خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۹۱۰۸

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ مهر / محرک جهانی چرخش بورس

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ مهر / محرک جهانی چرخش بورس

کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار سهام در روزهای آینده با خروج سرمایه از سمت سهامداران حقیقی رو به رو می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار برای روزهای آینده گفت: بازار کماکان در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و برای چند روز آینده احتمال دارد قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر باشد.اما با فروکش کردن هیجانات و ترس معامله‌گران، بازار مجددا می‌تواند وضعیت نسبتا با ثبات خود را احیا کند.

میرزایی ادامه داد: گزارش‌های شش ماهه از جمله مواردی است که به آرامش و ثبات بازار کمک خواهد کرد .گمانه زنی‌ها از سود سازی‌های مناسب شرکت‌ها حکایت دارد که نسبت p/e را جذاب‌تر خواهد کرد. همانطور که در گزارش‌ها مشاهده شد این نسبت بعد از صعودهای پی در پی و حبابی شکل، روند نزولی داشته و به زیر ۱۰ رسیده که در شرایط تورمی فعلی به نظر عدد قابل اعتنایی برای سرمایه‌گذاران است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در شرایط فعلی بازار، نگاه سرمایه‌گذاران کم تجربه در بازار به دلیل ترس کوتاه مدت شده است. همچنین به دلیل توافقات برجامی و اصلاح نرخ ارز شرایط بازار ریزشی شده است و شاهد روند خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار هستیم. همچنین جهش‌های خیره‌کننده قیمت‌های جهانی در پی بحران انرژی باعث جلوگیری از افت معنادار شاخص و بازار شده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

محرک جهانی چرخش بورس

روند صبحگاهی شاخص کل بورس تهران در میانه‌های بازار شروع به چرخش کرد و در نهایت به مدد رشد قیمت سهام کامودیتی‌محور به محدوده سبز تابلو وارد شد. آغاز مثبت نفت و فلزات در بازار جهانی مهم‌ترین محرک تغییر مسیر دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای بود. با این حال ناکارآیی شاخص کل در انعکاس واقعیت‌های بازار سبب اعتراض مجدد فعالان بورسی شد. جایی که با وجود سرخ‌پوشی ۷۰درصد از نمادها و عقبگرد یک‌درصدی شاخص هموزن، نماگر اصلی سهام، ظاهری سبز به بورس‌بازان اهدا کرده بود.

در کشاکش انتظارات

بورس تهران دیروز هم بیشترین تاثیر را از نرخ‌های جهانی پذیرفت تا برای دومین روز متوالی پس از واکنش هیجانی این بازار به انتخاب مجید عشقی، عوامل بنیادی یکه‌تاز جهت‌دهی به رفتارها در این بازار باشند. در این روز دماسنج اصلی بازار سرمایه که تا آخرین دقایق فعالیت روزانه خود در سطوح منفی حرکت می‌کرد در نهایت مثبت شد و عملکرد روزانه بازار را صرفا با ثبت پیشروی ۰۶/ ۰‌درصدی به سطوح سبز شاخص‌کل رساند.

در این روز شاخص بورس به محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید و تحت‌تاثیر افزایش قابل‌توجه تقاضا در نمادهای کامودیتی‌محور موفق به تغییر روند روزانه خود شد. اینطور که به‌نظر می‌‌آید شاخص بورس قرار است فعلا در یک محدوده تقریبا ۱۰۰هزار واحدی مشغول نوسان باشد. طی روزهای گذشته نماگر اصلی بازار سهام اگرچه تحت‌تاثیر عواملی مختلفی قرار گرفته، اما نشان داده است که نه توان فرا رفتن از سطح یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را دارد و نه می‌تواند با ثبت افت‌‌های بیشتر خود را در ابرکانال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی تثبیت کند. همان‌طور که در گزارش‌‌های پیشین مطرح شد بازار سرمایه هم‌اکنون در شرایطی است که به دلیل ترس شکل گرفته در بازار ارز نسبت به گشایش‌‌های احتمالی برجامی توان حرکت چندانی را از خود بروز نداده و به سبب اهمیت بسیاری که مولفه دلار بر اذهان سرمایه‌گذاران دارد، نمی‌‌تواند تا مشخص شدن حاصل گفت‌وگوهای دو طرف سمت و سوی مشخص به خود بگیرد.

