کد مطلب: ۴۵۹۸۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، چهارشنبه چه می‌شود؟

بورس فردا، چهارشنبه چه می‌شود؟

اکثر فعالان انتظار داشتند، امروز هم معاملات ضعیف‌تری را نسبت به آنچه که در بازار اتفاق افتاد شاهد باشند اما شاخص کل و شاخص کل هم وزن مثبت بسیار خوبی خوردند و این انتظار را ایجاد کردند که فردا نیز بازار خیلی مثبتی را شاهد باشیم. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل پس از اصلاح ۱۰ هزار واحدی روز گذشته، رکورد رشد روزانه را طی معاملات امروز شکست و با افزایش ۶۴ هزار و ۹۱۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحدی رسید.

مهدی رضایتی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار امروز برخلاف انتظار خیلی مثبت و محکم بود و با بازار پرنوسان روز قبل، هیچگونه همخوانی نداشت. اکثر فعالان بازار سرمایه انتظار داشتند، امروز هم معاملات ضعیف‌تری را نسبت به آنچه که در بازار اتفاق افتاد شاهد باشند اما شاخص کل و شاخص کل هم وزن مثبت بسیار خوبی خوردند و این انتظار را ایجاد کردند که فردا نیز بازار خیلی مثبتی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر جدی‌ای برای متغیرهای اساسی رخ نداده، ادامه داد: شاهد این بودیم که دلار در محدوده قیمت دیروز قرار گرفت و تنها تغییری که می‌توان برای آن در نظر گرفت این است که علی‌رغم اخباری که درباره عرضه ارز بود، بانک مرکزی موفق به کاهش نرخ دلار نشد. درخصوص تغییر نرخ بهره نیز هنوز این مساله تغییری در بازار ایجاد نکرده است.

وی عنوان کرد: در صنایع نیز اکثر صنایع و سهم‌ها مثبت و پرتقاضا بودند، در مجموع به نظر می‌رسد که ما انتظارات تورمی شدیدی در همه بازارها داریم و در بازارهای رقیب نیز برخی کالاها کمیاب شده‌اند و با دلار گرانتری قیمت‌گذاری می‌شوند؛ این عامل باعث می‌شود که فروشنده‌ها، یعنی افرادی که حاضر به نگهداری ریال شوند کمتر شود. بنابراین با افزایش تقاضا، بازار به راحتی روبه بالا حرکت کرده و قله‌های جدیدی را فتح می‌کند. برای کوتاه مدت نیز انتظار براین است که بازار بتواند روند صعودی فعلی را حفظ کرده و برای هفته آینده نیز باید دید که سمت و سوی اخبار به چه شکل خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بورسی

    من خودم دوست دارم بازار و نماد ها همیشه سبز باشه ولی پیش بینی و تحلیلم برای بازار فردا اینه که از اواسط بازار وارد اصلاح بشه شایدم شاخص منفی بشه.

  • مریم

    یکی از آشنایان من مستقیم توی تالار بورس کارگزاره دولتی امروز میگفت از فردا تا اواسط شایدم اواخر هفته دیگه بازار پر ریسک و خطرناکه احتمال داد فردا شاخص منفی ، شنبه مثبت ، یکشنبه و دوشنبه منفی ، اصلاح های زیادی داره بازار توی نماد های مختلف ، میگفت فردا احتمالا فروشنده ها زیاد باشن و شاخص کل منفی بشه.

  • ناشناس

    فردا قرمزته، مراقب باشین لاضررر

  • ناشناس

    فردا بیشتر نمادها قرمز

  • علی

    سود ۲ یا شایدم ۳ روزو امروز پیش خور کرد صد در صد فردا و شنبه و یکشنبه منفیه و اصلاح داره.

    • ناشناس

      تو چی میدونی آخه از بازار.بعدش شنبه یکشنبه تعطیل هست تحلیلگر حرفه ای

  • مجید لهراسبی

    دوستان فردا شاخص منفی آمار دارم .ضرر نکنید گول سبز امروز نخورید این سبز امروز برای چند روز آینده بود حواستون باشه فردا اصلاح داریم و عرضه اولیه و خیلی از نمادها فردا تعداد عرضه هاشون زیاد میشه احتمالا شاخص منفی .

  • پوریا

    شاخص کل فردا میاد زیر ۱.۵ خیلی تابلوه وقتی توی یه روز ۶۵۰۰۰ واحد رشد داره تابلوه فرداش منفی باشه شاید شنبه هم منفی باشه. من که فروشنده هستم چون فردا رشد شاخص فردا امروز انجام شد و فردا عرضه اولیه هم داریم توی آمار عرضه نمادها اکثریت افزایش عرضه برای فردا دارن خب بنده های خدا دیگه به چه زبونی بگن ملت فردا شاخص منفیههههه.

  • ناشناس

    اینکه میگویم مختص بورسِ فردا یا هر روز دیگر نبست بلکه یک استدلال منطقی ، برای بلند مدت است برای هر متغیری در طول زمان میباشد .هرآنچه مثل ارزش شاخص بورس که کف دارد (بدلیل حداقل قیمت اسمی سهام ۱۰۰ تومان) ولی سقف ندارد ، برآیند حرکت صعودی و روبه بالا خواهد داشت. در عمل هم چنین بوده. حتی  کشورهایی که تورم منفی دارند مثل ژاپن، بیشتر از کشورهای جهان سوم و تورم زده رونق و رشد متعادل بورس دارند. اینها از رونق بورس در جهت رونق اقتصاد و کاهش تورم بدرستی استفاده کرده اند و نه از طریق لجبازی با روند طبیعی بازار و چسبیدن به بازارهای غیر شفاف و غیر مولد غیر رسمی و دلالی کوچه خیابانی، البته این موفقیت آنها یک شَبه و راحت بدست نیامده و حمایت همه جانبه را می طلبد که الحمدالله اینجا هم شروع شده.

  • ناشناس

    قابل پیش بینی نیست بنظرم!!؟؟

  • ناشناس

    این عزیزان در ظاهر بورسی “حُبابدوست” و “ریزش دان” امروز چهارشنبه است! با وجود عرضه اولیه سنگین و جذاب که همه حواسشان و سرمایه شان رفته به سمت آن شاخص و شتاب آن را ببینید! امیدوارم اگر واقعا تحلیلگر بورس هستید تجربه کسب کنید! از ادعاهای بی پایه و اساس و غیر علمی مبنی بر احساسات شخصی هم بپرهیزید، که آفت عقلانیت است!