کد مطلب: ۳۷۵۶۵۱

نظرسنجی کیتکو ۱۷ می؛ پیش‌بینی روند صعودی بازار طلا

نظرسنجی کیتکو 17 می؛ پیش‌بینی روند صعودی بازار طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 17 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 17 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات روز جمعه، قیمت هر اونس طلا به هزار و 277 دلار و 78 سنت رسید. این در حالی است که اوایل هفته جاری، پس از آنکه چین در اقدامی تلافی‌جویانه بر برخی کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد، فلز زرد حدود 1.1 درصد رشد کرده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، روز گذشته به دنبال انتشار آمار قوی از اقتصاد آمریکا، بازار طلا بار دیگر روند نزولی به خود گرفت و به پایین‌ترین رقم یک ماه گذشته رسید.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 18 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر، معادل 50 درصد، افزایش قیمت و 6 نفر، معادل 33 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، سه نفر یا 17 درصد هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند.

همچنین از میان 332 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 167 رای‌دهنده، معادل 50 درصد افزایش قیمت طلا و 110 نفر، معادل 33 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 55 رای‌دهنده یا 17 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده اما اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند؛ در حالی که میان تحلیل‌گران وال‌استریت در مورد وضعیت بازار فلز زرد دو دستگی وجود داشت.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس، معتقد است که طی هفته آینده به دلیل تنش‌های ژئوپولتیک در خاورمیانه و همچنین مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین قیمت طلا صعودی خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های او قیمت طلا در هفته آینده در محدوده هزار و 267 دلار و هزار و 309 دلار قرار می‌گیرد.

الکس تورو، استراتژیست بازار طلا می‌گوید: قیمت طلا در کوتاه‌مدت اندکی کاهش می‌یابد اما در بلندمدت روند صعودی به خود خواهد گرفت.

جسپر لالر، تحلیل‌گر موسسه کپیتال گروپ از لندن هم تا حدی بر آینده طلا خوشبین است و می‌گوید: روند بازار طلا با توجه به قدرت و رشد نسبی دلار و بازار سرمایه به خوبی پیش رفته است. اگرچه فلز زرد موفق نشد در محدوده هزار و 300 دلار باقی بماند اما در مرز هزار و 280 دلار مقاومت نشان داده است.

اگرچه پس از اظهار نظر او قیمت طلا کاهش یافت و به محدوده هزار و 270 دلار وارد شد.

در عین حال، کوین گردی مدیر شرکت Phoenix Futures and Options LLC نسبت به آینده کوتاه‌مدت طلا بدبین است.

به گفته او: بالاترین قیمت این هفته هزار و 304 دلار و 20 سنت بوده است. در هفته آینده اگر قیمت طلا به سطح مقاومتی هزار و 305 دلار برسد، زمان خوبی برای فروش خواهد بود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم معتقد است، در هفته آینده قیمت طلا روندی نزولی خواهد داشت.

او اعلام کرد: بهبود بازار سهام موجب این کاهش قیمت بوده است. در عین حال، هر گونه اقدامی به سوی توافق تجاری با چین موجب رشد ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خوهد شد. بنابراین در کوتاه‌مدت انتظار کاهشِ بیشتر قیمت وجود دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.