کد مطلب: ۴۶۴۹۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا،یکشنبه پنجم مرداد ۹۹ چه می‌شود؟

بورس فردا،یکشنبه پنجم مرداد 99 چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فردا روز مهمی برای بازار است چرا که شاخص کل در آستانه ورود به کانال دو میلیون واحدی قرار گرفته و به احتمال زیاد با کمک سهم‌های شاخص‌ساز بتواند از مرز دو میلیون واحد عبور کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه پس از آنکه آخرین روز از معاملات هفته گذشته را با افت 15 هزار واحدی شاخص کل به پایان برد اما امروز را پر قدرت شروع کرد و به مدار صعود خود بازگشت. این درحالی است که در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز اکثر کارشناسان نیز روند بازار را منفی پیش‌بینی کرده بودند.

در خصوص پیش‌بینی روند بازار فردا نیز ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه شروع بازار خلاف انتظار بود، گفت: برای این هفته انتظار می‌رفت که بازار در سهم‌های بزرگ در گروه‌های فلزی و پالایشی، پتروشیمی اصلاح داشته باشند و این هفته از نظر قیمتی و زمانی بازار در فاز اصلاح باشد؛ اما قدرت پول حقیقی‌ها به حدی زیاد بود که اجازه اصلاح بازار را نداد و شاهد صف‌های خرید در بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خالص خرید حقیقی‌ها مورد دیگری است که همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد، تا زمانی که ورود سرمایه‌گذاران و پول‌های جدید به بازار ادامه داشته باشد، شاخص همچنان صعودی خواهد بود. فردا نیز روز مهمی است چرا که شاخص کل در آستانه ورود به کانال دو میلیون واحدی قرار گرفته و به احتمال زیاد با کمک سهم‌های شاخص‌ساز بتواند از مرز دو میلیون واحد عبور کند.

وی با ذکر این که روند دلار مجددا افزایشی شده و به بالای 22 هزار تومان برگشته، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که کف و سقف دلار بین 20 تا 25 هزار تومان بسته شده و بین این عدد نوسان پیدا خواهد کرد که اتفاق بدی برای بازار سرمایه نیست و اکثر سهم‌های دلاری رشد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های بانکی مجددا مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته‌اند افزود: از سوی دیگر توجه فعالان بازار سرمایه در این روزها به گروه بانکی بیش از پیش معطوف شده است. افزایش سرمایه برخی نمادها از یکسو و از سوی دیگر اعلام نرخ تسعیر ارز پایین‌تر از حد انتظار از سوی برخی بانک‌ها دو موضوعی است که موجب جذابیت بیشتر این گروه شده است.

وی درخصوص سایر گروه‌ها نیز گفت: شرکت‌های زیانده در گروه خودرویی با افزایش سرمایه‌ای که داشته‌اند در حال خارج شدن از زیاندهی هستند. همچنین در گروه‌های شوینده و دارویی که متاثر از شرایط فعلی هستند، پتانسیل رشد وجود دارد. در کل نیز بازار تا پایان سال روندی صعودی خواهد داشت اما این بدان معنا نیست که شاهد اصلاحات در کوتاه مدت نباشد، برای فردا نیز انتظار می‌رود که شاخص مرز روانی دو میلیون واحد را پشت سربگذارد.

برای مشاهده گزارش پیش‌بینی بورس در روز آینده ، هر شب ساعت ۲۱ به این صفحه مراجعه فرمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس سقوط خواهد کرد.تنها جرقه ای لازم است‌.چون ارزش واقعی بسیاری از شرکت ها و سهامشان بسیار پایین تر از ارزش معاملاتی انهاست.کافی است برای چند روز صف فروشندگان از خریداران سبقت بگیرد.تنها جرقه ای لازم است تا این بورس که بر بنیاد سست بنا شده اوار شود انوقت تنها کسانی برنده هستند که پیش از لحظه اوار از ان خارج شوند و مابقی زیر آوار مدفون میشوند متاسفانه.

  • ناشناس

    به امید ارزانی سکه و دلار.به امید اینکه بورس سیاسی نشود.و چرا تا آخر سال؟ هر سال رو به رشد باشد و مردم چراغ امیدی در دلشان روشن.مگر چه اشکالی دارد که همه شاد باشیم؟پول مردم در شرکت ها و کارخانه ها و…باشد و آنها توسعه بدهند و کار کنند و ما هم در سودشان شریک؟

  • العبد

    سلام فردا صعودی پر قدرت سبز و عبور از دومیلیون خواهید دید…

    • ناشناس

      خدا ازت دهنت بشنوه…

  • العبد

    وقتی دومیلیون رو رد کنه یعنی میریم برای ۲۵۰۰۰۰۰ چقدر تو نظرسنجی ها تاکید کردم جا نمانید عزیزانی که گفتند چی بخریم ثفارس حتما بخرید چون یه قرارداد با ونزوئلا پروژه ساخت ۷۰۰۰۰۰هزار واحد حدودا بزودی افزایش سرمایه اش میاد والان کف سهم و مفت مفت این سهم قیمت ذاتی اش ۱۰۰۰۰هزار تومانه الاااان فعلاااا و سهم بعدی ملت بیمه ملت بزودی افزایش سرمایه اش میاد سهم از این کف تر نداریم مفته با توجه به دارایی بیمه ملت که یک گنج واقعی است موفق باشید

    • رسول

      سلام فردا چی یخریم

  • ناشناس

    با سلام کسی میدونه سهم ونیرو کی میخواد باز بشه

    • ناشناس

      دو هفته بعد

    • Hamed

      سلام حالتون چطوره ببخشید فولاد رفته مجمه نمیدونید کی میخواد باز بشه خبر ندارید

  • م.ط

    سلام بر همگی
    قطار بورس به زودی حرکت خودش رو تا ایستگاه ۲۵۰۰ آغاز میکنه ، خریداران محترم جا نمونین!!!!!

  • حاج حسین

    دوستان محترم،لطفا آرزوهایتان و خواسته ها تون رو وارد تحلیل های بورسی نکنید،بورس یه جور بازاره که وقتی یه نفر سود میکنه که طرف مقابلش ضرر کنه،پس با نظر های ضد من یه غاز،باعث نابودی و ناامیدی افراد کم تجربه و بی تجربه نشید،یه توصیه به دوستان تازه وارد،اگه علاقه مند به ورود به بورس هستید،فعلا فقط و فقط و فقط عرضه اولیه ها رو بخرید و بعد اینکه ۳۰ درصد اون سهم رو سود گرفتین،بفروشید.پس با وارد شدن نا آگاهانه در بورس،باعث خالی شدن جیب خودتون نشید.

  • ناشناس

    کسی از وضعیت سهام بجهرم خبر داره

  • ناشناس

    سلام من دو ماه پیش 200سهام خریدم پیشت من رفتم پیشخوان وکافي نت که گفتن بزم کار گزاري مفید که اونهم بسته هست من چکارم

  • ناشناس

    غسالم وغگل بخرید تا اخر سال پولتون رو ده برابر کنید

    • داریوش

      سلام وقتی خریدیم چقدر نگهش داریم؟