کد مطلب: ۵۱۹۰۵۸

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ اسفند ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ اسفند ۹۹

در پنجمین روز هفته،‌ دلار ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پنجمین روز هفته،‌ دلار ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به گفته بازیگران باتجربه بازار، هرقدر دلار بیشتر در حبس بازه ۲۵‌‌هزار تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند، سفته‌بازان از آینده بازار ناامید خواهند شد و به‌تدریج در موقعیت خروج از بازار قرار خواهند گرفت. دلار در تاریخ ششم اسفندماه وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و پس از آن نتوانست به کانال ۲۴ هزار تومانی بازگردد. با این حال‌ پس از ششم اسفند، اسکناس آمریکایی قیمت بالای ۲۵ هزار و ۵۲۰ تومان را تجربه نکرده و همواره گرفتار نوسانات رفت و برگشتی در دامنه‌ای محدود بوده است.

در همین بازه زمانی نرخ حواله درهم نیز بیشتر در حوالی خط ۷ هزار تومانی حرکت کرده است. درهم در صورتی‌که به بالای خط ۷ هزار تومانی برود، معامله‌گران ارزی در بازار داخلی خریدار خواهند شد. برگشت درهم به زیر مرز ۷ هزار تومانی موجب می‌شود که میزان فروش‌ها در بازار داخلی ارز بیشتر شود. روز چهارشنبه حواله درهم بالای خط ۷‌هزار تومان نوسان می‌کرد و همین عامل زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شده بود.

در حالی‌که دلار در روزهای گذشته با توجه به خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، اخیرا افزایش‌های محتاطانه‌ای را در پیش گرفته است؛ عامل این افزایش نیز خبرهایی بود که احتمال از دست رفتن برجام و تشدید تنش‌ها با آمریکا را برجسته می‌کرد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.