کد مطلب: ۷۰۸۲۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / ۴ سیگنال جدید برای بازار سرمایه

پیش‌بینی بورس امروز / ۴ سیگنال جدید برای بازار سرمایه

شاخص کل بورس روز دیروز بیش از یک درصد افت داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران روز گذشته افت ۰٫۲۵ درصدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز نوسانی می‌شود.

صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: نتایج آزادسازی ۷ میلیارد دلار طلب ایران در روز‌های آینده به صورت عملی مشاهده می‌شود.(بورس)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این آزادسازی طلب ایران گردش نقدینگی در اقتصاد کشور را افزایش داده و در بلند مدت به رشد بورس کمک می‌کند.

ورود نقدینگی جدید به بورس

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد: طبق مصوبه شورای‌عالی اصل ۴۴، شرکت‌های دولتی که سهام آنها در وثیقه بانک‌هاست از جمله شرکت‌های خودروسازی، فولادی و… یک ماه مهلت دارند تا آن را با وثایق دیگری جابه‌جا کنند و سهام مربوطه برای واگذاری، آزاد شود.(وزارت اقتصاد)

واگذاری سهام شرکت‌های دولتی اعتماد و نقدینگی را به بازار سرمایه بر می‌گرداند و در نهایت در میان مدت بورس صعودی می‌شود.

بنابر گفته ابوالفضل خلخالی، معاون دفتر تخصصی صنایع خودرو وزارت صنعت قرار است خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شوند. برهمین اساس مابه‌التفاوت قیمت پایه، به همراه سود بازرگانی و سود متعارف شرکت با قیمتی که در بورس به فروش خواهد رفت به‌عنوان سود قطعی توسط دولت برداشت می‌شود. (تسنیم)

عرضه خودروهای جدید پول بسیار سنگینی وارد بورس خواهد کرد و در نهایت بازار سهام می‌تواند به واسطه این نقدینگی‌ها رشد کند.

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: براساس پیگیری های انجام شده، صندوق توسعه ملی دیروز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرد.(ایرنا)

واریز این پول باعث افزایش گردش نقدینگی در بازار سرمایه خواهد شد و می‌توان انتظار رشد تالار شیشه‌ای را در بلند مدت داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.