کد مطلب: ۶۴۸۵۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ضمانت جدید برای وام‌های بانکی تعیین شد/ ۵ سیگنال مهم برای بورس

ضمانت جدید برای وام‌های بانکی تعیین شد/ ۵ سیگنال مهم برای بورس

بورس دیروز در حدود ۰٫۱۷ درصدی رشد کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس طی چند ماه صعودی می‌ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس روز گذشته رشد دو هزار و ۵۳۳ واحدی داشت و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس طی چهار ماه آینده روند صعودی به خود می‌گیرد.

قرار بود دیروز در جلسه کارگروه مدیریت بازار وزارت صمت، انتقادات وارده به عوارض صادراتی زنجیره فولاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احتمالا حذف عوارض صادراتی مقاطع طویل و تخت فولادی و همچنین کاهش دو پله‌ای میزان عوارض صادراتی شمش، اسلب، آهن اسفنجی و سایر محصولات زنجیره فولاد به تصویب خواهد رسید.

کاهش دو پله‌ای عوارض شمش به این معناست که نرخ تعرفه آن از ۱۷ درصد به ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین احتمالاً نرخ تعرفه صادرات اسلب از ۲۲ درصد به ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت. ( چیلان )

کارشناسان می‌گویند: کاهش و حذف مالیات صادراتی می‌تواند در بلند مدت تاثیر مثبتی روی معاملات بورس داشته باشد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: وثیقه قرار دادن دارایی‌های فیزیکی زمان‌بر است اما توثیق سهام به صورت الکترونیکی و فقط با طرح درخواست از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برقرار می‌شود. ( ایرنا )

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در این درباره توضیح داد: ضمانت وام با سهام بورسی می‌تواند بورس در کوتاه مدت صعودی کند.

نگرانی در مورد طولانی شدن قرنطینه‌های کرونایی در شانگهای چین و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و تاثیر آن بر روند رشد اقتصاد دنیا و تقاضای سوخت باعث شده قیمت نفت بازهم کاهش یابد. ( ایسنا )

کارشناسان می‌گویند: کاهش قیمت نفت در بلند مدت، سهام این گروه را در تالار شیشه‌ای نزولی می‌کند.

بورس در انتظار عرضه اولیه جدید

آسیاتک پس‌فردا یعنی روز چهارشنبه هفت اردیبهشت ماه در بورس عرضه اولیه‌ می‌شود. ( سنا )

این عرضه اولیه میزان گردش نقدینگی در بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری درخصوص بازگشت مذاکره کنندگان به وین پاسخ داد: مذاکرات بین اتحادیه اروپا، روسیه و چین تمام شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و «جوزف بورل» نماینده اتحادیه اروپا معتقد بودند که طولانی شدن تنفس در مذاکرات به نفع گفتگوها نیست و باید این تنفس هرچه زودتر با یک دیدار حضوری تازه شود اما هنوز تصمیمی در خصوص مکان و سطح گفتگوها گرفته نشده است. ( مهر )

اگر مذاکرات برجام به توافق برسد بورس روند صعودی خود را با شتاب دنبال می‌کند. اما اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نباشد صعود بورس نوسانی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کرونا وقتی آمد روی دنیا تاثیر منفی داشت ولی بورس ایران شارپی رشد کرد الانم رشد می‌کنه