کد مطلب: ۵۹۱۷۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۲ پیش‌بینی از روند هفته آینده بورس/ شاخص رشد می‌کنند؟

۲ پیش‌بینی از روند هفته آینده بورس/ شاخص رشد می‌کنند؟

امروز شاخص کل بورس با ۹ هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار سهام چگونه است؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس با ۹ هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار سهام چگونه است؟

نیما آزادی، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل روند بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: یکی دو ماه اخیر اتفاق جدیدی در بازار رخ نداده است و تا زمانی که نقدینگی جدید به بازار تزریق نشود روند بازار تغییری نخواهد داشت. البته این دلیل باعث شده است که بسیاری از سهم‌ها در حال حاضر در بازار ارزنده باشند.

وی ادامه داد: ساختار بازار سهام خصوصی و دولتی است و تصمیمات دولت در تغییر روند بازار موثر است. به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی کف قوی در بازار ساخته شود. گروه‌هایی که P/E پایین‌تری دارند می‌توانند روند بهتری را داشته باشند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بازار روزهای آینده به تجارت‌نیوز گفت: روند بازار هفته آینده خنثی و متعادل خواهد بود و روند تک سهم‌های گروه‌های مختلف قابلیت بررسی برای ورود را دارد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حذف دامنه نوسان

  • ناشناس

    بعضی سهم ها به قیمت سال ۹۸ رسیدن تو این دو سال تورم بالای ۴۰۰ درصد هست و قیمت تولیدیهاشون چند برابر شده ولی تو گزارشات ماهانه و ۶ ماهه و .‌.. همش خبر از ضرر و زیان میدن.

  • عادل

    ترس و طمع باعث مختل شدن تصمیم گیری درست در بازار می شود . هرگاه شاخص ها رشد می کنند و به سقف های خود نزدیک می شوند این تداوم رشد باعث حس اطمینان و خوشبینی و درنتیجه طمع و حرص خرید می شود ( تصمیم اشتباه ) . هر گاه شاخص ها ریزش می کنند و به کف های حمایتی خود نزدیک می شوند تداوم نزول بازار باعث حس نااطمینانی و بدبینی و در نتیجه ترس از خرید می شود ( تصمیم اشتباه ) .این دو احساس مثبت و منفی مانع تصمیم گیری درست و به موقع می شود .دور بی پایان علیت خطای درکی است که سهامداران گرفتار ان می شوند .بازار رشد می کند دنبال علت ان است بازار ریزش می کند دنبال علت ان است و هیچ سودی از این دور بی پایان مستهلک کننده نمی برد . تنها فعالیت مفید فعالیت مولد است نه دلالی .در اقتصاد های پیشرفته به فعالیت های دلالی در بازار سهام و ملک و غیره مالیات های سنگین می بندند . به عبارت دیگر دلال با ترس و لرز دلالی می کند و هیچ هم انتظار همکاری مردم و دولت برای فعالیت دلالی خود را هم ندارد چون این فعالیت ها هیچ نفعی برای جامعه ندارد .

  • خرید صندوق ثابت ممنوع.

    دولت ذستشو ازجیب سهامدار برداره و پاشو از روی گلو ما برداره بازار راه خودشو پیدا میکنه و مثبت خواهد شد.

  • Mbm

    فعلآ بورس یک روز مثبت ممکنه از شنبه تا چهارشنبه متغیر باشه یک روز خنثی و مابقی منفی البته از روی بی اعتمادی هر روز منفی اون دو روزی هم که فرق میکند دستوری و مصنوعی است.

  • ناشناس

    فقط بی اعتمادی

  • ناشناس

    چهارشنبه دولت ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی فروخت یعنی ۵۶ درصد ارزش کل معاملات بازار بورس !
    دیگه ریز ریز داره اوراق بدهی میفروشه ولی مردم میفهن

    • حسن

      کدوم دولت ما مگر دولت هم داریم که دنبال دوازده وسیزدهش میگردی .عزیز م وقتی یه دولت اوراق قرضه فروخت یعنی الفاتحه .دنبال چی میگردی. تا کی میخواهید برا خودتون تحلیل اشتباه بکنید اینکه مثل روز روشنه .فقط ورود نقدینگی میتونه کار بورس را درست کنه .ولاغیر

  • سید محمد

    متاسفانه این دولت ازدولت دوازدهم بدتر کرده و به نوعی با فروش اوراق قرضه قصد تامین کسری بودجه رو داره غافل از ضرر و زیان سهامداران است و بر عکس قول و وعده های انتخاباتی فقط با این کارشون تمام سرمایه مردم به سذعت آب شد لطفا از قیمت دستوری و فروش اوراق قرضه رو متوقف کنید تا سهامداران جون بگیرن.

  • ناشناس

    بیچاره کردین مارو خدایی.اگه پولمونو هرچی میخریدیدم الان سه برابر شده بود الان از نصف هم کمتر شده.اخه کجای دنیا اینجوریه

    • ناشناس

      کجای دنیا، قیمت یک ماشین 13 میلیونی بعد از سه سال میشه 150 میلیون
      کجای دنیا قیمت یک خونه 30 میلیونی بعد از 30 سال نیشه 3 میلیارد
      خیلی چیزها فقط اینجا اتفاق میفته

  • ابوطالب پرندوار

    بسیار عالی و مفید بود که آگاهانه منرا رو با خرید سهام نکرد