کد مطلب: ۵۷۷۵۱۲

روند اصلاحی در بازار ادامه‌دار است؟

پیش‌بینی بورس ۱۵ شهریور / کدام گروه‌ها از اصلاح شاخص دور هستند؟

پیش‌بینی بورس ۱۵ شهریور / کدام گروه‌ها از اصلاح شاخص دور هستند؟

بازار سهام امروز با روندی اصلای مواجه شد و در پایان بازار شاخص کل بورس با روندی ریزشی در کانال یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از بورس فردا به چه صورت است؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام امروز با روندی اصلای مواجه شد و در پایان بازار شاخص کل بورس با روندی ریزشی در کانال یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از بورس فردا به چه صورت است؟

روز گذشته سلمان بابایی‌زاده درباره بورس امروز به تجارت‌نیوز گفته بود، بازار با مقاومت شاخص رو به رو است و احتمالا امروز شاهد تقابل عرضه و تقاضا در بازار باشیم.

در واقع امروز بازار با عرضه و اصلاح رو به رو شد و نتوانست مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را رد کند و با افت همراه شد. البته شرایط در بین گروه‌های بازار سهام متعادل بود اما در هر گروه تک سهم‌هایی دیده می‌شدند که با عرضه مواجه شدند و کاهش قیمت داشتند.

اما پیش‌بینی از بورس فردا به چه صورت است؟ آیا روند اصلاحی شاخص ادامه‌دار می‌شود؟

مهران فتحی، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل ریزش بازار گفت: انتظار اصلاح ریزش و اصلاح در بازار را از هفته گذشته داشتیم و در ابتدای هفته جاری با اصلاح گروه فلزات اساسی بازار وارد جو اصلاحی شد.

وی افزود: حالا اگر بخواهیم دو دلیل مهم برای اصلاح در بازار در نظر بگیریم، باید به روند کاهشی نرخ ارز در پی سیگنال دولت برای از سرگیری مذاکرات برجام و ثبات در نرخ دلار هرات و کاهش تنش‌ها در افغانستان اشاره کنیم.

وی در باره نرخ ارز در کشور گفت: دولت در حال حاضر سیاست کنترل نرخ ارز را در پیش گرفته و در چند روز گذشته قیمت دلار ثابت یا کاهشی بوده است. اما تا پایان سال انتظار می‌رود نرخ ارز در کشور بین ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان باشد.

فتحی درباره روند شاخص بورس گفت: شاخص کل بورس در حال حاضر به نقطه مقاومتی خود رسیده و اصلاح در آن دور از انتظار نبوده است. به طور کلی تا پایان این ماه رشد خاصی در بازار نداریم و گروه‌هایی که به نظر می‌رسد روند بهتری را در این روند اصلاحی دشته باشند سهم‌های کامودیتی محور و پتروشیمی‌ها هستند.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا وقتی تکلیف برجام معلوم نشه بازار در فاز انتظار و دست به عصا است

  • ناشناس

    اخه عزیز دلم مردم میترسن پس حقوقیش چی بنظرتون بازارگردان بالای ٣٣ میلیارد خرید کرده از وتجارت برا چیشه میخواد ترشی بندازه اگه این پولو برده بود تو برکت یا شاراک یا وغدیر میدونی چقدر سود میکرد

  • جعفر

    هر روز لبنیات گران میشه چرا اینها سیر نمیشن سیرمونی ندارن از مرغ میپرن هویج بعدش کاهو

  • ناشناس

    سهمهای بنیادین شاید مثبت و صعودی قوی نداشته باشن ولی سهمهای جامانده هم وزن و کوچک بهتر معامله خواهند کرد..ـسهمهای با منفی بیش از ۵۰% برای ورود و میانگین کم کردن مناسبن..فرقی ندارند دلاری یا ریالی در بیشتر گروها شرکتها را جستجو وبررسی کنید..ـدیشب دو سهم برا مثال زدم ..کلر .حاسا.غبهنوش..مرقام..کروی..خودتان هم بررسب کنیدددددددد

  • ناشناس

    پرتفوی مردم متضرر کماکان از شاخص عقب است و سهمهای پروژه شده ودزدیده شدن سرمایهای مردم توسط رانت خواران باید برگردانده شود..اقای ریسی به سهامداران متضرر قول دادید..لطفا برخورد کنید..مصوبات وکمک به بورس چی شد…اقای ریسی لطفا سرمایهای مردم را از حلقوم دزدان بکشید بیرون….دولت پالایشو خودش به مردم چند برابر فروخت ..باید سریعا اعتماد مردم رابرگردانید .شما قول دادید .لزفا سریعتر ..یکساله پولهای مردم به تاراج رفته ودردان ازادن..

  • ناشناس

    دماوند .چکاپا و پردیس را دریابیییید…و اگر دارید نفروشششیدددددد

  • ناشناس

    فپنتا با شش شرکت سود ساز و محصولی که در همه صنایع کاربرد دارد و با بیشترین eps وdps و سود انباشته آماده رشد از ثانیه های اول بمدت ۴۵ روز آینده _ به گزارشات شرکت دقت کنید به سهامدار جدیدی که ۷۶۰ هزار سهم با احتساب کارمزد بالای ۵۶ هزار تومان خریده است و حجم مبنا و حجم میانگین ماه دقت کنید موفقیت لازمه داشتن سواد مالی و دقت کافی است ???

  • ناشناس

    همش دارن ما را فیلم میدهند این هم مثل قبلی هست هیچ کس به داد دل ما نمیرسه

  • ناشناس

    سلام
    باید با اخذ مالیات های بسیار سنگین مثلا 80 درصدی روی بازار سکه، دلار، ارز، مسکن و خودرو مردم رو به سمت سرمایه گذاری تو بورس سوق داد.
    همچنین بهتر است با اخذ ارز و طلا و مسکن مردم به جایش به آنها سهام بدهید.

  • نلسنلس

    شما رو به خدا قسم میدم پولمونو پس بدید بخدا دارم روانی میشم دار و ندارم گذاشتم تو بورس همه نصف شده یه عمری کار کردم به خودم سختی دادم خرج نکردم ،خداروشکر و خوش میاد ،این همه آزار و اذیت واسه چیه ،نتیجه اعتمادم اینه ،مگه این بورس صاحب نداره ،آخه تو کجای دنیا بورس این شکلیه خاک برسر من که اعتماد کردم از غصه دارم دق میکنم مشت مشت قرص اعصاب میخورم خدا از باعث و بانیش نگزره