همین امر سبب می‌شود که نتوانیم تصویر مشخصی از دیدگاه سرمایه‌گذاران ارائه کنیم. در حال‌حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران در این بازار وجود دارند که معتقدند در نهایت گفت‌وگوها به سرانجام می‌‌رسد و برخی دیگر نیز هستند که تورم را در نیمه دوم سال‌۱۴۰۰ عامل پیشران بازارهای دارایی می‌‌دانند. از سویی دیگر عامل بازارهای جهانی نیز در میان تحلیلگران تا جایی خودنمایی می‌کند که در عمل نمی‌‌توان اثر قابل‌توجه رشد قیمت‌ها در این بازارها را بر آینده درآمد‌زایی و نتیجتا قیمت سهام نادیده گرفت. همین امر سبب می‌شود تا با دست‌ به‌دست شدن بازار درمیان دیدگاه‌های مختلف هر روز شاهد فراز و فرود صنایع گوناگون و افزایش و کاهش تقریبا نامنظم شاخص‌کل بورس و دیگر شاخص‌‌های بازار سهام باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    بر خلاف نظر و خواست تجی نیوزامروز بورس جهشی صعودی خواهد بوددوستانی که پرتفوی خود را اصلاح کرده اند و یا میانگین قیمت داشته اند بدانند از امروز نتیجه خواهند گرفت.

    • ناشناس

      سلام دوست عزیز از بخورها هستی؟ دمت گرم بخورین ونوش کنین

  • ناشناس

    سلام چرا انتشار اوراق و عرضه های اولیه گران و متعدد را علت ریزش بازار سرمایه نمی گویید ؟ ضمن اینکه گفتند وضعیت پالایش یکم رابهبود می بخشیم تا سهامدارانی که با دعوت آمده بودند سود کنندگویا گذشت زمان روی حافظه ها اثر می گذارد. بجز بورس چه چیزی کنترل شده است ؟ اینجوری قرار است از تولید حمایت بشود ؟ چرا اعتماد به بازار سرمایه را کمرنگ تر می کنید؟ شاخص سبز و ریزش سهام بسیار بی معناست . شاخص اکنون واقعی نیست و اگر واقعی بود کمتر از 1200 را نشان می داد

  • ارش

    یا تمام احترام برای کارشناس گرامی ایشون از یکسو میگند بازار با خروج پول حقیقی روبرو خواهد شد و از یکسو میگند گزارش های ۶ ماهه خوب بوده و بازار رشد خواهد کرد ما ک نفهمیدیم بالاخره ایشون چ دید گاهی دارند تنها چیزی ک میتونم بگم اینه که تکنیکال و اما و اگر بندازید تو سطل آشغال فقط بنیادی کار کنید این کارشناس ها با خط و نقاشی تصمیم میگیرند ک البته برای یک انسان عقلایی پذیرفته نیست.
    موفق باشید

  • چنگیز

    ای کاش حاج اقارییسی دیشب وعدهاش مرور میکرد ای کاش چندگلمه هم ازبورس میگفت چه بلایی داره سرمردم میاره

  • ناشناس

    آقایون سهام دار با نفروختن سهام استراتژی نوسانگیرها و حقوقی ها رو بهم بزنید با فروختن سهام به اونا سود میرسونید.

    • ناشناس

      دقیقاً
      من یه نفر و میشناسم که از سال 97 سراتو خردیده تو پارکینگ گذاشته
      حالا سهام دارها هر روز سهام میفروشن

  • ناشناس

    کجایند آنهایی که موقع ریزش بورس در دولت روحانی به دولت او بد وبیراه می‌گفتند. وحالا در دولت آقای ریسسی لال مونی گرفته اند. درحالی ریزش این قمارخانه همچنان ادامه دارد وسرمایه مردم را می سوزاند.

  • ناشناس

    آقای عشقی دامنه نوسان رو افزایش بده

  • ناشناس

    شاخص و شاخص ساز میره یکم بالا ..!!اما!!!ما همچنان ضرر میکنیم…اقای عشقی یه کاری بکن..بخدا سهم خریدم خودرو .خساپا .حآسا.مرقام..شبریز..از پارسال دستم نزاشتم الان رسیدن به قیمت سه سال قبلشون…پس چرا باید شرکتها سود کنن ..واقتصاد هروز تورم…ولی ما باید ۷۵% تو ضرر باشیم..تورو خدا ناظرین سهمها ببینند بازارگردان و حقوقی رانتیش چه میکنند..سرمایهای مردم نابود شده تو بورس..

  • ناشناس

    امشب باز درخبر تلویزیون نام رشد بورس آوردن ، مواظب باشین چند روز دیگه قصد نوسانگیری وبزن در رو دارن .