کد مطلب: ۵۶۸۴۷۶

کارشناس بازار سرمایه پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی بورس ۱۳ مرداد / کدام گروه‌ها پیش‌رو خواهند بود؟

پیش‌بینی بورس ۱۳ مرداد /  کدام گروه‌ها پیش‌رو خواهند بود؟

بازار سرمایه امروز با رشد تقاضا همراه شد همچنین سیگنال‌های رئیس جمهور جدید به روند مثبت بازار کمک کرد. اما بازار فردا به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشد قابل توجه خود در کانال یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی قرار گرفت. عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار امروز را با روندی تعادلی و بعضا با افزایش قیمت سپری کردند. اما روند بورس فردا به چه صورت خواهد بود؟

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد با توجه به سخنان رهبر انقلاب مبنی ادامه ‌ندادن مذاکرات برجام، نرخ دلار در محدوده‌های بالای ۲۳ هزار تومان تثبیت شود. وی افزود: سهم‌هایی که اصلاح قیمتی داشتند، روند و چشم‌انداز مثبتی را برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سماوی در بخش دیگری اشاره کرد: شرایط بازار در حال حاضر متعادل است. اما باید توجه داشته باشیم زمانی که یک سهمی ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد می‌کند و افزایش قیمت دارد با یک روند اصلاحی مواجه می‌شود و این مساله غیر طبیعی نیست. در حال حاضر هم رشدی با شیب کم را در بازار داریم.

این کارشناس بازار تاکید کرد: در سال جاری همراه با افزایش نرخ‌ها نمادهای گروه‌های مواد غذایی و دارویی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری جذاب باشند. زیرا قیمت نهایی آن‌ها با توجه به تورم به نظر می‌رسد رقم‌های جذابی باشند.

وی افزود: از دیگر گروه‌های مطرح در بازار سهام می‌توانیم به کانه‌های فلزی و اوره‌ای‌ها اشاره کنیم. همچنین نمادهای گروه پتروشیمی هم اگر نرخ‌های خوراک خود را در گزارشات به صورت شفاف اعلام کنند روند خوبی را خواهند داشت.

سماوی در پایان پیش‌بینی کرد: با توجه به ابهامات پیش رو بازار یعنی کابینه دولت رئیسی، ارزش معاملات بورس و فرابورس و بحث نهایی برجام به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده شاخص در محدوده‌های یک میلیون و ۳۲۰ تا ۴۰۰ در نوسان باشد.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فردا نیمه اول بازی متبت تک فاز ونیمه دوم منفی سه فاز
    که سهامدارهارو دچار برق گرفتگی خواهد کرد وشاخص کل در هر دو نیمه بازی رو به نفع خو دش با امتیاز مثبت پلاس تمام خواهد کرد

  • ناشناس

    عجیبه شاخص رشد میکنه و مرتب گفته میشه بورس رشد کرده ولی سهامهایی که ارزنده و درکف هستند واصلاح خودشونو کردن یادرجامیزنن یادوروزمثبتن یه هفته منفی اینم از کارای حیرت اوربازاربورسه

    • ناشناس

      سهام اگر واقعا ارزنده باشه رشدش را دیر یا زود شروع میکنه نقدینگی تو بورس کمه ولی خوشبختانه داره بتدریج نقدینگی جدید وارد میشود و روی همه سهام اثر میذاره

    • ناشناس

      از حلال زادگی حقوفی های عزیزه

  • امین

    آخه جناب کارشناس یه سهمی که سه تامثبت خورده و 15 درصد رشد کرده دیگه اصلاحش چیه ؟؟؟؟متوجه حرفتون نشدم الان من یه سهم داشتم خمحرکه منفی 77 درصد بودم هنوزن تو همون مایه هاست پس یه سهم کی قراره رشد کنه و کی قراره ضررهای ماسهامداران خرد لااقل یه ذره کم بشه شما مدرک کارشناسیتو از کجا گرفتی

  • ناشناس

    چرا بیخودی کارشناسی میکنید بس کنید بزارید مردم هر طور خودشان خواستند خرید و فروس کنند

  • ناشناس

    تورم و گرانی ارز ناشی از عدم توافق در کوتاه مدت بنفع بورس ولی بلند مدت نابود کننده اقتصاد و صنعت و در نتیجه بورس ایرانه.
    توافق با امریکا بلافاصله باعث سقوط شاخص ولی در میان مدت بسیار سود ده خواهد بود.

  • ناشناس

    خودرویی ها مستعد رشد هستند. هر فروش آبشاری مردم مدتهاست که حقوقی ها دارن جمع میکنن. های وب و فروس هم حقوقی عجیب جمع کرد. خگستر و ورنا هم پیرو رشد خودرویی ها رشد میکنن. بورس کالا و ماشین یعنی آینده در دست خودرویی

    • ناشناس

      یکسال و نیم هست دایما میگین حقوقی داره جمع میکنه.بالا میره.کوووووووووووووو؟؟؟؟؟بابا خودتونو گول نزنین.اینا دیگه اخرشن

  • ناشناس

    بعد از یه سال دلمون رو به نوسان خوش کنیم؟ حالا یه عده میان میگن اینکاره نیستی وگرنه تا حالا ضررات جبران شده بود، علم غیب که ندارم از قبل خبر داشته باشم. نوسانات به چه درد سهامدار می‌خوره. حقوقی میاد جیبش رو پر میکنه میره.

  • ناشناس

    سلام
    نماد پادا و وبازار و آگاس سود خوبی میده با شاخص میره بالا خصوصا پادا فردا خرید کنید ضرروتون جبران شه

  • ناشناس

    این سهام خودرویی ، واقعا سهام بدرد نخورن. چرا همیشه متفقین. کاش کی نمیخریدم

    • ناشناس

      فقط سهام خودرویی یا کل بازار دزد خونه بورس ایران؟

  • ناشناس

    بهترین گروه برای سرمایه گذاری پتروشیمی ها هستن در آینده نه چندان دور همه میرن سمت سهام های پتروشیمی چونکه این ریزش به همه فهموند تنها گروهی که رشد خوب و پایداری دارن فقط گروه پتروشیمی هستند خدایش این گروه هم ریزش کمی داشتن و هم سریع ریزش خودشونو جبران کردن