خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۷۷۷۹

دو عامل مهم رشد قیمت سکه چه بود؟ / پیش‌بینی قمیت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور

دو عامل مهم رشد قیمت سکه چه بود؟ / پیش‌بینی قمیت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور

فزایش قیمت دلار موجب شد سطح فعالیت معامله‌گران بازار سکه نیز در روز یکشنبه بیشتر شود. در دومین روز هفته، فلز گران‌بهای داخلی ۱۰۵ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت طلا به یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۴ شهریور با شش هزار و ۹۰۰ تومان افزایش، ۱,۱۶۹,۱۰۰ معامله شد. قیمت سکه امامی در بازار آزاد یکشنبه ۱۴ شهریور با ۱۱۶ هزار تومان افزایش، ۱۲,۰۹۸,۰۰۰ معامله شد.

افزایش قیمت دلار موجب شد سطح فعالیت معامله‌گران بازار سکه نیز در روز یکشنبه بیشتر شود. در دومین روز هفته، فلز گران‌بهای داخلی ۱۰۵ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

برخی از معامله‌گران نیز دلیل رشد قیمت سکه را به خوش‌بینی معامله‌گران درباره روند طلا در آغاز بازارهای جهانی هفته جاری نسبت دادند. ۱۵ تحلیلگر وال‌استریت این هفته در نظرسنجی طلای سایت کیتکو نیوز شرکت کردند و در میان شرکت‌کنندگان، ۱۰ یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. این نظر‌سنجی و انتظارات افزایشی برای طلا، تمایل به خرید سکه در بازار را بیشتر کرده بود. در صورتی که در روز جاری طلا رشد خاصی را تجربه نکند، امکان دارد که قیمت سکه در مسیر اصلاح قرار بگیرد. البته تحلیل‌گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی از محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

تکانه‌های صعودی سکه در معاملات روز یکشنبه نیز ادامه یافت و این فلز گرانبها پس از ۶ روز نوسان توانست مجددا محدوده ۱۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را باز پس بگیرد. عمده رشد سکه در روز گذشته ناشی از صعود کم‌رمق نرخ دلار بود؛ چرا که به دلیل تعطیلات آخر هفته، قیمتی برای محرک برون مرزی طلا و سکه در دو روز گذشته نمایان نشده است. از طرفی نوسان زیاد این فلز گرانبها در دو هفته گذشته سبب کم‌رنگ شدن داد و ستد‌ها در این بازار شده و معامله‌گران با احتیاط بیشتری وارد معاملات می‌شوند و چنین بازاری را که ریسک بالایی دارد، برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر به دلیل ایام محرم تقاضای مصرفی برای طلا نیز کاهش چشمگیری یافته است که این خود به رکود بازار طلا دامن می‌زند.

اوج گیری طلای جهانی

اونس طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی توانست حد و مرز قیمتی خود را در پی گزارش‌های ناامید‌کننده از آمارهای سطح اشتغال آمریکا و همچنین افت ارزش شاخص دلار بشکند و به بالاترین سطح در دو ماه و نیم گذشته خود دست یابد، به‌طوری که این فلز ارزشمند با عملکرد هفتگی مثبت ۵/ ۰ درصد توانست توانایی خود را بار دیگر به سرمایه‌گذاران جهت اوج‌گیری قیمت‌ها به نمایش بگذارد. بر این اساس عده‌ای از تحلیلگران این بازار بر این باورند که اگر طلا سطح ۱۸۵۰ دلاری خود را به سمت بالا بشکند، می‌توان انتظار رسیدن قیمت‌ها به سطوح ۱۹۰۰ دلار را داشت. همچنین تحلیلگران با توجه به وضعیت کنونی کامودیتی‌ها و اقتصاد جهانی اذعان کردند که افت ارزش اونس طلا برای کوتاه‌مدت دور از انتظار پیش‌بینی می‌شود.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.