور کلی در بیشتر نقاط کشور به خصوص نواحی غربی دمای بین یک تا دو درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

وی در ادامه درباره خیزش گردوخاک در هفته جاری افزود: طی این مدت فعالیت سامانه گردوغبار شدیدی پیش‌بینی نمی‌شود.

بخش‌های مختلف کشور همچون خوزستان و استان‌های مرکزی و جنوب غرب کشور به طور پراکنده پدیده گردوغبار را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد ولی این گردوغبار به شدت هفته گذشته نخواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره میزان بارندگی در روزهای آینده تصریح کرد:طی روزهای آینده در مناطق شمال غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال وقوع رگبار باران وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.