کد مطلب: ۵۹۱۸۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته دوم آبان / خودرو دوباره گران می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته دوم آبان / خودرو دوباره گران می‌شود؟

بازار خودرو هر چند راکد است اما نوسان قیمت دلار، خودرو را گران کرد. با این حال، وزیر صمت وعده داده است که خودرو را ارزان می‌کند. آیا قیمت خودرو در هفته دوم آبان ارزان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید و فروش خودرو قفل شده است. با این حال، فروشندگان خودروهای خود را با قیمت بالا آگهی می‌کنند و حاضر نیستند خودرو خود را با قیمت پایین بفروشند.

فروشندگان خودرو می‌گویند پروسه بررسی طرح واردات خودرو طولانی شده و به نظر می‌رسد ابهامات این طرح هنوز برای دولتمردان برطرف نشده است.

حتی بازار آزاد هم به عدم اجرای طرح‌های دولتمردان واکنش نشان داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای ایرانی مانند پژو ۲۰۷ در روز چهارشنبه ( ۵ آبان ۱۴۰۰) با افزایش یک تا سه میلیون تومانی همراه بود. همچنین قیمت دنا معمولی افزایش پیدا کرد و با قیمت ۳۲۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

اما آیا واردات خودروهای خارجی منتفی شده است؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است: واردات خودرو منتفی نیست. مجلس و بانک مرکزی در حال بررسی این طرح هستند. یکی از دغدغه‌های دولت واردات خودرو به شرط ثبات نرخ ارز است.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: ابهامات در اجرای طرح‌های خودرویی باعث شده است که خودروهای ایرانی در بازار گران شوند؛ با این حال وزیر وعده داده است که خودرو تا پایان سال ارزان می‌شود اما چگونه هنوز معلوم نیست؟

پیش‌بینی قیمت خودرو

دادفر در پیش‌بینی خود با اشاره به قیمت خودروها بیان کرد: خودرو ارزان نمی‌شود. برنامه‌ای برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته دوم آبان نوسان افزایشی داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی از این است یکی از دغدغه‌های دولت برای واردات خودروهای خارجی، تامین ارز است.

هر چند واردکنندگان بارها اعلام کرده‌اند که واردات خودرو نقشی در افزایش قیمت دلار ندارد و قرار است خودروهای خارجی را با سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور به ایران وارد کنند اما این گفته‌ها برای دولتمردان قابل درک نیست.

با این حال، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، بار دیگر در توییتی اعلام کرده که که وزارتخانه متبوع او طرح‌هایی را برای صنعت خودرو طراحی کرده است که سبب می‌شود قیمت خودرو تا پایان سال ارزان شود. بازار اما همچنان نسبت به برنامه‌های دولت واکنشی نشان نداده است.

هفته گذشته هم دوباره دولت برای چندمین بار به واردات خودرو چراغ سبز نشان داد و همین مساله تعداد فروشندگان خودرو را زیاد کرد. هر چند دولت به کاهش قیمت خودروها خوشبین است اما فعلا فروشندگان حاضر نیستند خودروهای خود را ارزان بفروشند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا مردوم رو گیج وگمراه میکنین

  • ناشناس

    انشاالله اینقدر گران بشه که ما از مرحله حسرت و چکنم چرا بیایم بیرون و خیالمون راحت شه که دیگه ماشین بهتر نمیتونیم بخریم
    باشه واسه از ما بهتران

  • علی

    یعنی ببین چی به سرمون اوردن سال ۸۹من ۴۰۵ صفر از نمایندگی خریدم ۱۵ میلیون در عرض ۱۰سال ببین چجوری قیمتها رو بردن بالا اگه حالا تونستی یه موتور داغون هندا بخری جایزتم میدم وااای که سر گیجه میگیرم قیمتها رو که میبینم

    • ناشناس

      عادت پستشونه

    • ناشناس

      اگه یک سال دیگه ماشین گرون نمیشد کسی اصلا ماشین ایرانی سوار نمیشد همه داشتن کم کم خارجی میخریدن

  • جواد

    اینجا ایران است.دمتگرم رئیسی.اینشالله و ماشالله درستش میکنی.خخخخخخخخخخخ

  • ناشناس

    عمرا خودرو ارزون بشه

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه خودرو سازاهای مارو ک اشغال ترین خودرو رو میزنن و پول ماشین های خارجی رو از ما میگیرن هر چند مقصر خود مردم هستن ک واسه ی پرایدی ک قیمتش نباید از ۲۰ملییون تومن بیشتر باشه سر کله میشکنن وپول ی شاسی رو واسش میدن

  • ناشناس

    مردم بد بخت کردین