کد مطلب: ۵۹۷۳۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

سیگنال مهم برای سیمانی‌ها / وقت فروش است یا خرید؟

سیگنال مهم برای سیمانی‌ها / وقت فروش است یا خرید؟

قصه تکراری قطع گاز صنایع امسال زودتر از موعد برای سیمانی‌ها شروع شده است. آیا زنگ خطر برای سهامداران سیمانی به صدا درآمده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، واحدهای سیمانی در شمال کشور در تابستان با قطع برق و در زمستان با قطع گاز مواجهند. این موضوع میزان تولید این کارخانه‌ها و به طبع آن قیمت محصولات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حال سوال اینجاست که آیا زنگ خطر برای سهامداران سیمانی به صدا درآمده است؟

عباس حسینی، نائب رییس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان گفت: از شنبه هفته گذشته، همزمان با کاهش دمای هوا قطع گاز واحدهای سیمانی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در حال حاضر واحد‌های سیمانی که در مناطق شمالی و شمال شرقی کشور قرار دارند، با قطعی گاز مواجه هستند و هم‌اکنون تولید سیمان در این مناطق با سوخت مازوت انجام می‌شود.

زنگ خطر برای سهامداران سیمانی

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سهام گفت: زمستان هر سال با توجه به برودت هوا و سرما گروه‌های سیمان، پتروشیمی و فلزات با تهدید کاهش مقدار تولید مواجه‌اند.

وی ادامه داد: امسال این اتفاق برای سیمانی‌ها زودتر از موعد افتاده است. قطع گاز در زمستان برای شرکت‌های سیمانی به معنی عدم استفاده از ظرفیت‌های تولید و کاهش آن، کاهش سود و در نهایت به صدا درآمدن زنگ خطر برای سهامداران سیمانی است.

سماوی عنوان کرد: علاوه بر سیمانی‌ها، قطع گاز نمادهای پتروشیمی که از گاز معمولی و ترش استفاده می‌کنند را نیز به خطر می‌اندازد.

این کارشناس اظهار کرد: به سهامداران توصیه می‌کنم همواره به سراغ آن دسته از شرکت‌های سیمانی بروند که میزان تولید خوبی داشته و در فصول مختلف سال با مشکل تامین انرژی مواجه نیستند.

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احمق نشین سرمایتونو بیارین بورس ایها الناس!!

  • ناشناس

    تا دامنه نوسان حذف نشود همین نسخره بازی ها ادامه داره وقتی بخوان دامنه را حذف کنن یعنی فکر رونق بورس هستن

  • حمید

    ای کاش کارشناسان نظرنمیدادند

  • ناشناس

    چرا قیمت نماد بورس 44درصد افزایش داشت.چرا…………

    • ناشناس

      واقعا نفهمیدی چهار ماه است تعلیق بوده وشانس سهامداران بودن

  • فربد

    تاثیر خاصی روی تولید نداره این قطعی موقتی و از قبل پیش بینی شده قبلا هم همینطور بوده اینقدر سیگنال منفی الکی نده

  • خودم

    خوب بود ممنون

  • ناشناس

    من که امروز با کلی ضرر زدم بیرون. بورس دست دولت و حقوقی هاست از طرفی با خرید و فروش های الگوریتمی دیگه جایی برای مردم عادی نمی مونه تا زمانی که بورس ایران به این روال باشه به غیر از ضرر چیزی نصیب مردم نمیشه و اگر ادامه پیدا کنه سازمان بورس باید جمع بشه البته با ترفندهای فریبی که دارند تا مدتی مردم را بازی می‌دهند ولی تا کی میتونند کلاه سر مردم بذارند امیدوارم اگر از عمد انجام می‌دهند خدا ازشون نگذره

  • ناشناس

    سلام خدایش ناظر الان کجاس کجارا نظارت میکند بدبختی سهام دار یا حقه بازی حقوقی سهام شفن امروز ببینید160/000هزار سهم فروش رفت100/000هزارش خود حقوقی خرید60/000تاشم یه نفر بقیه 87ملیونم سهم و3000نفر خریدار و سرخطی زن فقط یک نفر تونست 60/000تا رابخرد که اونم معلوم حقوقی باکدحقیقی بود خیلی مسخرس 3000نفر اماده سرمایه گذاریند پول بیاد توشرکت حقوقی نمی خوادقیمت پایانیش5 تومن بالا رفت اسمش میزارد+5یک هفته همه را فیلم کرده خو ب درشفن ببندید اقاوار هپولیش کنید بردلطفا یکی رسیدگی کند

  • ناشناس

    ساخت سالانه یک میلیون مسکن را فراموش نکنید

  • جعفر

    چرا سود صندوق حامی نسبت به قبل هر ماه کمتر شده و می‌شود