خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۳۴۶۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو / ثبات نسبی در بازار طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو / ثبات نسبی در بازار طلا و سکه

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت بازار طلا را در هفته پیش‌رو اینگونه پیش‌بینی کرد: با توجه به این افزایش قیمت اونس جهانی و نوساناتی که روی قیمت ارز داشته، این هفته قیمت طلا، سکه و ارز از یک ثبات نسبی برخوردار است و نوسانات به حداقل می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته بازار فلز زرد رنگ روند مثبت قابل توجهی نداشت، در حالی که طلای 18 عیار رشد محدود 0.22 درصدی را به ثبت رساند سکه نتوانست رشد کند و بازدهی منفی 0.12 درصدی داشت.

در بین سیگنال‌های مختلف سیاسی و اقتصادی که در سطح داخلی و خارجی وجود دارد، احتمالا اعلام جنگ تجاری آمریکا با اروپا بتواند بازار طلای داخلی را متاثر کند که براساس آن آمریکا می‌خواهد از ۲۶ مهر ماه امسال بر ۷٫۵ میلیارد دلار از کالاهای اتحادیه اروپا تعرفه اعمال کند.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت بازار طلا و سکه را تا پایان هفته جاری این طور پیش‌بینی کرد: آخرین قیمت هر اونس طلا در معاملات جهانی هزار و 504 دلار بوده که نسبت به چند روز گذشته افزایش یافته است، با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و نوساناتی که روی قیمت ارز داشته؛ این هفته قیمت طلا، سکه و ارز از یک ثبات نسبی برخوردار است و نوسانات به حداقل می‌رسد.

وی افزود: با توجه به این که در ماه صفر هستیم، خرید و فروش کم شده، تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته و حباب ربع و نیم سکه از بین رفته است.

در همین حال روابط عمومی بانک مرکزی در خصوص ارز زائران اربعین در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که زائران اربعین حسینی می‌توانند نسبت به خرید حداکثر مبلغ ۱۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ بازار ثانویه ارز اقدام کنند

نزدیک شدن به سفر اربعین و تقاضا ارز از سوی تعداد زیادی از مسافران، چه تاثیری روی بازار طلا دارد؟

کشتی آرای با اشاره به این که برای ارز این سفر سهمیه تعیین شده است گفت: با توجه به این که سهمیه ارزی تعیین شده است و این میزان کفایت می‌کند به نظر نمی‌آید تقاضا ارز برای سفر اربعین بتواند تغییری را در روند بازار طلا ایجاد کند؛ همان طور که گفته شد بازار ارز نیز در کنار بازار طلا در این هفته روند باثباتی خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیومرث عبدالهی

    اطلاع رسانی خیلی عالیه متشکریم