کد مطلب: ۳۹۴۲۱۲

آخرین پیش‌بینی‌ها از تاثیر جنگ تجاری بر ارزهای رمزنگاری‌شده

پیش‌بینی جدید از قیمت بیت‌کوین؛ انتظار رشد تا ۱۵ هزار دلار

پیش‌بینی جدید از قیمت بیت‌کوین؛ انتظار رشد تا 15 هزار دلار

در حالی که تنش‌های تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین وارد فاز تازه‌ای شده است، برخی تحلیلگران آسیب‌پذیری پول سنتی و برعکس افزایش قیمت بیت‌کوین تا 15 هزار دلار را در هفته‌های اخیر پیش‌بینی کرده‌اند.

تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و چین وارد فاز تازه‌ای شده است. در روزهای ابتدایی آگوست (ماه جاری میلادی) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از ماه سپتامبر بر 300 میلیارد دلارِ دیگر از کالاهای چینی تعرفه 10 درصدی وضع خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا پیش از این تهدیدهای ناشی از جنگ تجاری تاثیرات جدی بر مصرف‌کنندگان دو کشور نداشته و تنها بر بازارهای عمومی تاثیرگذار بوده است.

با تهدید جدید اما به نظر می‌رسد، ترامپ قصد دارد آنچه را که در باورش درست است، انجام دهد. در چنین شرایطی زمانی که پول سنتی و بی‌پشتوانه کشورها آسیب‌پذیر می‎شود، بیت‌کوین در زمره دارایی‌های امن قرار می‌گیرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، تنها چند روز پس از لفاظی‌های مقامات دو کشور، نرخ برابری یوان در برابر دلار به کمترین سطح خود از سال 2008 رسید. ارزش هر دلار آمریکا در معاملات چند روز گذشته به بیش از هفت یوان رسیده است.

از سوی دیگر، بیت‌کوین طی یک هفته‌ و نیم گذشته صعود و از مرز 11 هزار دلار عبور کرده است.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز بیت کوین با قیمت 11 هزار و 433 مبادله شد اما پس از آن به 11 هزار 211 دلار رسید.

Nigel Green مدیرعامل deVere Group، در این زمینه گفته است: این اتفاق تصادفی نیست. چنین روندی نشان می‌دهد که بسیاری در مورد این موضوع اتفاق نظر دارند که با افزایش نااطمینانی‌ها بیت‌کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی امن است. این ارز دیجیتال محبوب شکل دیگری از طلای دیجیتال است. اگرچه تاکنون طلا به عنوان یک سرمایه امن به شمار می‌رفت، اما با قرار گرفتن جهان در مسیر دیجیتالی شدن، بیت‌کوین می‌تواند جای طلا را بگیرد.

اخیرا آمریکا بار دیگر چین را به دستکاری ارز ملی و کاهش ارزش یوان متهم کرده است. این مساله موجب می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های غیرمتمرکز چون بیت‌کوین روی بیاورند. با تشدید اختلافات تجاری میان پکن و واشینگتن، پیش‌بینی می‌شود معاملات بیت‌کوین طی هفته‌های آینده 10 برابر بیشتر شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های Nigel Green، با ادامه‌دار شدن جنگ تجاری، کاهش ارزش یوان و دیگر مسائل ژئوپلیتیک چون برگزیت (جدایی اتحادیه اروپا از بریتانیا)، انتظار می‌رود طی چند هفته آینده قیمت بیت‌کوین به 15 هزار دلار برسد.

Nigel Green تنها تحلیلگری نیست که به آینده بیت‌کوین خوشبین است. تیم دریپر یکی از سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال هم پیش‌بینی کرده است که ظرف سه سال آینده قیمت این ارز محبوب به 250 هزار دلار خواهد رسید.

منبع: livebitcoinnews

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.