کد مطلب: ۵۹۹۶۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس در چه صورتی رشد می‌کند؟ / آیا روند صعودی امروز ادامه دارد؟

بورس در چه صورتی رشد می‌کند؟ / آیا روند صعودی امروز ادامه دارد؟

وضعیت بورس امروز در واکنش به چندین خبر مثبت سبز بود. حال سوال اینجاست که این روند تا کی ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در ادامه روند مثبت روز گذشته امروز نیز رشد در شاخص کل را شاهد بود. چند افزایش سرمایه و بازگشایی در نمادهای مهم در این روند بسیار تاثیرگذار بودند و حال سوالی اینجاست که این روند تا کی ادامه‌دار است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: در حال حاضر شرایط بازار را نباید با شاخص دو میلیون واحدی مقایسه کرد. در این روزها معامله‌گران و مردم باید با احتیاط معامله کنند.

وی افزود: اکنون بسیاری از سهم‌ها در قیمت‌هایی هستند که روزی آرزوی خرید در این عدد‌ها را داشتیم، اما به دلیل رفتار متناقض دولت اعتماد و خوشبینی سابق از بین رفته است. معتقدم اعتماد از دست رفته در بورس با بهبود و تداوم شرایط مناسب طی یک ماه بازخواهد گشت.

رئیسی اظهار کرد: در اوایل هفته با نشر مطالبی راجع به قطع شدن گاز پتروشیمی‌ها و فلزات و افت قیمت کامودیتی‌ها کمی ترس و فشار فروش مقطعی داشتیم اما باید در نظر داشته باشیم که هنوز تاثیر رشد قبلی کامودیتی‌ها را در گزارش‌ها ندیدیم.

این کارشناس تصریح کرد: از طرفی همانطور که بارها عنوان شده دلار ریزش نخواهد کرد. خبر دیگری که امروز به بازار مخابره شد حذف ارز ترجیحی برخی داروها بود. این موضوع واکنش مثب تگروه دارویی را در پی داشت. در نهایت گروه خودرویی در غیاب دو لیدر اصلی نشان داد وضعیت سودآوری در این صنعت در حال تغییر است.

وی عنوان کرد: امروز حال بازار به واسطه اتفاقات مثبتی که افتاد و همچنین اخبار شب گذشته کدال از جمله افزایش سرمایه شستا، تغییر بازار ذوب، افزایش سود زیرمجموعه‌های فولاد، تعدیل پالایشی‌ها و …. خوب بود.

وی ادامه داد: تمامی شرایط دست به دست هم دادند تا بازار کمی جان بگیرد و برای فردا نیز ادامه روند را خواهیم داشت.

بازار ارزنده است اما…

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام نیز در خصوص شرایط بازار گفت: بازار تحت تاثیر افزایش سرمایه شستا امروز مثبت و پر تقاضا بود. رفتار شاخص کل خیلی شبیه به رفتار بازه زمانی ۹۲ تا ۹۵ هست و تقریبا مشابه همان سیکل‌های قیمتی با صرف زمان کمتری پیش می‌رود.

وی افزود: بازار ارزنده است ولی باید سیاست‌های کلان اقتصادی مشخص باشد تا اعتماد کامل به بازار سرمایه برگردد. تا زمانی که در یک بام و دو هوایی استراتژی‌های اقتصاد کلان هستیم، بازار حرکاتی با شک و تردید خواهد داشت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دادن سهام وثیقه به سهامداران زیان دیده وخارج کردن سهامداران اماتور باسهام وثیقه به مدت 18ماه هم زیان اینگونه سهامداران جبران شده هم اینکه بازار به روا ل منطقی قبل 97برمیگردد نباید بازار سهام بازار هر کی هرکی باشه حداقل باید کسانی باشند که لااقل اصول حسابداری 1و2و3را خونده باشن با نسبتهای مالی اهرم مالی واز این قبیل نسبتها سررشته دربیاورن بازار باید باتکنیکال واوضاع اقتصادی پیش بره نه اینکه تا اتفاقی میافته دست به فروش یاخرید میزنن

  • ناشناس

    تا زمانی که مذاکره با آمریکا به نقطه مثبت نرسه اقتصاد هم شکوفا نمیشه نه می توانیم نفت بفروشیم نه هیچی

