کد مطلب: ۷۳۱۸۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس امروز / حذف قیمت گذاری دستوری از خودروسازان

پیش بینی بورس امروز / حذف قیمت گذاری دستوری از خودروسازان

بورس تهران روز گذشته کمتر از یک درصد افزایش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته بیشتر از میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان 5 هزار و 854 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 414 هزار و 203 واحد ایستاد.

از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن نیز در حرکتی همسو با نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست گامی 2 هزار و 968 واحدی در جهت رشد بردارد و به محدوده 412 هزار و 653 واحدی برسد.

شاخص کل هم‌وزن با رشد خوب دیروز موفق شد محدوده مقاومتی 410 تا 412 هزار را پشت سر بگذارد. این حرکت به واسطه جریان معاملاتی خوب گروه‌هایی نظیر ماشین آ‌لات، هتل و رستوران، مخابرات و صنعت لاستیک و پلاستیک که همگی موفق به رشد بیش از 3 درصد در روز جاری شدند رقم خورد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

حذف قیمت‌ گذاری دستوری از ایران خودرو و سایپا!

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه حذف قیمت گذاری دستوری مورد اجماع همه صاحب نظران است گفت: تا پایان سال قیمت‌ گذاری دستوری از ایران خودرو و سایپا حذف می‌ شود.(سنا)

قیمت گذاری دستوری مشکلی است که صنایع ایران برای سال‌های طولانی است که از آن رنج می‌برند. حذف این عامل باعث افزایش چشم‌گیر سودآوری شرکت‌های تولید کننده خواهد شد.

سرنوشت برجام

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: به دلیل صدور قطعنامه علیه ایران، سرنوشت برجام به یک تار مو بند است.

ابهام در فضای سیاسی اطراف بازار سرمایه در سال 1401، مشکلی اساسی جهت جذب پول هوشمند بوده است و یکی از عوامل مهم عقب‌ماندگی بورس از بازارهای موازی شده است. در فضای تورمی حاکم بر اقتصاد ایران کسی حاضر نیست سرمایه‌اش را در بازاری با ریسک بزرگی همچون مشخص نبودن آینده برجام سرمایه‌گذاری کند. حال در صورت شکست برجام احتمالا بورس با واکنش منفی سهامداران مواجه خواهد شد.

سهام استقلال و پرسپولیس دی ماه به مزایده گذاشته خواهد شد

قربان‌زاده درباره سهام سرخابی‌ها گفت: در ماه آتی مزایده‌های دیگری خواهیم داشت که مربوط به واگذاری استقلال و پرسپولیس است و در دی ماه شاهد واگذاری بلوک مدیریتی این دو باشگاه خواهیم بود. (کالاخبر)

واگذاری بلوک مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس باعث گردش جریان پول و تبعا افزایش پویایی معاملات در این دو نماد خواهد شد.

پیش‌بینی بانک گلدمن ساکس از قیمت نفت در سال آینده

بانک گلدمن ساکس معتقد است اوپک پلاس از عرضه خواهد کاسته و قیمت نفت سال آینده به 110 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

افزایش قیمت نفت همواره تاثیر مثبتی بر بورس کامودیتی‌محور ایران گذاشته است.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    چرا محدودیت برای ارسال نظرات مخاطبان بوجود آورده اید

  • ناشناس

    قیمت گذاری دستوری که حذف نشد هیچ ، اخیرا مخابرات گفته از هر شماره ای ۲۰ هزار تومان پول میگیره ، حالا که این طوره ، من دیگه اصلا قبض تلفن و نمی‌دم . بیاید قطعش کنید .