کد مطلب: ۴۵۹۶۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، سه‌شنبه چه می‌شود؟

بورس فردا، سه‌شنبه چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی من از بازار فردا، بازاری نوسانی است. بازار همچنان در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت و همه چیز به نرخ ارز بستگی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل امروز پس از چند روز صعود پی‌درپی بالاخره با ریزش همراه شد. این در حالی است که شاخص کل ابتدای معاملات امروز، ۲۵ هزار واحد از ارتفاعش را از دست داد اما توانست در انتهای بازار این مقدار را به ۱۰ هزار واحد برساند.

فشار عرضه در معاملات امروز از دلایل منفی شدن بازار بود حال باید دید که بازار فردا نیز به روند نزولی امروز ادامه می‌دهد یا اینکه شاخص پس از یک روز اصلاح مجددا به مدار صعود بازمی‌گردد؟

نوسان‌ بازار ادامه‌ خواهد داشت

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در این باره به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی من از بازار فردا، بازاری نوسانی است. بازار همچنان در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت و همه چیز به نرخ ارز بستگی دارد.

نرخ ارز در سطح ۲۰ هزار تومان به ثباتی نسبی رسیده و اکنون شرایط مشابه شرایط بازار در محدوده یک میلیون واحد است؛ این سطح هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ ارزشی برای شرکت‌ها حائز اهمیت است. در حال حاضر بازار منتظر است ببیند که آیا با خروج سرمایه مواجه می‌شود و بازارهای موازی چه واکنشی نشان می‌دهند؟

وی در ادامه سخنان خود افزود: آنچه که اکنون شاهد هستیم این است که نرخ دلار چندان کششی رو به پایین ندارد؛ برخلاف سال ۹۷ که نرخ دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان رسید و واکنش‌های سیاسی و رسانه‌ای در پی داشت، اما اکنون می‌توان گفت که این نرخ‌ها مقبولیت پیدا کرده‌اند چرا که ابزاری برای کاهش آن نیز وجود ندارد.

وی کلیت بازار فردا را نوسانی دانست و تاکید کرد: نه می‌توان گفت کاهشی شدید و نه افزایشی قابل توجهی است، بازار دست به دست می‌شود. آنچه که از لحاظ معامله‌گری مهم بوده این است که در یکی دو روز اخیر ما روند کاهش پول را در بازار شاهد نبودیم و در قیمت‌های منفی نیز حجم خوبی معامله شد و متقاضی چه در قیمت مثبت و چه منفی وجود داشت.

مهمترین عامل تعیین‌کننده روند بازار چیست؟

وی با اشاره به اینکه فشارها به حدی نبوده که قیمت‌ها محدوده پایین‌تری را ببینند مگر اینکه اتفاق خارج از بازار بیفتد، عنوان کرد: از نظر بنیادی نیز وقتی گزارش‌های ماهانه را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که قیمت سهم‌ها به سطح‌های گران رسیده‌اند اما نقدینگی همچنان پای کار بازار هست.

علی‌رغم اینکه ریسک بازار بالاست اما هنوز جایگزینی برای آن وجود ندارد و نقدینگی نیز چسبندگی خود را به بازار بورس حفظ کرده از این جهت به نظر می‌رسد که روند بازار، روند متعادل رو به بالا با محوریت سهام‌های ارزشی و بزرگ باشد.

وی در انتها عوامل تعیین کننده روند بازار را اینگونه عنوان کرد: نرخ ارز، گردش جریان معاملات و قیمت‌های جهانی فاکتورهای مهم بازار خواهند بود، همچنین ای تی اف‌های دولتی نیز در راه هستند اما در نهایت جریان پول است که نقش تعیین کننده‌تری دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رک

    درود
    کاش یکم واضح تر توضیح میدادند به نظر بنده بسته حرف زدند

  • ناشناس

    از تجارت نیوز تشکر میکنم برای تحلیل های روزانه.

  • ناشناس

    بورس باحمایت ودخالت دولت رسیده به اینجا چراقبل ارزانی نفت وکسری بودجه شدید بورس این شکلی نبود چرا دوسال پیش که دلار رفت تا19 بورس اینطور بالا نمیرفت با دخالت دولت بورس رفته بالا وبعد میزنه زمین تموم پولها بلوکه میشه فقط میخواد فعلا کسری بودجه اش رو حلکنه

  • ناشناس

    اقا کسی نیست به این کارگزازی اگاه بگه کم پول مردم را بخورید…. چرا جمع نمیکنید کاسه کوزه تونو… وقت معاملات سایتشون از کار می افته.. نوش جونتون نباشه

  • ناشناس

    از کار گزاری آگاه می توانم خارج بشم

  • نوشین

    دوستان بنده به این دلیل که بیش از دو سال در بورس معامله نداشتم و الان بالای ۱۰۰ میلیون سهام دارم ممنوع امعامله شدم مورخ ۲تیرماه از طریق سایت ذینفعان اقدام کردم وکد رهگیریم آمده ولی هنوز مشکل رفع نشده و کارگزاری مفید میگه این مشکل باید از طرف سازمان بورس حل بشه
    ممکنه راهنمایی کنید منو

  • ناشناس

    سلام شرمنده من بلد نیستم میشه اسم یه شرکت خوب بگید تا اونجا بورس بگیرم خدا خیرتون بده ببخشید

  • سعید

    سلام اگه۲۰۰میلیون بزارم تو بورس تقریبا ماهی چقد سود میده ایا بهتر از سود بانکی هست

    • حسین

      بله میتونید تغییر کارگزار ناظر بدیدبله مطمعا از سود بانک زیاد خواهد بود البته به شرط اینکه بلد باشید یا اینکه کسی که بلده واستون ترید کنه

    • ناشناس

      عزیز با 200 میلیون اگه سهم های خوبی بخری و به موقع بفروشی میتونی روزی تا ۶ الی ۸ میلیون شاید بیشتر درامد داشته باشی

  • حسین

    سلام با عرض خسته نباشید من میخوام فردا بورس بگیرم نمیدونم چی بگیرم از شما نام یک شرکت خوب رو میخوام ممنون لطفا بدید

  • ناشناس

    سلام ماکل سرمایه مون هفتادمیلیون بوده گذاشتیم بورس،چه کنیم بااین اوضاع بفروشیم یانگه داریم؟واقعانگرانم.