  • ناشناس

    بورس امروز رشد خوبی داشت.
    قیمت دلار که تا حدود زیادی تثبیت شده، قیمت های جهانی نفت و فرآورده های نفتی و فلزات اساسی و کامودیتی محورها هم با توجه به بحران انرژی روز به روز در حال افزایش است.
    شرکت ها هم از نظر سوددهی و افزایش سرمایه نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته اند.
    مجلس محترم هم که چند ماه قبل در قالب بسته حمایتی، حمایت خود را از بورس انجام داده است و اخیرا هم قرار است قانونی تصویب کنند که به متضررین وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی با بازپرداخت ۳ الی ۵ ساله تعلق بگیرد و سهام داران می توانند سهام خود را وثیقه قرار داده و وام را دریافت کنند.
    همه این اخبار به نفع بازار سرمایه است فقط باید سهام داران دید خود را کمی بلندمدت کنند و از نگاه نوسانگیری فاصله بگیرند تا شاخص به ثبات برسد و دوران رشدش آغاز شود، چون به قول دکتر عشقی “بهترین اعتماد، ثبات بازار است” چرا؟
    برادران سهام دار لطفا توجه بفرمایند که در حال حاضر چندین میلیون کد سهام داری داریم (۵۰ میلیون سهام دار) پس برای این که سوددهی شرکت ها بتواند کفاف سوددهی خوب به جامعه سهام دار را در پایان سال بدهد باید نگاه ها به بورس تغییر کند و سهامی را که خریدیم حداقل شش ماه به بالا سهام داری کنیم تا شرکت ها فرصت پیدا کنند از پول های ورودی جهت گسترش مبادلات تجاری و مالی خود با شرکای داخلی و خارجی حداکثر استفاده را برده و ارزش سهامشان به صورت ذاتی رشد بهتری کند.
    در کامنت ها دیده می شود که با توجه به رشد خوب امروز باز عده ای سم پاشی می کنند توصیه به این افراد این است که اگر واقعا اصول معامله گری را بلد نیستند هر چه زودتر نقد شوند و بازار را به اهلش بسپارند چون این طور اعصاب خودشان هم راحت تر است یعنی چه که شما در اوج شاخص مردادماه پارسال وارد بورس شده ای و ضرر کرده ای حال مسئولیت زیان را به گردن نمی گیری و انگشت اتهامت یک روز به طرف حقوقی، یک روز به طرف سازمان بورس و … است و با سم پاشی پول های هوشمند را هم فراری می دهی.
    طبق گفته کارشناسان سهام در قیمت های فعلی ارزنده هستند و بیش از ۱۰۰ سهم ارزنده در بازار وجود دارد، سرمایه گذاران جدید ورودی که می خواهند سرمایه گذاری کنند این سهام ارزنده را که در میان مدت سود خوبی می دهند شناسایی کرده و خرید بزنند و سهام داری واقعی کنند، ان شاء ا… که پر سود باشند.

    • ناشناس

      حمایت صندوق توسعه ملی از بورس را هم به آنها اضافه کن

  • ناشناس

    خسته‌ شدیم دیگه بسته نماد رو باز کنین

  • آرش

    این نماد دی امسال 3 ماه باز بود این چه وضعیه ؟الان که باید باز باشه یکم ضررامون جبران شه بسته نگهش داشتن

  • ناشناس

    خیر. سوال بعدی لطفا.

  • صعود

    صعود شروع شده. حدود دو‌ساله بورس همش ضرر داده. الان وقت تکون خوردنشه. جا نمونی. هر سهمی که ارزنده اس بخر. فقط خرید.پیروز باشید

    • ناشناس

      کارشناسی؟ الان دیگه باز تا 3 ملیون میره شاخص اره؟!

  • ناشناس

    درود بر روحانی دلسوز

  • مسعود

    از ماست که بر ماست باز یه روز سبز شد همه چی گل و بلبل شد. آقا این چه بورسیه یه روز همه سبز یه روز همه قرمز. پس تحلیل و اینا همش کشکه، خواهشن روزایی که قرمز نیایید به کارشناس زمین زمان فحش بدین که بدبخت شدیم

    • ناشناس

      تحلیل ها همه بی پایه است چون این بورس یه بورس عادی نیست که تحلیل جواب بده .یه بورس غیر عادی توی یه اقتصاد غیر عادی

  • ناشناس

    لعنت و نفرین بر مصوببینش
    بدبختمون کردن، بدبخت
    چه غلطی کردیم اومدیم تو این بازار فچل