کد مطلب: ۵۱۲۱۷۹

بازار امیدوار به اتفاقات جدید / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ بهمن ۹۹

بازار امیدوار به اتفاقات جدید / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ بهمن ۹۹

روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی، ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و ساعت ۳ بعدازظهر به بهای ۲۳ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی، ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و ساعت ۳ بعدازظهر به بهای ۲۳ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: وزیر خارجه ایران تصریح کرده است که می‌توان مکانیزمی را برای هماهنگ‌سازی و همزمان کردن اقدامات واشنگتن و تهران برای اجرای کامل تعهدات برجامی به کار گرفت. این بخش از صحبت‌های ظریف مورد استقبال کاهشی‌های بازار ارز قرار گرفت؛ از نگاه آنها صحبت‌های این مقام مسوول به معنای آن است که ایران به شکل عملی آمادگی دارد بار دیگر تعهدات خود را از سر بگیرد، ولی در شرایطی که طرف آمریکایی نیز حاضر به دادن امتیاز شود و تحریم‌ها را لغو کند.

آمریکایی‌ها در دوران جدید بارها عنوان کردند به دنبال دیپلماسی هستند. این موضوع موجب شده است که معامله‌گران در بازار ارز داخلی در انتظار بازگشت دو کشور به میز مذاکره باشند، عاملی که باعث می‌شود‌ این دسته درباره خرید ارز احتیاط کنند.

در کنار این روند بازار سهام در روزهای اخیر بار دیگر نزولی شده است. برخی از فعالان ارزی باور دارند که نزول شاخص کل بورس به معنای کاهش انتظارات تورمی است. از نگاه آنها، بورسی‌ها قیمت دلار را پایین‌تر می‌بینند، در نتیجه به استقبال فروش رفتند. با این حال، گروهی از معامله‌گران باور دارند، نوسان کاهشی دو روز اخیر بورس ربطی به انتظارات معامله‌گران برای افت قیمت دلار نداشته است.

روز گذشته نرخ حواله درهم هم از افت بیشتر قیمت دلار در بازار داخلی حمایت می‌کرد. روز چهارشنبه، حواله درهم به زیر مرز ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی رفت و انتظارات بازیگران بازار داخلی را کاهشی کرد. نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار داخلی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به طور سنتی کاهش یکی به افت دیگری منجر می‌شود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یونهاپ امروز چهارشنبه به نقل از این مقام کره‌ای افزود: مساله تقریبا حل و فصل شده است. مذاکرات ما با امریکا درباره پرداخت پول‌های معوقه به ایران پایان رسیده و باید درباره مسائل خیلی فنی گفت‌وگو کنیم.بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد پیشرفت در گفت وگوهای سئول و واشنگتن برای یافتن راه حلی جهت رفع انسداد دارایی های ایران در بانک های کره جنوبی بر تصمیم تهران در مورد آزادی خدمه نفتکش توقیف شده کره جنوبی تاثیر داشته است.
    دلار امروز زیر 23000 تومن میرسه

    • مهدی

      دوست عزیز لطفا اخبار رو به درستی انتشار بدید که بقیه دچار مشکل نشن تو تصمیم گیری.
      کره اعلام کرده برای پرداخت مبلغ بدهی ایران به سازمان ملل داره با آمریکا تعامل میکنه که بدهی ایران به سازمان ملل رو از مبالغی که پیش خودش داره پرداخت کنه که ایران حق رای تو سازمان ملل رو داشته باشه.

  • میلاد

    آمریکا گفته نه ما آماده اقدام همزمان نیستیم

  • ناشناس

    از دست این مردم ساده که خودشون معطل اخبارهای سوخته و تکراری کردن…..دلار پارسال هم به همین شکل بود و شب عید مثل فنر پرید.الان مردم روی ۲۴ تومان میگن ارزون شده ….فردا و هفته ها و ماه های آینده، رو کانل ۳۰ تومان بره متوجه میشن که چه خبره.

    • ناشناس

      دقیقا درست میگی.

  • ناشناس

    این اخبارهای کذب و فیک رو دولت از قصد میزاره که نوسان بگیره.یک هفته ارزون میشه و یکهفته گرون تا روحانی و کابینه گردنشون رو هر روز کلفت تر کنن..یه روز با ارز بازی میکنه یه روز با طلا یه روز با بورس…فقط و فقط با دژپسند دارن جیب مردم رو خالی میکنن.

  • ناشناس

    مذاکرات پشت صحنه اتفاق می افته و ظاهراً خوب پیش میره ، دلیلش هم اینه که اسراییل خیلی خشمگین است

  • ناشناس

    چون آخر سال هست و موقع مجمع و تقسیم سود شرکتهاست
    پس دولت به عمد بورس رو پایین آورد تا همه از بورس فرار کنن تا سود رو خودش ببره
    با عرضه اولیه نابهنگام هم باعث فرار بیشتر مردم از بورس شد

  • ناشناس

    دلار به 30 تومن میرسه

  • ناشناس

    دلار میاد زیر ۲۰ هزار تومان تا ۱۴ و ۱۵ هزار تومان هم جا داره همین طور که پول‌های بلوکه شده آزاد بشه حتما میاد ۱۴ و ۱۵ هزار تومان دوستان الان موقع خرید دلار نیست
    کارشناس املاک

  • ناشناس

    سلام اینهایی که میگن دلار میپره چون خودشون دلار دارن اگر دلار تو هفته آینده نخورد زمین این از من اقا جون میخوره زمین به خدا میخوره سودکردی بسه مذاکره شده همش سیاه نمایی مگه یارو مرض داشت چهار سال صبر کنه …..حالا ببین وخودتو دلگرم کن که میره بالا تو موقع ریزش صبر نمیده …

  • م.ح

    سر مایه دارانی که از توافق برجام ضرر می کنند. هی میگن به این حرفها گوش ندین چون به منفعتشون نیست توافقی صورت بگیره.اونها از حالو روز مردم فقیر خبر ندارند