کد مطلب: ۶۰۹۴۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفته سرنوشت‌ساز بازار سهام/ آیا بورس از چرخه منفی خارج می‌شود؟

هفته سرنوشت‌ساز بازار سهام/ آیا بورس از چرخه منفی خارج می‌شود؟

بازار سهام در آخرین روزهای پاییز سراسر سبز بود و شاخص کل در مقایسه با هفته قبل ۵ درصد رشد داشت. کارشناسان ادامه روند مثبت را منوط به شرایطی می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در آخرین روزهای پاییز سراسر سبز بود. شاخص کل بورس در مقایسه با هفته قبل ۵ درصد رشد داشت. کارشناسان ادامه روند مثبت را منوط به شرایطی می‌دانند.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار سهام سه هفته سخت را پشت سر گذاشت. شاخص کل از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد ریزش کرد و سهم‌ها در صف فروش قفل بودند.

وی افزود: بر اساس تحلیل تکنیکال حدود شاخص یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در هفته آینده با مقاومت مواجه خواهد شد و شاید بورس رفتار تکرارپذیری داشته باشد.

این کارشناس اظهار کرد: ارزش معاملات در دو روز پایانی هفته کمی امیدوارکننده بود و احتمالا هفته آینده شاخص کل به حدود کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد برسد. اگر ارزش معاملات افزایش یابد، خبر مثبتی مخابره شود و حقیقی‌ها خریدار باشند و حقوقی‌ها عرضه نکنند، احتمالا از لوپ منفی خارج می‌شویم.

الیاس‌کردی خاطرنشان کرد: شرایط بازار برای ابتدای هفته آینده خوب است. از روز دوشنبه با توجه به نزدیک شدن به مقاومت شاهد عرضه خواهیم بود. اما چنانچه موارد ذکر شده اتفاق نیفتد این عرضه‌ها می‌تواند بعد از دو روز با حجم معاملات بالا خریداری شود و بازار مجددا عقب‌نشینی نکند و از این کانال عبور کنیم.

وی تصریح کرد: هفته آینده تقابل بین خریداران و فروشندگان در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد به ما نشان خواهد داد که امکان برون‌رفت از کانال نزولی وجود دارد یا خیر. هفته آینده با توجه به دو تلاش ناموفق بورس برای خروح از این روند نزولی هفته بسیار مهمی است.

هفته اول دی

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید محمد

    از ترکیه یاد بگیرید. عربستان سعودی به مردمش به پول ایران ماهی 15میلیون میده اینها پول پفک نمکی واریز می‌کنند… من پولمو به دزد میدم تو بورس دیگه نمیزارم

  • ناشناس

    بورس اول خوب بود و از وقتی که دولت در بورس دخالت کرد خراب شد حالا خودش باید درستش کنه ولی چطور میتونه اعتماد از دسته رفته مردم رو برگردونه

  • فرشید

    اگر سود سپرده های بانکی را زیر ۱۵ درصد کنن مشکل بورس حل میشه

  • ناشناس

    شنبه تا دوشنبه بازار فول سبزه

  • ناشناس

    هر چند وقتی یه موجی می دن و چند تا به اصطلاح کارسناس میان نظر می دن که شاخص تا فلان واحد رشد میکنه بعد از چند روز رشد دوباره نزولی میشه و کارشناس ها میرن تو لونشون و جیب مردم خالی میشه کلا من چیزی که فهمیدم از بورس اینه که یه مشت افرادی که به رانت دسترسی دارن جیب مردم رو خالی می کنن و هیچ فایده ای برای صنعت و کشور هم نداره به عبارتی یه عده جون می کنن که جیب یه عده ددیگه رو پر کنن

  • چنگیز

    امیدوارم دلت نسبت به بورس عملگردبهتری داشته باشدواجازه ندهد پولهاوسروت مملگت بره به طرف اقتصادگشورهای بیگانه اکردولت میخواهدخزانش پرکندبره ازماشینهاوخانه های میلیاردی مالیات بگیردنه قشرضعیف توبورس

    • ناشناس

      یه دوره تکمیلی دوران ابتدایی بری بد نیست …. یه خط شعر نوشتی کلی غلط املایی داری اونوقت اصول سرمایه گذاری در بورس رو هم ارائه میدی …. با کیا شدیم 80 و اندی میلیون نفر

  • ناشناس

    فساد غالب بر عرضه اولیه های بورس مانند نماد سیتا سیمانی وبپیوند برقی .میل ورغبتی برای ورود به بورس نمی ماند.وچون خوره به جان سهامدارانش افتاده .وبه جای سود دهی .دارند به ریش سهامدارشان میخندند ولذت میبرند.

  • عجب!!!

    از من به شما نصیحت گول چهار روز مثبت بودن بازار رو نخورید از ضرر در اومدید بفروشید بره . دارن دون می‌پاشند. کافیه حجم نفرات معادلات رو نگاه کنید . بورس بمونه واس حقوقی کثیف و نور چشمیاشون. بورس و اقتصاد دیگه فلج شده .

  • مریم

    اگر اخبار مثبت مخابره شود اگر عرضه ها زیاد نشود اگر خریدار زیاد باشد از لوپ منفی خارج میشیم….خسته نباشید کارشناس دلاور…از کرامات شیخ ما این بود شیره را خورد و گفت شیرین است….

  • پشمک حاج عبدالله

    من نمیدونم ای پولا واس چی مث یخ اب میشن نکنه دلیلش گرمتر شدن هوای زمینه یا اینکه ای شرکتای بنده خدا مقصر نیسن
    همون مقصر خودمونیم. شاید قبلنا خودمون بیشترشو خرج کردیم و الان یادمون رفته (حواس پرتی)